Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Scenic II 2.0 T


Mundi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników.

 

Przymierzam się do zakupu Scenica II 2000 turbo z zamiarem dołożenia gazu.

Proszę o podzielenie się doświadczeniami na temat tego silnika.Do tej pory jeżdziłem Sceniczkiem 2.0 benz.+gaz (bez turbo ) i mogę powiedzieć że nie znam lepszego połączenia.

 

Pozdrawiam.

Mundi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie zrozumieliśmy, chciałbym aby ktoś podzielił się doświadczeniami o silniku 2.0 z turbiną i gazem. Słyszałem że turbina nie lubi gazu.

 

Pozdrawiam.

Mundi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że jest to turbina gazowa :mrgreen:

A tak na serio, to chyba nie ma tu zagazowanego 2.0T. Dzisiejsze instalacje radzą sobie z doładowanymi silnikami bez problemu. Problemem natomiast może być miejsce pod maską, a raczej jego ograniczona ilość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i instalacje sobie radzą, ale nie wiem czy turbiny też są takie radosne z tego powodu. Gaz jest paliwem, jak to się określa dość suchym dla samego silnika i jednocześnie "syfiącym" (odkładające się zanieczyszczenia z gazu w silniku, na wtryskach itd...). Natomiast po spaleniu gazu wytwarza się znacznie więcej pary wodnej niż po spaleniu Pb (co świetnie widać zwłaszcza zimą), a że turbina pracuje dzięki spalinom, to nie wiem jak zareaguje na zwiększoną wilgotność i niższą temperaturę (znany "problem" gorszego grzania na gazie).

 

Mogę się mylić, ale podejżewam, że o ile silnik jest przystosowany do różnego syfu o tyle turbina, z racji sposobu działania (dodatkowo przeliczonego dla Pb) może mieć większe kłopoty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem. Mylisz się. Gaz nie jest "suchym" paliwem. Wręcz pezciwnie. Wszak to pochodna ropy naftowej. Jeśli chodzi o zasyfianie, to faktycznie w instalacjacj mieszalnikowych, w kolektorze dolotowym i przepustnicy wiele się tego zbierało. W instalacjach wtryskowych nic sie nie odkłada w silniku, bo nie ma gdzie. W spalinach, to fakt, jest więcej pary wodnej, jednak ma to wpływ na końcowy tłumik, gdzie spaliny juz są nieco chłodniejsze. Zaraz na kolektorem wydechowym, krzywdy to nie czyni.

Wbrew pozorom wiele silników doładowanych ma instalacje LPG.

Jeśli chodzi o wolniejsze nagrzewanie silnika z instalacją LPG to nie wiem o co chodzi. Nie zaobserwowałem takowej różnicy (trzecie auto na LPG w ciągu 10lat). Może jeśli ktoś odpala samochód bezpośrednio na gazie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niższą temperaturę (znany "problem" gorszego grzania na gazie).

Nie zauważyłem tego. Ale ktoś to zauważył - to wg. mnie przyczyna raczej jest związana z faktem, iż ciecz chłodząca ma dodatkowy odbiornik ciepła - czyli podgrzewany przez ową ciecz: reduktor gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem. Napewno o to chodzi. Jednak przy temp. ~30stC czynnika chłodzącego przy przełączeniu na LPG nadwyżka produkcji ciepła przez silnik jest już znacznie większa niż pochłanianie go przez reduktor rozprężający gaz. Różnica jest na 100% ale mało zauważalna. Wszystko oczywiśćie przy poprawnym działaniu układu chłodzącego. Po całkowitym rozgrzaniu silnika, efekt juz nie ma miejsca. Temp. wtedy steruje wyłącznie termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!