Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kreci, nie odpala


simon83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Auto przyjechalo samodzielnie po wymianie turbiny. Bylo to 20km przejechane bez zarzutow - 160/170km/h, moc w porzadku, kultura pracy rowniez. Kolejna proba odpalenia auta, po 2h, juz niestety nie powiodla sie. Silnik jakby na moment chwytal, po czym gasnie i kreci rozrusznikiem przez kilka sekund do automatycznego wylaczenia. Objawy jakby nie dostawal paliwa. Po zdjeciu rurki zasilajacej z pompy wysokiego cisnienia rzeczywiscie nic nie leci. Reczne podpompowanie pompka daje paliwo.

1. Czy silnik ten posiada wylacznik uderzeniowy?

2. Czy pompa wysokiego cisnienia tloczy tu bezposrednio z baku?

3. Czy winny moze byc ktorys z czujnikow (np. obrotu wala)?

4. Inne sugestie? :-)

Z gory dziekuje za wszelka pomoc, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moglby ktos potwierdzic lokalizacje wylacznika uderzeniowego? Z innego zrodla zaslyszalem ze jest gdzies w okolicach kola zamachowego, ale nie wiem ile w tym prawdy.

Kolejne objawy. Zdemontowalem czujnik obrotu walka rozrzadu. Jego rezystancja wynosi 10kOhm. Nowy ze sklepu rowniez ma 10kOhm, mimo ze uzytkownik truvers wskazal niedawno inaczej (http://megane.com.pl/printview.php?t=12599&start=0&sid=1e1a2f2a813f3951eca5ca00079a9f25). Jutro sprawdze w innym sklepie.

Po podlaczeniu maszyny do komputera wyskakuje blad 340, czyli nieprawidlowy sygnal z czujnika walka rozrzadu, stad sugestia co do jego wymiany. Nie rozumiem jeszcze dlaczego Dialogys i komputer diagnostyczny Delphi tlumacza ten blad jako "czujnik polozenia cylindra"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jeszcze dlaczego Dialogys i komputer diagnostyczny Delphi tlumacza ten blad jako "czujnik polozenia cylindra"...

Bo tak naprawdę czujnik ten sprawdza czy cylinder 1 jest w górnym, najwyższym położeniu. Czujnik ten czasami nazywany jest również czujnikiem górnego położenia tłoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic II nie posiada wyłącznika uderzeniowego jako osobnego wyłącznika, tak jak to było w megan I. W razie uderzenia, funkcja odcięcia zasilania olejem napędowym jest sterowana przez moduł elektroniczny airbag. Za pośrednictwem sieci multipleksowej przekazuje on do komputera wtrysku polecenie zablokowania sterowania przekaźnika blokady wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak naprawdę czujnik ten sprawdza czy cylinder 1 jest w górnym, najwyższym położeniu. Czujnik ten czasami nazywany jest również czujnikiem górnego położenia tłoka

No wlasnie, tloka chyba raczej niz cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moglby ktos zmierzyc wartosc rezystancji tego czujnika miedzy kazdym z kazdym pinem, w obie strony? U mnie na 2 i 3 jest 10kOhm niezaleznie od polaryzacji miernika. Miedzy masa a pozostalymi pinami w jedno strone maleje od ok. 150kOhm, w druga wciaz nieskonczonosc.

Wymontowalem czujnik obrotu wala - dostep bez kanalu po odkreceniu plastikowej podkladki silnika. Rezystancja 670Ohm wiec raczej sprawny. Troche zarzygany olejem. Po wyczyszczeniu sprawdze efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie pomyliłem silnika i modelu to Intercars podaje dla czujnika wału korbowego/ koła zamachowego

9.0291.jpg

Co do czujnika wałka rozrządu/ położenia tłoka to nie znalazłem nic. Trzeba pewnie w Dialogysie poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ten ktory przeslales jest wlasciwy. Tez posilkowalem sie katalogiem InterCarsa. W samochodzie siedzi czujnik obrotu wala o nr 77 00 113 552. Dialogys podaje go jako inna nazwe, ale raczej chodzi o to samo. Wg mnie jest sprawny i czysty :mrgreen: Niestety czyszczenie nie pomoglo. Sprawdzilem na zasilaczu wszystkie przekazniki pod maska (chyba 5) i sprawne. Bezpieczniki pod maska wszystkie sprawne (lista wg Autodata).

 

[ Dodano: 2009-05-14, 22:42 ]

Rozwiazanie: przestawiony rozrzad.

Komputer analizujac sygnaly od obu czujnikow (obrotu wala korbowego i obrotu walka rozrzadu) dochodzil do wniosku ze ktorys z nich przesyla bzdury, w zwiazku z czym nie pozwalal na uruchomienie silnika. Po czesci dzieki temu w glowicy nie zastano spustoszenia. Urwalo sie jedynie kolo pasowe na klinie walka rozrzadu. Zawory wygladaja na proste, tloki nie obite. Glowica przejdzie jeszcze test szczelnosci.

Dziwna jest jedynie okolicznosc powstania usterki. Musialo do niej dojsc w momencie gaszenia silnika po trasie, albo podczas samego nieudanego juz uruchamiania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!