Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przeplywomierz


Rekomendowane odpowiedzi

jest tylko jedno zgrubienie i musisz podwadzić je płaskim śrubokrętem, wtedy zeskoczy i opaska będzie Twoja. Możesz załozyć ją drugi raz szczypcami, albo zastąpić ja zwykłą zaciskową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego po odpięciu wtyczki przepływomierza komputer pokazue mniejsze spalanie, a samochód dostaje kopa ?
ponoć ustawia domyślne (powiedzmy wyśrodkowane - zatem nie zaniżone) parametry. Nie będe się kłócił ale dla mnie w innych markach odpięcie przepływki oznaczało brak danych zatem tryb awaryjny w celu ochrony silnika czyli moc (tzn dawka) cięta przez pół a nie w góre.

 

[ Dodano: 2009-09-01, 23:04 ]

czy mój rozrusznik nie kręci przypadkiem zbyt wolno, skoro "częstotliwość i amplituda zależą od prędkości obrotowej wału"
byłem przekonany , że wziąłem to pod uwagę i napisałem wyżej, przeleciałem posty wyżej i niestety. Może tak być, niektóre modele nie podadzą zapłonu (pomimo odczytu z czujnika) jeżeli nie zostanie osiągnięta minimalna prędkość wału. Na początek spróbuj pożyczyć na kilka dni w miarę nowe, sprawne AQ. Jeżeli problem jest rano może mieć słaby prąd rozruchowy. Choć odpalenie za 3-4 razem nie oznacza "słabego prądu" a może oznaczać szczotki i co bardziej prawdopodobne brudne lub wybite tuleje rozrusznika (opory). Generalnie i tak jest to wróżenie ze szklanej kuli i może nie wnieść poprawy. Klemy i wszystkie masy oraz "duże plusy" (kable na rozruszniku) warto przeczyścić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomrdzak, opaskę musisz rozłączyć śrubokrętem - nic na siłę. Dopiero jak rozłączysz opaskę rura zejdzie bez problemu z przepływki. Objedź palcem dookoła ta opaskę, nie ma możliwości żeby nie było łączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...komputer pokazue mniejsze spalanie...
ponoć ustawia domyślne (powiedzmy wyśrodkowane - zatem nie zaniżone) parametry. Nie będe się kłócił ... odpięcie przepływki oznaczało brak danych zatem tryb awaryjny w celu ochrony silnika...

 

Nie chodzi o kłócenie :)

Megana nie chce przekroczyć na 4 i 5 tce 3 tys. obrotów. Poszukałem, poczytałem - może być przepływomierz. Odłączyłem. Poszło powyżej 3 tys - autko fanie śmiga i komp pokazuje mniejsze spalanie. Odłączona przepływka go oszukuje ? Być może auto pali więcej a komp źle pokazuje. Nieważne - muszę przeczyścić przepływomierz i zobaczę. Na razie mam problem z fizycznym rozłączeniem rury (opaski) i przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączona przepływka go oszukuje ?

Podłączona go oszukuje :)

Podejrzewam, że jak po odłączeniu jest w porządku to nie ma co czyścić, tylko szukać używanego, sprawnego oryginału. Nie baw się w zamienniki bo już kilka osób się na nich sparzyło. Możesz jeszcze sprawdzić styki w kostce do przepływki, ale to już chwytanie się brzytwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomrdzak, poczekaj chwilę, skoczę go garażu i zrobię fotę tej opaski.

 

Już jestem. U mnie oryginalna opaska wyglądała tak:

dsc00950h.th.jpg

dsc00951i.th.jpg

 

p.s. Widok Coupetki o tej porze w garażu - bezcenny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomrdzak, najpierw zrób tą przepływkę :)

Władca Pierścieni chciał żebym mu robił zdjęcia, ale akurat byłem zajęty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock:

Zdjęcia jak z Władcy Pierścieni!

hyhyhy zgadza się. Słucha Władco Pierścieni, możesz się bawić w ponowne założenie i zagniecenie tych pierścieni ale prościej będzie roztargać dziada i założyć najnormalniejszą opaskę na śrubę. Koszt kilka zika w każdym sklepie w stylu automoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kupiłem sobie próbnik. Czy ktoś z użytkowników tego samochodu, lub ktoś kto zna się na elektryce byłby tak miły i podał parametry czujniczków i innych urządzeń, które mógłbym sam sprawdzić w swoim samochodzie (oprność, itd.)? Scenic 1,9 dti z 1999 r (przed lift). Do tej pory zmierzyłem oporność czujnika położenia wału, która wynosi 830 Ohm. Jaki powinien być dopuszczalny spadek napięcia podczas rozruchu, itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki wszystkim za pomoc - opaska z przepływomierza zdjęta w parę sekund :mrgreen: Przy okazji wyczyściłem EGR - tam to był syf.

 

A mam jeszcze pytanko do właścicieli diesli - na wolnych obrotach, na jedynce i dwójce przy dodawaniu powoli gazu w okolicach 1500 obrotów słyszę od strony silnika dziwny dźwięk - takie terkotanie - jakby coś zaczęło sie nierównomiernie obijać - znika przy ~1700 obr. Jest na tyle cichy i szybko znika zagłuszony przez silnik. Ja wciśnie się sprzęgło - tego dźwięku nie ma.

Najlepiej u mnie słychać na ciepłym silniku, po wrzuceniu jedynki ruszam, puszczam gaz i w momencie jak obroty dojdą do minimum, powoli go naciskam aż dojdę do 1500 obr.

 

Mógłby mi ktoś sprawdzić czy u niego też tak jest ?

Chyba że ktoś ma pomysł co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!