Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przegląd 90tyś km??


turek2424

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam już na liczniku 90tyś km samochód ma 4 lata w tym ja używam go prawie rok ale nie zapaliła mi sie żadna kontrolka np: serwis, czy powinna sie zapalać co 30 tyś? czy powinnem jechać na przegląd, jeśli tak to lepjej do serwisu czy do dobrego warsztatu (wkońcu nie ma juz gwarancji), no i co powinnem wymienić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% wymiana oleju która należy wykonywać co 10tys. km (wedle Renault co 30tys. km aczkolwiek prawie każdy dobry mechanik zaleca co 10tys), dodatkowo sprawdź sobie poziom płynu w klimatyzacji w razie potrzeby uzupełnij oraz ją odgrzyb.

Poza tym nalezało by wjechać na ścieżkę diagnostyczną, po której okaże się jakie podzespoły (elementy-gumowo metalowe, amortyzatory...) są do wymiany i również je wymienić. Radzę wykonywać serwis poza ASO chyba ze masz grubaśny portfel 8-)

 

Kolejne wymiany:

Rozrząd przy 120 tys km

 

PS

Prosze mnie skorygować jeżeli się mylę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrządu to poważnie bym się zastanowił czy go nie zmienić. Na pewno wymieniłbym wszystkie filtry. Zwrócił uwagę na hamulce, choćby jedynie po to, żeby je rozebrać i przesmarować, a przy okazji sprawdzić w jakim stanie są tarcze i bębny. Przy okazji pooglądać łożyska czy tam coś się nie przyciera. W zawieszeniu sprawdzić przede wszystkim stan elementów gumowych + sworznie. Pooglądać stan amortyzatorów, czy gdzieś się nie pocą, w jakim stanie są elementy mocowania amortyzatorów do nadwozia.

W jakim stanie jest układ wydechowy? W jakim stanie jest pasek napędu akcesorii oraz rolki napinające i rolka alternatora?

Znajdź dobry warsztat ze ścieżką diagnostyczną, niech wezmą auto na szarpaki wtedy mogą Ci powiedzieć co tam ewentualnie do wymiany. U mnie w zaprzyjaźnionym warsztacie taka usługa kosztuje ok 50 zł.

Oczywiście nikt nie każe Ci tego robić, decyzja zależy tylko od Ciebie. Możesz to sobie rozciągnąć w czasie bo koszty wymiany mogą być naprawdę spore.

Prawda jest taka, że jak masz smykałkę i wiesz co i jak większość sprawdzenia i nawet wymianę niektórych elementów zrobisz samodzielnie. Nie jest to takie trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwrócił uwagę na hamulce, choćby jedynie po to, żeby je rozebrać i przesmarować,

P_r_z_e_m_o, wyjaśnij co tam chcesz smarować, bo chyba nie tarcze i klocki :D

Jeśli nic nie stuka, nic nie puka, buczy czy rzęzi, to wystarczy wymiana płynów, olei i filtrów z ogólnym przeglądem podwozia. Nie zdejmował bym z tyłu bębnów bo przy 90 tyś. powinny mieć naprawdę niewielki poziom zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rbit, z przodu się smaruje prowadnice zacisków, bo jak tam nie ma smaru to klocki się nierówno zużywają. Poza tym można też wyczyścić blaszki, po których się suwają klocki bo tam zbiera się dużo pyłu i to też zmniejsza skuteczność.

Z tyłu w mII w 1.9 dCi to chyba nie ma bębnów? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjaśnij co tam chcesz smarować, bo chyba nie tarcze i klocki

Tarcz na pewno nie, ale warto przeczyścić i przesmarować mocowanie szczęk, żeby chodziły bez zacięć i nie blokowały się. Na klocki też warto zwrócić uwagę, czy się nie blokują Czepiasz się.

MII tam nie ma bębnów

To nawet lepiej mniej roboty i możliwości pomyłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot, czyżby era bębnów się pomału kończyła? Tak prawdę mówiąc to ta warstwa smaru na prowadnicach ulegnie szybkiej degradacji na skutek zapylenia przez ścierające się klocki, wysoką temperaturę czy wodę, po miesiącu śladu nie ma po tym smarze. Ja to jeszcze zawsze podczas wymiany klocków przeczyszczam delikatnie pilnikiem lub papierem ściernym aby nic nie blokowało prowadzenia klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% wymiana oleju która należy wykonywać co 10tys. km

Kolejne wymiany:

Rozrząd przy 120 tys km

PS

Prosze mnie skorygować jeżeli się mylę

olej co 10 tys? bzdura

natomiast rozrząd zmienił bym teraz z powodu upływu lat a nie przebiegu (nie znam auta więc i przebiegu tym bardziej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast rozrząd zmienił bym teraz z powodu upływu lat a nie przebiegu

A ja na odwrót-właśnie z powodu przebiegu (podaje że 90 tyś), bo jeśli od nowości nie był zmieniany to już na niego najwyższy czas., ba! Nawet zmieniłbym go 20 tyś wcześniej.

Natomiast co się tyczy oleju, to ze względu na zalewanie motorów pełną bazą syntetyczną, przebiegi od wymiany do wymiany uległy wydłużeniu, jednak to kwestia indywidualnego wyboru. Swego czasu głośna była wypowiedz pewnego byłego prezesa wielkiego i znanego koncernu olejowego, który wygłosił tezę, że rzekoma wymiana oleju w silnikach zalanych nowoczesnymi syntetycznymi olejami jest całkowicie zbędna przez całą eksploatację auta, a przeprowadzana ze względów chyba wszystkim oczywistych. Ja się do tego nie ustosunkuję, powiem tylko że ów artykuł czytałem rok czy dwa temu w Gazecie Wyborczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!