Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[1.5 dci] pompka paliwa - zawór zwrotny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wywaliło mi gruszkę. Zamiast kupować oryginał razem z przewodem za ok.300 kupiłem gruszkę z zaworem zwrotnym do Peugeota.

Zamontowałem a ona buch, wywaliło jedną z końcówek. Gruszkę podłączyłem, tak mi się przynajmniej wydawało dobrze (na gruszce jest strzałka, która przynajmniej tak mi się wydawało jest "ustawiona" od zbiornika do fitra). Razem z nową gruchą dostałem dodatkową końcówkę z zaworem. Zaworek to raczej mało skompliowane urządzenie- sprężynka , "iglica" i zatyczka z dziurką w którą wchodzi stożek iglicy. Wydawać by sie mogło że paliwo zasysane ze zbiornika popycha iglicę , otwiera się przepływ i wszystko działa. I tak też to podłączyłem (zgodnie ze strzałką na gruszcze). No i było buch. Więc poskładałem to do kupy i podłączyłem to wszystko odwrotnie. Zawór od strony zbiornika więc na chłopski rozum płynące paliwo od zboirnika powinno go zamykać, a tu kuku wszystko działa.

Czy możecie mi napisać o co tu chodzi????

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Temat poruszany przeze mnie wielokrotnie ale teraz opiszę problem od początku:

Wymieniałem filtr paliwa (egz. z jakimś czujnikiem) razem z flitrem wymieniany był płyn w chłodnicy. Silnik po wymianie obu pracował przez dłuższą chwilę w warsztacie. Po wyjechaniu z warsztatu wywaliło mi gruszkę. Zakładam że może z wiekiem guma sparciała i po pompowaniu dla napełnienia filtra może coś sie z nią stało.

Zamontowałem gruszkę kupioną na allegro ale ta wytrzymała ok. roku i tak myslę zawiesił się w niej zawór zwrotny i wysadziło konćówkę z gruszki. Kupiłem nową zamonowałem odpaliłem i wywaliło końcówkę. Obie gruszki zamontowałem zgodnie ze strzałkami na nich. Przy montarzu pierwszej z nich silkik gasł, po zamontowniu drugiej efekt jak opisałem - wywaliło końcówkę. Za pierwszym razem mówię sobie "produkt rzemieślniczy może pomylili króćce przy montażu" przy drugiej zerknąłem jak wygląda zawór zwrotny - sprężynka iglica i zaślepka z otworem który zamyka iglica. I tu zaczyna się zagadka:

1. Dlaczego musiałem zamontować obie gruszki odwrotnie tzn. zawór zwrotny od strony baku czyli teoretycznie zamknięty przy zasysaniu paliwa?

2. Czy możliwe, zapewne tak, jest złe podłaczenie przewodów do filtra, tak aby przewód zasilający był na "powrocie z filtra"?

Zaznaczam że silnik pracuje normalnie.

3. A może, i wtedy układ z zaworem zwrotnym od baku miałby sens, gruszka zasysa paliwo które przechodzi przez filtr? Czy niewykorzystane paliwo wraca do baku?

4. Proszę o schemat podłączenia , może jakieś foto, przewodów do filtra. Do którego króćca patrząc od góry podłaczony jest przewód od gruszki?

 

Pozdrawiam

Michał

 

 

Zaczynam nabierać coraz więksych podejrzeń że odwrotnie podłaczyli mi przewody do filtra.

Proszę o sprawdzenie do którego króćca macie podłaczony przewód od gruszki - u mnie podłaczone jest do króćca przy poziomym króćcu.

 

w załaczeniu zjęcie góry filtra, i co by o tym nie pisać to chłopcy w serwisie sie sprawili. pomylić zielone z czerwonym to strach sie ich bać na ulicy.

ale dlazcego on jeżdzi skoro zasysa paliwo przewodem "powrotnym". czy przewód powrotny i ssący "spotykają" się ze sobą

post-10858-1242537512_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z TEJ strony, ściągnij manual serwisowy, tzw. "MR". tam zobacz na dokument 364-1 ("budowa - silnik i osprzęt"), sekcja 13A, strona 13A-2 (str.133 w pdf-ie) i dalej. Znajdziesz tam pełne dane na temat zasilania paliwem Twojego silnika, schematy, rysunki ideowe i sytuacyjne.

 

Ze schematu widać, że jed układ zwrotny, omija on jednak gruszkę.

 

BTW. Filtron do wersji z czujnikiem ma oznaczenie PS980/3. PS980/1 jest "bezczujnikowy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki

 

więcej mówi w tym przypadku widok zbiornika paliwa.

mechanik daltonista odwrotnie podłączył przewody do filtra, a że oba spotykają się na wejściu do zbiornika, a do tego ich końcówki w zbiornki muszą być na podobnej wysokości, to pompa zasysa paliwo przewodem odprowadzającym.

gruszka w tym przypadku musiała pęknąć. odprowadzane paliwo napotykało zamknięty zawór zwrotny no i bach.

 

Michał

post-10858-1242544401_thumb.jpg

post-1-1242544401_thumb.jpg

post-1-1242544402_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!