Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dci czy 1,6 16V?


Guder

Rekomendowane odpowiedzi

sróbuj zorganizować sobie jazdy próbne i wybierz to co bardziej przypadnie do gustu.

 

to mam już za sobą, zdecydowanie wole jeździć dieslem. jedynie potencjalne koszty napraw mnie odstręczają i zmuszają do myślenia też o LPG.

 

1. jak wyglada spalanie 1.6 (czytalem na autocentrum ze z 10 w miescie wezmie przy normalnej jezdzie.

 

zależy jakie miasto i jaka jazda jest dla ciebie normalna. ja w moim obecnym aucie spalam 1,5l mniej niż powinienem wedle producenta i 1 l mniej niż autocentrum, ale wystarczy żebym zaczął się ciut bardziej śpieszyć i przeniósł do ciut bardziej zakorkowanego miasta a wynik będzie przesunięty o 1,5l w drugą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. jak wyglada spalanie 1.6 (czytalem na autocentrum ze z 10 w miescie wezmie przy normalnej jezdzie.

Zależy co dla kogo jest normalną jazdą, moja przy dynamicznej jeździe 8,5, ale bez szaleństw w postaci 6000 obrotów, jak kiedyś wypróbuje styl na kapelusznika to dam znać jakie jest spalanie minimalne :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w lecie diesel przykładowo 6 a w zimie na tej samej trasie 6,6, w benzynie adekwatnie np 8 i 10
NIe wiem co Wy za silniki macie. Już czwartego benzynowca ujeżdżam i jeszcze nigdy takich efektów nie miałem.

na długich odcinkach w zimie nie ma znaczenia na krótkich do 5-10km uwierz mi, że benzyna potrafi swoje wziąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ja również nie odczuwam żadnych drastycznych różnic w spalaniu pomiędzy zimą a latem...

A na krótkich odcinkach pali więcej - a bierzesz pod uwagę temperaturę silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na krótkich do 5-10km uwierz mi, że benzyna potrafi swoje wziąć
Po co mam polegać na wierze, skoro od 12 lat jeżdżę saochodami benzynowymi, na krótkich trasach po mieście.

Przyznam rację, jeśli ktoś sensownie wytłumaczy dlaczego tak miało by być. Dłuższe rozgrzewanie silnika w zimie, dotyczy tak samo benzyniaka jak i diesla. Silnik benzynowy dodatkowo, rozgrzewa sie szybciej (mam porównanie na tej samej trasie dom - praca). Więc proszę o sensowne argumenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dieslu jest dawka rozruchowa, jak załapie to bez mała od zaraz pracuje w normalnych warunkach. W benzynie trochę trwa jednak dłużej zanim "ssanie" (wydłużony czas otwarcia wtrysków ot całe ssanie w nowoczesnych benzynach) puści. Druga sprawa to wydajność cieplna jednego i drugiego silnika. Skoro od tak wielu lat jedzisz autem to sobie sam wytłumacz dlaczego w ogóle benzyniak o tej samej pojemności pali o 30% więcej niż diesel o tej samej pojemności zakładając nawet dla uproszczenia, że jeździłbyś z tymi samymi obrotami silnika. Poczytaj trochę o filmie benzynowym na ściankach zimnych cylindrów, co się z nim dzieje zanim auto benzynowe się dogrzeje.

Z resztąnie chce mi się Ciebie przekonywać o oczywistych rzeczach. Kluczem programi jest wydajność obu silników. Reszte poczytaj sobie tutaj lub w mądrych księgach http://www.motofakty.pl/artykul/zima_pala_wiecej.html (pierwszy lepszy link z googli, w motoryzacyjnych będzie więcej)

 

Tak na marginesie tych 12 lat bo na mnie wrażenia nie zrobiło : prawdopodobnie jak zaczynałem jeździć benzyniakami to najprawdopodobniej łapałeś równowagę na nocniku. To taki żarcik , a na poważnie prawo jazdy (BCE) od 20 lat, nie pamiętam kiedy przed prawem jazdy śmigałem autami ale na pewno nie były to 4 benzyniaki. Musisz spróbować czegoś innego aby zaimponować :mrgreen: ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa do 5km jest praktycznie na zimnym silniku (70 st. C osiąga po około 3-4 km). Więc spalanie nie jest niskie. Poprzedni samochodzik 1.6 (wiem że silnik silnikowi nie równy) spalał mi w mieście 9.8, trasa 6.0. Po zagazowaniu 10.8l (sekwencja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz spróbować czegoś innego aby zaimponować
Raczej źle mnie zrozumiałeś.

