Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[1.5 dci] pompka paliwa - zawór zwrotny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wywaliło mi gruszkę. Zamiast kupować oryginał razem z przewodem za ok.300 kupiłem gruszkę z zaworem zwrotnym do Peugeota.

Zamontowałem a ona buch, wywaliło jedną z końcówek. Gruszkę podłączyłem, tak mi się przynajmniej wydawało dobrze (na gruszce jest strzałka, która przynajmniej tak mi się wydawało jest "ustawiona" od zbiornika do fitra). Razem z nową gruchą dostałem dodatkową końcówkę z zaworem. Zaworek to raczej mało skompliowane urządzenie- sprężynka , "iglica" i zatyczka z dziurką w którą wchodzi stożek iglicy. Wydawać by sie mogło że paliwo zasysane ze zbiornika popycha iglicę , otwiera się przepływ i wszystko działa. I tak też to podłączyłem (zgodnie ze strzałką na gruszcze). No i było buch. Więc poskładałem to do kupy i podłączyłem to wszystko odwrotnie. Zawór od strony zbiornika więc na chłopski rozum płynące paliwo od zboirnika powinno go zamykać, a tu kuku wszystko działa.

Czy możecie mi napisać o co tu chodzi????

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Temat poruszany przeze mnie wielokrotnie ale teraz opiszę problem od początku:

Wymieniałem filtr paliwa (egz. z jakimś czujnikiem) razem z flitrem wymieniany był płyn w chłodnicy. Silnik po wymianie obu pracował przez dłuższą chwilę w warsztacie. Po wyjechaniu z warsztatu wywaliło mi gruszkę. Zakładam że może z wiekiem guma sparciała i po pompowaniu dla napełnienia filtra może coś sie z nią stało.

Zamontowałem gruszkę kupioną na allegro ale ta wytrzymała ok. roku i tak myslę zawiesił się w niej zawór zwrotny i wysadziło konćówkę z gruszki. Kupiłem nową zamonowałem odpaliłem i wywaliło końcówkę. Obie gruszki zamontowałem zgodnie ze strzałkami na nich. Przy montarzu pierwszej z nich silkik gasł, po zamontowniu drugiej efekt jak opisałem - wywaliło końcówkę. Za pierwszym razem mówię sobie "produkt rzemieślniczy może pomylili króćce przy montażu" przy drugiej zerknąłem jak wygląda zawór zwrotny - sprężynka iglica i zaślepka z otworem który zamyka iglica. I tu zaczyna się zagadka:

1. Dlaczego musiałem zamontować obie gruszki odwrotnie tzn. zawór zwrotny od strony baku czyli teoretycznie zamknięty przy zasysaniu paliwa?

2. Czy możliwe, zapewne tak, jest złe podłaczenie przewodów do filtra, tak aby przewód zasilający był na "powrocie z filtra"?

Zaznaczam że silnik pracuje normalnie.

3. A może, i wtedy układ z zaworem zwrotnym od baku miałby sens, gruszka zasysa paliwo które przechodzi przez filtr? Czy niewykorzystane paliwo wraca do baku?

4. Proszę o schemat podłączenia , może jakieś foto, przewodów do filtra. Do którego króćca patrząc od góry podłaczony jest przewód od gruszki?

 

Pozdrawiam

Michał

 

 

Zaczynam nabierać coraz więksych podejrzeń że odwrotnie podłaczyli mi przewody do filtra.

Proszę o sprawdzenie do którego króćca macie podłaczony przewód od gruszki - u mnie podłaczone jest do króćca przy poziomym króćcu.

 

w załaczeniu zjęcie góry filtra, i co by o tym nie pisać to chłopcy w serwisie sie sprawili. pomylić zielone z czerwonym to strach sie ich bać na ulicy.

ale dlazcego on jeżdzi skoro zasysa paliwo przewodem "powrotnym". czy przewód powrotny i ssący "spotykają" się ze sobą

post-10858-1242537512_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z TEJ strony, ściągnij manual serwisowy, tzw. "MR". tam zobacz na dokument 364-1 ("budowa - silnik i osprzęt"), sekcja 13A, strona 13A-2 (str.133 w pdf-ie) i dalej. Znajdziesz tam pełne dane na temat zasilania paliwem Twojego silnika, schematy, rysunki ideowe i sytuacyjne.

 

Ze schematu widać, że jed układ zwrotny, omija on jednak gruszkę.

 

BTW. Filtron do wersji z czujnikiem ma oznaczenie PS980/3. PS980/1 jest "bezczujnikowy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki

 

więcej mówi w tym przypadku widok zbiornika paliwa.

mechanik daltonista odwrotnie podłączył przewody do filtra, a że oba spotykają się na wejściu do zbiornika, a do tego ich końcówki w zbiornki muszą być na podobnej wysokości, to pompa zasysa paliwo przewodem odprowadzającym.

gruszka w tym przypadku musiała pęknąć. odprowadzane paliwo napotykało zamknięty zawór zwrotny no i bach.

 

Michał

post-10858-1242544401_thumb.jpg

post-1-1242544401_thumb.jpg

post-1-1242544402_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!