Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przegląd 90tyś km??


turek2424

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam już na liczniku 90tyś km samochód ma 4 lata w tym ja używam go prawie rok ale nie zapaliła mi sie żadna kontrolka np: serwis, czy powinna sie zapalać co 30 tyś? czy powinnem jechać na przegląd, jeśli tak to lepjej do serwisu czy do dobrego warsztatu (wkońcu nie ma juz gwarancji), no i co powinnem wymienić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% wymiana oleju która należy wykonywać co 10tys. km (wedle Renault co 30tys. km aczkolwiek prawie każdy dobry mechanik zaleca co 10tys), dodatkowo sprawdź sobie poziom płynu w klimatyzacji w razie potrzeby uzupełnij oraz ją odgrzyb.

Poza tym nalezało by wjechać na ścieżkę diagnostyczną, po której okaże się jakie podzespoły (elementy-gumowo metalowe, amortyzatory...) są do wymiany i również je wymienić. Radzę wykonywać serwis poza ASO chyba ze masz grubaśny portfel 8-)

 

Kolejne wymiany:

Rozrząd przy 120 tys km

 

PS

Prosze mnie skorygować jeżeli się mylę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrządu to poważnie bym się zastanowił czy go nie zmienić. Na pewno wymieniłbym wszystkie filtry. Zwrócił uwagę na hamulce, choćby jedynie po to, żeby je rozebrać i przesmarować, a przy okazji sprawdzić w jakim stanie są tarcze i bębny. Przy okazji pooglądać łożyska czy tam coś się nie przyciera. W zawieszeniu sprawdzić przede wszystkim stan elementów gumowych + sworznie. Pooglądać stan amortyzatorów, czy gdzieś się nie pocą, w jakim stanie są elementy mocowania amortyzatorów do nadwozia.

W jakim stanie jest układ wydechowy? W jakim stanie jest pasek napędu akcesorii oraz rolki napinające i rolka alternatora?

Znajdź dobry warsztat ze ścieżką diagnostyczną, niech wezmą auto na szarpaki wtedy mogą Ci powiedzieć co tam ewentualnie do wymiany. U mnie w zaprzyjaźnionym warsztacie taka usługa kosztuje ok 50 zł.

Oczywiście nikt nie każe Ci tego robić, decyzja zależy tylko od Ciebie. Możesz to sobie rozciągnąć w czasie bo koszty wymiany mogą być naprawdę spore.

Prawda jest taka, że jak masz smykałkę i wiesz co i jak większość sprawdzenia i nawet wymianę niektórych elementów zrobisz samodzielnie. Nie jest to takie trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwrócił uwagę na hamulce, choćby jedynie po to, żeby je rozebrać i przesmarować,

P_r_z_e_m_o, wyjaśnij co tam chcesz smarować, bo chyba nie tarcze i klocki :D

Jeśli nic nie stuka, nic nie puka, buczy czy rzęzi, to wystarczy wymiana płynów, olei i filtrów z ogólnym przeglądem podwozia. Nie zdejmował bym z tyłu bębnów bo przy 90 tyś. powinny mieć naprawdę niewielki poziom zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rbit, z przodu się smaruje prowadnice zacisków, bo jak tam nie ma smaru to klocki się nierówno zużywają. Poza tym można też wyczyścić blaszki, po których się suwają klocki bo tam zbiera się dużo pyłu i to też zmniejsza skuteczność.

Z tyłu w mII w 1.9 dCi to chyba nie ma bębnów? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjaśnij co tam chcesz smarować, bo chyba nie tarcze i klocki

Tarcz na pewno nie, ale warto przeczyścić i przesmarować mocowanie szczęk, żeby chodziły bez zacięć i nie blokowały się. Na klocki też warto zwrócić uwagę, czy się nie blokują Czepiasz się.

MII tam nie ma bębnów

To nawet lepiej mniej roboty i możliwości pomyłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot, czyżby era bębnów się pomału kończyła? Tak prawdę mówiąc to ta warstwa smaru na prowadnicach ulegnie szybkiej degradacji na skutek zapylenia przez ścierające się klocki, wysoką temperaturę czy wodę, po miesiącu śladu nie ma po tym smarze. Ja to jeszcze zawsze podczas wymiany klocków przeczyszczam delikatnie pilnikiem lub papierem ściernym aby nic nie blokowało prowadzenia klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% wymiana oleju która należy wykonywać co 10tys. km

Kolejne wymiany:

Rozrząd przy 120 tys km

PS

Prosze mnie skorygować jeżeli się mylę

olej co 10 tys? bzdura

natomiast rozrząd zmienił bym teraz z powodu upływu lat a nie przebiegu (nie znam auta więc i przebiegu tym bardziej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast rozrząd zmienił bym teraz z powodu upływu lat a nie przebiegu

A ja na odwrót-właśnie z powodu przebiegu (podaje że 90 tyś), bo jeśli od nowości nie był zmieniany to już na niego najwyższy czas., ba! Nawet zmieniłbym go 20 tyś wcześniej.

Natomiast co się tyczy oleju, to ze względu na zalewanie motorów pełną bazą syntetyczną, przebiegi od wymiany do wymiany uległy wydłużeniu, jednak to kwestia indywidualnego wyboru. Swego czasu głośna była wypowiedz pewnego byłego prezesa wielkiego i znanego koncernu olejowego, który wygłosił tezę, że rzekoma wymiana oleju w silnikach zalanych nowoczesnymi syntetycznymi olejami jest całkowicie zbędna przez całą eksploatację auta, a przeprowadzana ze względów chyba wszystkim oczywistych. Ja się do tego nie ustosunkuję, powiem tylko że ów artykuł czytałem rok czy dwa temu w Gazecie Wyborczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!