Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II kombi diesel - 30 000zl na zakup


Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o silniki 1.5 105 to z moich obserwacji/lektury mają podobną bezawaryjność jak 1.9 - to mocno przekonstruowana jednostka, choć ma to samo oznaczenie co starsze wersje (K9K).

Uważaj więc na opinie mechaników, którzy mogą "czule" wspominać starsze wersje tego silnika, które miały problemy z niezawodnością (i stąd przysparzać im dochodów :D ). Trzeba wyraźnie pytać o konkretną wersję.

 

Jeśli kapitał każe Ci patrzeć na Ph. I to nadal masz szansę na wersję z silnikiem 1.5 105 (i 6.cio biegową skrzynią), ale to duża rzadkość - trzeba szukać egzemplarzy z ścisłej końcówki 2005.

Mimo to wg mnie bez problemu znajdziesz rocznik 2006 w tej cenie i z wyposażeniem jak opisałeś, np.

http://otomoto.pl/renault-megane-2006-1-5d...t-C8742981.html

(to tylko przykład, nie opinia "warto")

 

Czy Ph. I jest gorsze niż Ph.II? trudno powiedzieć, na pewno Ph.I ma ładniejszy grill :D :-P

No i zgodnie z tradycją aut francuskich Ph.II ma wyeliminowanych sporo błedów wcześniejszej edycji (i parę nowych :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i kierownica.

Mój błąd rzecz jasna - to musi być egzemplarz jakoś bardzo bardzo z przełomu roku, ale w pośpiechu nie zwróciłem uwagi na to co Marcin wymienił - sorry.

Tym niemniej silnik jest już "właściwy" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tapicerki w M II ph 2:

 

alize + initio - ciemna z motywami 1

business line - ciemna 3 z kropkami na oparciu

expression - ciemnobeżowa,

dynamique - ciemna z motywami 2 lub cala ciemna skora

privilege - jasna ze skora

 

W M II ph 1:

authentique: ciemna,

Expression: dwukolorowa ciemna-beż

Dynamique: ciemnoszara

Privilege: skórzana jasna lub ciemna

 

To z rzeczy ktore mi sie udalo wylapac :D) W wersji na Niemcy M II ph 2 - Exception - jeszcze kolejna ciemna laczona ze skora i motywy :D) itd. Temat na pracę mgr, oczywiscie nie uwzglednilem kabrio - tam extra brazowa oraz czerwona skora oprócz omowionych dostepne w dynamique, ale taki urok francuskich aut..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktora tapicerka wystepowala w podstawowych wersjach? Chodzi mi o to jak po tapicerce poznac najubozsze wersje. A wogole to jak w Meganakch nazywala sie podstawowa wersja wyposazenia, Authentique?

Dobrze zauwazylem ze Ph.II rozni od Ph.I strona po ktorej montowany jest predkosciomierz i obrotomierz?

Latwo nie jest sie polapac:)

A w jakich wersjach sa nieplatkiowe kola kierownicy? Nie wiem czy to skora ale wyglada duzo lepiej niz zwykly plastik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierownica zazwyczaj od Expression w górę, chociaż te wersje też mają nieskórzaną.

poniżej expression zwykła klimatyzacja od o powyżej automatyczna, w Alize i Auten bez podłokietnika.

powyższe do II phII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na opis nie dojdziesz - bo to opowiesc wielotomowa. Co innego w fazie 1 i 2. W fazie 1 dodatkowo byly opcje wyposazenia i wystroju, np. Dynamique Comfort. Zeby namieszac w fazie 2 - roznie w w poszczegolnych latach.

Na poczatku w ph 2 podlokietnik jak napisane powyzej od Expression, potem od Business Line (ale w laczonym pakiecie).

Klima automatyczna - na poczatku jako opcja od Expression, potem jako opcja od Business Line. (hierachie masz powyzej). W privilege jako standard.

W ph 1 - klima automatyczna - w pakiecie Confort (byly trzy - Pack, Confort, Luxe).

W fazie 1 - skorzana kierownica generalnie od dynamique w gore. Chromowanej obwodki nie bylo w fazie 1.

W fazie 2 - skorzana kierownica i galka biegow jako opcja w Alize i Businness Line, Expression, jako standard powyzej. Choc tez w poszcegolnych krajach moze sie roznic. Chromowana obwodka od Alize.

