Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnięcie silnika po nocy


qba2666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Pls pomóżcie, przeglądałem już długo forum ale nie wiem co w końcu dolega mojej Meganie.

Rano zapalam autko, kontrolki gasną jak należy, oboroty spadają ale silnik nie gaśnie.

Dopiero jak dodam gazu to obroty zamiast się zwiększać to spadają i silnik gaśnie.

Troszkę go przegazuje i jest spoko. Przejadę kawałek jakieś 50 m, zatrzymuje samochód przed progiem zwalniającym, wrzucam jedynkę, a tu brak mocy, przytrzymuje gaz i w końcu rusza powoli. Przez cały dzień nic, nawet jak autko stoi kilka godzin na parkingu pod pracą, spokojnie odpala i jedzie. Następny dzień, znowu to samo.

Pls o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpięcie pod kompa może zdziałać cuda, po pierwsze wykasuje wszystkie błędy, a po drugie pokaże Ci który czujnik wariuje, u mnie wystarczyło rozłączyć czujnik temperatur i autko po nocy przestało się dusić ;-)

 

A i oczywiście podłączyć go :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie od jakiegoś czasu miałem tylko problem przy zapalaniu, chrobotanie i za kolejnym razem dobrze odpalał. Nagle dzisiaj rano odpalam i zaczęło się, samochód jak stoi, nie ważne czy na parkingu, czy na pasach, jak mu nie dam gazu to ponizej 1000 obrotow nagle gasnie, tak jakby spadła moc. Nie chce się babrać w 1200zł za rozrząd i KZFR, bo licze na to że to nie to. Ale już mam dosyć!

Czy to może być np walnięta świeca, akumulator, czy coś w ten deseń?

Qba byłem teraz na komputerze, u mnie też trząsło przy staniu np na pasach. Dobry elektornik powiedział że wszystko wporządku z silnikiem, tylko cewka zaczyna umierać, dlatego Ci szarpie i gasnie przy malych obrotach.

Wykasował mi wszystkie błędy z komputera historii i powiem, że nie dość że auto ciszej jedzie, mniej trzęsie, to przestał gasnąć tak często bez obrotów. W tym tygodniu jade wymienic cewke i zobaczymy czy przestanie całkowicie gasnąć

 

Proszę doczytać w regulaminie forum o zasadach pisowni postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem podobny objaw: silnik gasł po rozruchu (w moim przypadku "na koniec" za każdym razem jak nie dodałem "gazu"), jak obroty spadały silnik był niestabilny przy wyższych obrotach wydawało się że jest ok.

W moim przypadku winny okazał się zawór przesuwny ZFR. Raczej trudno to było uchwycić ponieważ diagnostyka nie pokazywała żadnych defektów, gdy był podłączony do CLIP'a. Mechanik (miałem szczęście na dobrego fachowca trafić w ASO Renault) długo sprawdzał odczyty z CLIP'a i w pewnym momencie uchwycił, że "wypadł" zapłon i dalej doszedł do tego zaworu przes. ZFR. Komputer nie pokazywał błędów prawdopodobnie dlatego, że nie uszkodziła się część elektryczna wspomnianego zaworu, lecz rozleciał się mechanicznie. Po wymianie na nowy - (niestety nie ma zamienników) i zostaje albo używany z rozbiórek... albo nowy z ASO za ok. 450zł - wszystko jest idealnie, odpala za każdym razem, jest cichutki i przy wolnych obrotach stabilny, czego wcześniej nie było (gdy całkowicie nie padł ;-) myślałem, że ten typ tak ma).

 

Pozdr.

 

PS.

natomiast gdy tylko szarpie, np. przy ruszaniu - może to być na przykład (lecz nie musi) powód zabrudzonej przepustnicy oparami oleju z przewodu "odmy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!