Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaka instalacja LPG do Megane II 1.6 16V


ractime

Rekomendowane odpowiedzi

Tartarini - montowana w Auto Gaz Śląsk - po zrobieniu 120 tyś na gazie wszystko w najlepszym porządku.

Jedyna uwaga to taka iż przy zakładaniu LPG mogli pomyśleć o dostępie do filtra oleju - wymiana jest możliwa lecz strasznie mało miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stało się !! W dniu wczorajszym została zamontowana instalacja gazowa do mojej Reni. Miałem sporu czasu na wybór zarówno Zakładu LPG jaki samej instalacji, ponieważ była 2 letnia gwarancja która się skończyła.

Instalacja którą wybrałem to IV generacja, LANDIRENZO OMEGAS. Zakład LPG to Fugazi ul. Lindego 5 Kraków – zakład z 16 letnim doświadczeniem w montażu i serwisowaniu LPG.

w którym nie został już nikt z początkowej ekipy która wyrobiła tę marke

 

Zbiornik gazu (53L) został zamontowany w miejscu koła zapasowego.

 

u mnie jakoś zmieśliła się butla 65 l ;-)

 

Jedyną rzeczą która mnie niepokoi to wskaźnik poziomu PB które ubywa podczas jazdy na LPG ale to nie problem w instalacji LPG tylko w rozwiązaniu Reno. Na ten temat nie będę się rozpisywał, temat opisany na forum. Jeżeli macie jakieś swoje metody na aktualizacje wskaźnika PB to proszę o rady.

 

ja nie wahałem się ani chwili - założyłem emulator i mam spokój. Niektórzy mówią że olewają i samo się resetuje po jakimś czasie ale jest też inna opcja - że wywali błąd i zaświeci lampkę service

 

Podsumowując popieram w pełni opinie kolegi Lewego, montaż po najmniejszej linii oporu :-/

 

U mnie wygląda to tak:

post-12170-1255861439_thumb.jpg

post-1-1255861439_thumb.jpg

post-1-1255861440_thumb.jpg

post-1-1255861441_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manjac, Wtryski Macic Jet w poziomej pozycji (jak u Ciebie) mogą dość znacznie skrócić swą żywotność. Lepiej mieć wężyki 10-15cm, ale wtryskiwacze ustawione pionowo (szczególnie te wtryskiwacze).

To złudzenie, czy w korku oleju masz powiercone otwory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manjac, Wtryski Macic Jet w poziomej pozycji (jak u Ciebie) mogą dość znacznie skrócić swą żywotność. Lepiej mieć wężyki 10-15cm, ale wtryskiwacze ustawione pionowo (szczególnie te wtryskiwacze).

 

Hmmm czytałem o tym sporo ale nic takiego nigdzie nie znalazłem... można wiedzieć gdzie trafiłeś na tą informację? chętnie się dokształcę <ok>

 

--------------EDIT-------------

Już znalazłem, większość opinii jest za pionem ale są też i takie że jest niewielka różnica w trwałości a generalnie zależy to w głównej mierze od czystości gazu i rodzaju filtra. Ale i tak zapytam mojego gazownika co on na to...

---------------------------------

 

To złudzenie, czy w korku oleju masz powiercone otwory?

Złudzenie ;-) na korku są namalowane 2 czarne kropki - czemu? nie mam pojęcia - takie było 8-)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w którym nie został już nikt z początkowej ekipy która wyrobiła tę markę - z resztą to widać po twojej instalacji...

manjac co mianowicie widać po mojej instalacji <ok> Ja wiedze IV generacje LANDIRENZO OMEGAS a Ty co takiego widzisz :idea: (30 cm węża który jest widoczny :idea: - w modelu z roku 2007 nie ma pokrywy na akumulator i plastikowego dekla na silnik więc wygląda to inaczej niż przy w twoim Stagu ;-) )

Jeżeli chodzi o „ekipę” sugerujesz że Nowa Ekipa nie jest profesjonalna :lol: Odważna sugestia ;) :!::!:

Montując instalacje brałem pod uwagę miedzy innymi opinie naszych kolegów formułowiczów, Twojej nie widziałem. Nie widziałem również negatywnej opinii o Nowej Ekipie na Forum aczkolwiek jak najbardziej mogą się takowe trafić. Nie wnikam kto pracuje a kto nie pracuje od początku założenia Fugazi, mnie jako klienta nie powinno to interesować. Natomiast interesuje mnie żeby instalacja była dobra/b.dobra (Omegas) i dobrze funkcjonowała i spełniała swoją role do czego została wyprodukowana. Zatem inst. jest dobra/b.dobra, spisuje się i spełnia swoje zadanie.

u mnie jakoś zmieściła się butla 65 l ;-)

Czy w moim poście który cytujesz napisałem że mam założony największy zbiornik ;) Niczego takiego nie napisałem.

