Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Scenic II 2.0 T


Mundi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników.

 

Przymierzam się do zakupu Scenica II 2000 turbo z zamiarem dołożenia gazu.

Proszę o podzielenie się doświadczeniami na temat tego silnika.Do tej pory jeżdziłem Sceniczkiem 2.0 benz.+gaz (bez turbo ) i mogę powiedzieć że nie znam lepszego połączenia.

 

Pozdrawiam.

Mundi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie zrozumieliśmy, chciałbym aby ktoś podzielił się doświadczeniami o silniku 2.0 z turbiną i gazem. Słyszałem że turbina nie lubi gazu.

 

Pozdrawiam.

Mundi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że jest to turbina gazowa :mrgreen:

A tak na serio, to chyba nie ma tu zagazowanego 2.0T. Dzisiejsze instalacje radzą sobie z doładowanymi silnikami bez problemu. Problemem natomiast może być miejsce pod maską, a raczej jego ograniczona ilość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i instalacje sobie radzą, ale nie wiem czy turbiny też są takie radosne z tego powodu. Gaz jest paliwem, jak to się określa dość suchym dla samego silnika i jednocześnie "syfiącym" (odkładające się zanieczyszczenia z gazu w silniku, na wtryskach itd...). Natomiast po spaleniu gazu wytwarza się znacznie więcej pary wodnej niż po spaleniu Pb (co świetnie widać zwłaszcza zimą), a że turbina pracuje dzięki spalinom, to nie wiem jak zareaguje na zwiększoną wilgotność i niższą temperaturę (znany "problem" gorszego grzania na gazie).

 

Mogę się mylić, ale podejżewam, że o ile silnik jest przystosowany do różnego syfu o tyle turbina, z racji sposobu działania (dodatkowo przeliczonego dla Pb) może mieć większe kłopoty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem. Mylisz się. Gaz nie jest "suchym" paliwem. Wręcz pezciwnie. Wszak to pochodna ropy naftowej. Jeśli chodzi o zasyfianie, to faktycznie w instalacjacj mieszalnikowych, w kolektorze dolotowym i przepustnicy wiele się tego zbierało. W instalacjach wtryskowych nic sie nie odkłada w silniku, bo nie ma gdzie. W spalinach, to fakt, jest więcej pary wodnej, jednak ma to wpływ na końcowy tłumik, gdzie spaliny juz są nieco chłodniejsze. Zaraz na kolektorem wydechowym, krzywdy to nie czyni.

Wbrew pozorom wiele silników doładowanych ma instalacje LPG.

Jeśli chodzi o wolniejsze nagrzewanie silnika z instalacją LPG to nie wiem o co chodzi. Nie zaobserwowałem takowej różnicy (trzecie auto na LPG w ciągu 10lat). Może jeśli ktoś odpala samochód bezpośrednio na gazie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niższą temperaturę (znany "problem" gorszego grzania na gazie).

Nie zauważyłem tego. Ale ktoś to zauważył - to wg. mnie przyczyna raczej jest związana z faktem, iż ciecz chłodząca ma dodatkowy odbiornik ciepła - czyli podgrzewany przez ową ciecz: reduktor gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem. Napewno o to chodzi. Jednak przy temp. ~30stC czynnika chłodzącego przy przełączeniu na LPG nadwyżka produkcji ciepła przez silnik jest już znacznie większa niż pochłanianie go przez reduktor rozprężający gaz. Różnica jest na 100% ale mało zauważalna. Wszystko oczywiśćie przy poprawnym działaniu układu chłodzącego. Po całkowitym rozgrzaniu silnika, efekt juz nie ma miejsca. Temp. wtedy steruje wyłącznie termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!