 

Sam widzisz, ze to calkiem zakrecona arytmetyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie slogan . ASO omijam szerokim łukiem . A opinia mechaników pochodzi z serwisu nieautoryzowanego gdzie pracują pasjonaci marki :D) Dla mnie autorytety. I na pewno nie są bezmyślni albo głupi. Jak waszmość nie znasz to się waszmość w tym temacie nie wypowiadaj i daruj sobie stereotypy w tym stylu .

Widze, że kolega ma problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego. Po pierwsze pisząc o mechanikach z renault miałem na myśli SERVIS. Po drugie pisząc o silniku 1,5 dci pisałem o wersji 105 koni a nie jak szanowny waszmość napisał 80 koni. Taką wersje posiadam osobiście ja. Po drugie być może na wszystkim się nie znam jak szanowny Hern ale wiele potrafię naprawić sam ale waszmość i tak tego nie zrozumie.

Poza tym pisząc o silniku 1,5 dci 105 koni trzeba nim pojeździć i wtedy porównać do 1,9 dci a nie pisać porównania w stylu 120 koni a 80 koni tzw. oczywiste oczywistości. Więcej faktów mniej powtarzania tego co ktoś powiedział. Aha i jeszcze jedno skoro waszmość jeżdzi do miłośników renault to fajnie ale chyba za dużo sam nie posiadasz wiedzy żeby cokolwiek samemu naprawić. W kwestii stereotypów to chyba jestem jedną z nie licznych osób na tym forum która z nimi walczy m.in. z tym, że 1,5 dci to gówno warty silnik, że w MII wszystko się psuje itp. Tak więc ten argument z twoich ust jest już całkowicie nie trafiony

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, że kolega ma problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego. Po pierwsze pisząc o mechanikach z renault miałem na myśli SERVIS.

Niestety tego co kolega miał na myśli to nie zawarł w swojej pisanej odpowiedzi z którą to podobno mam problemy ze zrozumieniem.

Jeśli chodzi o serwisy to w pełni się zgadzam - jeśli można należy je omijać szerokim łukiem.

Po drugie pisząc o silniku 1,5 dci pisałem o wersji 105 koni a nie jak szanowny waszmość napisał 80 koni.

No tu rzeczywiście mój błąd - różnica 15 koni jest rzeczywiście niewielka choć uważam że znacząca przy kempingu.

Po drugie być może na wszystkim się nie znam jak szanowny Hern ale wiele potrafię naprawić sam ale waszmość i tak tego nie zrozumie.

Tego nie powiedziałem, że się znam na wszystkim. Dlatego posługuję się autorytetami w tym względzie, cytując ich, gdy moja wiedza w danym temacie jest niewystarczająca. A moje umiejętności w samodzielnej naprawie, nie mają tu nic do rzeczy. Zaawansowanie technologiczne silników diesla z CR jest tak wysokie że bez specjalistycznego szkolenia i odpowiedniego oprzyrządowania niewiele w tym temacie jestem w stanie zrobić . Może kolega więcej, choć uważam, że jakże ważna ta umiejętność naprawy pojazdu, przydatna podczas eksploatacji, w tym temacie ma niewielkie znaczenie. No może za wyjątkiem zachwytu jaki we mnie powstał gdy dowiedziałem się że waszmość sam potrafi. Chwalebna to umiejętność.

ale chyba za dużo sam nie posiadasz wiedzy żeby cokolwiek samemu naprawić.

No w tej kwestii zapewne ustępuję waści pola. Dlatego zapewne waść uważasz się za autorytet w tej sprawie, a ja nie, bo cytuje opinię specjalistów. Wielki szacun dla waszeci.

Po pierwsze za wiedzę, a po drugie za pewność siebie !

By dodać jeszcze odrobinę samokrytyki, to może rzeczywiście jest tak że mam niejako - wmontowaną opinię, że mocniejszy silnik o większej pojemności jest zawsze lepszy z uwagi na mniejsze wysilenie jednostki napędowej i większy zapas mocy pod nogą. Ale mogę się mylić wszak mylić się jest rzeczą ludzką

Pozdrawiam serdecznie życzę autorowi tematu godnego zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam 1.9. Wole mieć ciut więcej mocy niż później żałować ich braku. Czuć będzie różnicę jak autko załadujesz do pełna i zaczniesz przyszpieszać. Wszystko zależy od stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hern, Dario, po pierwsze wyluzujcie a po drugie przestańcie waśnić się o konie.Dlaczego NIKT nie napisze o momencie (Nm) przeciez to jest o wiele istotniejsze niz kucyki i na pewno będzie bardziej przydatne przy ciągnięciu kempingu.

W tym przypadku stawiałbym na 1.9 dCi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!