Pewnie masz rację. Moje samochody paliły w zimę 3l/100 więcej, ale ja sam siebie oszukuje do dzisiaj. Cóż, skoro Twoje doświadczenie mówi, że tak musi być, to musi i koniec.

Powróćmy zatem do meritum rozważań, bo widzę, że rok więcej doświadczenia życiowego pozwala patzreć na innych "z góry"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie, wróćmy do meritum
inne pytanie: ile ty planujesz rocznie jeździć?

 

[ Dodano: 2009-05-10, 22:10 ]

Musisz spróbować czegoś innego aby zaimponować
patzreć na innych "z góry"

Lewy absolutnie nie z góry i daleko mi do tego, ale próbujesz udowadniać coś co jest oczywiste czyli auta w zimie palą więcej. Nawet pomijając teorię wydajności cieplnej silników, przyjmijmy niech odbydwa spalą 20% paliwa więcej (niech będzie na Twoje po równo) zatem dla 8 litrów będzie to bliżej dwóch litrów więcej a dla 6 przy aucie na gnojówkę da w zimie niewiele ponad 7 litrów. Biorąc pod uwagę całość innych czynników w benzynie uzyskasz spokojnie 10 a ropa spali tylko litr więcej. Zatem co prawda wpływ warunków zimowych na oba auta jest taki sam jednakże wynik rozjedzie się odwrotnie proporcjonalnie do źródła paliwa. Co oznacza, że po zastosowanie pewnych skrótów wrócimy do początki : benzyna jest bardziej "czuła" na mróz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

sam mam 1,5 DCI 105KM, zrobiłem nią od zakupu nie dużo, bo ok 3tys. km, ale nie zamieniłbym tego samochodu na żaden inny, a na pewno na benzynę... Jak narazie jestem bardzo zadowolony z jazdy, dynamiki i ekonomii (odpukać w niemalowane, żeby nie zapeszyć). Polecam szczerze, też byłem kilka miesięcy temu w takiej kropce, ale gdy się tylko tym przejechałem, po uprzednim jeszcze sprawdzeniu w serwisie, czy wszystko jest ok, od razu wątpliwości były rozwiane, a dodatkowo ten dźwięk-brzmi cudownie! Mam tylko nadzieje, że będzie sprawowała się tak jak do tej pory. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja planuje jeździć 15-20kkm
jesteś na granicy opłacalności diesla vs. benzyna (o LPG zapomnij, jak nie będzie wymagał ingerencji to wróci się za dwa lata). Proponuje pozostawić to losowi tzn szukać najbardziej miodnego egzemplarza. Niezależnie czym będzie zasilany jeżeli kupisz dobry egzemplarz wydasz na niego tyle co na podstawowe płyny i filtry. Weź pod uwagę , że benzynę kupisz najprawdopodobniej znacznie taniej i w lepszym stanie (rodzynków i pojedynczych przypadków nie biorę pod uwagę), diesel natomiast będzie łatwiejszy w odsprzedaży.

 

[ Dodano: 2009-05-10, 23:50 ]

Mam tylko nadzieje, że będzie sprawowała się tak jak do tej pory. Pozdrawiam
oczywiście , że dobrze kupiony egzemplarz odwdzięczy siędługą tanią eksploatacją. Najczęstsze problemy w nowych dCi od Renaulta to do 100tyś km wytryski (do wymiany), dwumasa, EGR i może przepływka. Nie są to tanie rzeczy ale po za tym całość będzie jeździć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja nie rozumiem stwierdzenia że jestem na opłacalności diesla a o LPG mam zapomnieć. przecież nie mówimy tu o kupowaniu nówki z salonu gdzie różnica w cenie to 10 tys zł, tylko o używanym. ceny trzy letniej benzyny i diesla są zbliżone - benzyna ma mniejszy zazwyczaj niż podobny diesel przebieg więc u róznica w cenie staje się symboliczna i można ją szybko zniwelować kosztami spalania. natomiast LPG przy spalaniu 8l/100km i 15kkm rocznie zwraca się nieco ponad roku.

 

czy ktoś powie w końcu ile mniej więcej kosztują naprawy różnych elementów dci????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!