Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kreci, nie odpala


simon83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Auto przyjechalo samodzielnie po wymianie turbiny. Bylo to 20km przejechane bez zarzutow - 160/170km/h, moc w porzadku, kultura pracy rowniez. Kolejna proba odpalenia auta, po 2h, juz niestety nie powiodla sie. Silnik jakby na moment chwytal, po czym gasnie i kreci rozrusznikiem przez kilka sekund do automatycznego wylaczenia. Objawy jakby nie dostawal paliwa. Po zdjeciu rurki zasilajacej z pompy wysokiego cisnienia rzeczywiscie nic nie leci. Reczne podpompowanie pompka daje paliwo.

1. Czy silnik ten posiada wylacznik uderzeniowy?

2. Czy pompa wysokiego cisnienia tloczy tu bezposrednio z baku?

3. Czy winny moze byc ktorys z czujnikow (np. obrotu wala)?

4. Inne sugestie? :-)

Z gory dziekuje za wszelka pomoc, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moglby ktos potwierdzic lokalizacje wylacznika uderzeniowego? Z innego zrodla zaslyszalem ze jest gdzies w okolicach kola zamachowego, ale nie wiem ile w tym prawdy.

Kolejne objawy. Zdemontowalem czujnik obrotu walka rozrzadu. Jego rezystancja wynosi 10kOhm. Nowy ze sklepu rowniez ma 10kOhm, mimo ze uzytkownik truvers wskazal niedawno inaczej (http://megane.com.pl/printview.php?t=12599&start=0&sid=1e1a2f2a813f3951eca5ca00079a9f25). Jutro sprawdze w innym sklepie.

Po podlaczeniu maszyny do komputera wyskakuje blad 340, czyli nieprawidlowy sygnal z czujnika walka rozrzadu, stad sugestia co do jego wymiany. Nie rozumiem jeszcze dlaczego Dialogys i komputer diagnostyczny Delphi tlumacza ten blad jako "czujnik polozenia cylindra"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jeszcze dlaczego Dialogys i komputer diagnostyczny Delphi tlumacza ten blad jako "czujnik polozenia cylindra"...

Bo tak naprawdę czujnik ten sprawdza czy cylinder 1 jest w górnym, najwyższym położeniu. Czujnik ten czasami nazywany jest również czujnikiem górnego położenia tłoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic II nie posiada wyłącznika uderzeniowego jako osobnego wyłącznika, tak jak to było w megan I. W razie uderzenia, funkcja odcięcia zasilania olejem napędowym jest sterowana przez moduł elektroniczny airbag. Za pośrednictwem sieci multipleksowej przekazuje on do komputera wtrysku polecenie zablokowania sterowania przekaźnika blokady wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak naprawdę czujnik ten sprawdza czy cylinder 1 jest w górnym, najwyższym położeniu. Czujnik ten czasami nazywany jest również czujnikiem górnego położenia tłoka

No wlasnie, tloka chyba raczej niz cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moglby ktos zmierzyc wartosc rezystancji tego czujnika miedzy kazdym z kazdym pinem, w obie strony? U mnie na 2 i 3 jest 10kOhm niezaleznie od polaryzacji miernika. Miedzy masa a pozostalymi pinami w jedno strone maleje od ok. 150kOhm, w druga wciaz nieskonczonosc.

Wymontowalem czujnik obrotu wala - dostep bez kanalu po odkreceniu plastikowej podkladki silnika. Rezystancja 670Ohm wiec raczej sprawny. Troche zarzygany olejem. Po wyczyszczeniu sprawdze efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie pomyliłem silnika i modelu to Intercars podaje dla czujnika wału korbowego/ koła zamachowego

9.0291.jpg

Co do czujnika wałka rozrządu/ położenia tłoka to nie znalazłem nic. Trzeba pewnie w Dialogysie poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ten ktory przeslales jest wlasciwy. Tez posilkowalem sie katalogiem InterCarsa. W samochodzie siedzi czujnik obrotu wala o nr 77 00 113 552. Dialogys podaje go jako inna nazwe, ale raczej chodzi o to samo. Wg mnie jest sprawny i czysty :mrgreen: Niestety czyszczenie nie pomoglo. Sprawdzilem na zasilaczu wszystkie przekazniki pod maska (chyba 5) i sprawne. Bezpieczniki pod maska wszystkie sprawne (lista wg Autodata).

 

[ Dodano: 2009-05-14, 22:42 ]

Rozwiazanie: przestawiony rozrzad.

Komputer analizujac sygnaly od obu czujnikow (obrotu wala korbowego i obrotu walka rozrzadu) dochodzil do wniosku ze ktorys z nich przesyla bzdury, w zwiazku z czym nie pozwalal na uruchomienie silnika. Po czesci dzieki temu w glowicy nie zastano spustoszenia. Urwalo sie jedynie kolo pasowe na klinie walka rozrzadu. Zawory wygladaja na proste, tloki nie obite. Glowica przejdzie jeszcze test szczelnosci.

Dziwna jest jedynie okolicznosc powstania usterki. Musialo do niej dojsc w momencie gaszenia silnika po trasie, albo podczas samego nieudanego juz uruchamiania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!