Jeżeli zmieścił się bez problemu zbiornik 65L to moje gratulacje. Oczywiście podłoga nie odstaje od reszty bagażnika ;) ;-) ;-) ;-)

Poprosimy fotki Twojego bagażnika jeżeli masz taką możliwość.

ja nie wahałem się ani chwili - założyłem emulator i mam spokój. Niektórzy mówią że olewają i samo się resetuje po jakimś czasie ale jest też inna opcja - że wywali błąd i zaświeci lampkę service

Jestem po I przeglądzie instalacji. Wszystko w jak najlepszym porządku Panowie. Instalacja spełnia moje oczekiwania i swoje zastosowanie. Z instalacją nie ma żadnych problemów. Emulaor został zamontowany i problemy się skończyły. „Nowa Ekipa Fugazi” zamontowała emulator w cenie instalacji.

manjac, Wtryski Macic Jet w poziomej pozycji (jak u Ciebie) mogą dość znacznie skrócić swą żywotność. Lepiej mieć wężyki 10-15cm, ale wtryskiwacze ustawione pionowo (szczególnie te wtryskiwacze).

popieram w pełni wątpliwości kolegi Lewego co do takowego montażu wtrysków Macic Jet

manjacGdzie zakładałeś instalacje i gdzie serwisujesz ?Podsumowując:

przypominam że jest zamontowana w samochodzie pod maską a nie w Muzeum Narodowym Sukiennicach i nie służy do oglądania tylko ma inne zastosowanie.

___________________________________________________________________________

icon4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manjac co mianowicie widać po mojej instalacji <ok> Ja widze IV generacje LANDIRENZO OMEGAS a Ty co takiego widzisz :idea: (30 cm węża który jest widoczny :idea: - w modelu z roku 2007 nie ma pokrywy na akumulator i plastikowego dekla na silnik więc wygląda to inaczej niż przy w twoim Stagu ;-) )

Widzę listwe wtryskową (btw też nie pionowo)' date=' reduktor, filtr i przewody które można było lepiej pochować (i nie ważne czy to Landi, Prins, Stag, BRC czy cokolwiek innego). A co do plastików to chyba tylko lepiej bo nie trzeba się bawić w ściąganie...

manjac' date=' Wtryski Macic Jet w poziomej pozycji (jak u Ciebie) mogą dość znacznie skrócić swą żywotność. Lepiej mieć wężyki 10-15cm, ale wtryskiwacze ustawione pionowo (szczególnie te wtryskiwacze). [/quote']

popieram w pełni wątpliwości kolegi Lewego co do takowego montażu wtrysków Macic Jet

---patrz post wyżej---
Podsumowując:

przypominam że jest zamontowana w samochodzie pod maską a nie w Muzeum Narodowym Sukiennicach i nie służy do oglądania tylko ma inne zastosowanie.

Może i nie muzeum, ale czasem coś trzeba pod ta maską zrobić, a wtedy dobre rozlokowanie instalki nie przeszkadza w pracy.

Nie wiem co próbujesz udowodnić? Że twoje LR jest najlepsze ? Wybacz ale nie będę brał udziału w tego typu dywagacjach.

Dla mnie EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co próbujesz udowodnić? Że twoje LR jest najlepsze ?

kolego manjac zacytuj mój post w którym pisze o wyższość LR nad innymi instalkami... :-? :-? :-/ :-/

nic nie sugeruje, tylko stwierdzam fakt ogólnie znany...ludzie odeszli

Fakt ogólnie znany <ok> Dla kogo :idea: Może dla środowiska Zakładów LPG ale nie dla klienta.

u mnie jakoś zmieśliła się butla 65 l ;-)

Jeżeli używasz słowa jakoś to rozumiem że u mnie jakoś się taka butla nie zmieściła a ja nic takiego nie napisałem. Niczego się nie doszukuje tylko czytam ze zrozumieniem to co Ty piszesz.

Dziękuje i Pozdrawiam

THE END

___________________________________________________________________________

icon4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie sugeruje, tylko stwierdzam fakt ogólnie znany...ludzie odeszli

Fakt ogólnie znany <ok> Dla kogo :idea: Może dla środowiska Zakładów LPG ale nie dla klienta.

ja tez jestem dopiero co po założeniu instalacji i szczerze mówiąc dowiedziałem się tego szukając dobrego gazownika w Krakowie i zasięgając opinii o różnych zakładach gdzie się dało

u mnie jakoś zmieśliła się butla 65 l ;-)

Jeżeli używasz słowa jakoś to rozumiem że u mnie jakoś się taka butla nie zmieściła a ja nic takiego nie napisałem.

 

Wracając do tematu poniżej fotki butki w bagażniku (niestety słaba jakość bo z telefonu ale mam nadzieję że pokazują meritum :idea: )

osobiście myślę że to moje jakoś wyszło całkiem nieźle, ale oceń sam...

 

Pozdrawiam i proponuję zakończenie tego bezsensownego sporu.

post-12170-1256062304_thumb.jpg

post-1-1256062304_thumb.jpg

post-1-1256062305_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze zabudowany zbiornik 65L <ok>. Podoba mi się Twoja zabudowa. Jak znajdę chwilkę to zrobię fotki mojego zbiornika 53L :idea: Gratulacje!

Oczywiście spór bezsensowny czas zakończyć :idea:))))))

Najważniejsze że Renie zagazowane i oszczędne! Jakie masz wrażenia z jazdy na gazie, jak przedstawia się sprawa zużycia LPG u Ciebie?

 

___________________________________________________________________________

icon4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście spór bezsensowny czas zakończyć ;)))))))

;)))))

 

Najważniejsze że Renie zagazowane i oszczędne! Jakie masz wrażenia z jazdy na gazie, jak przedstawia się sprawa zużycia LPG u Ciebie?

Powiem tak, brak różnicy w dynamice czyli nieźle ;) nawet przy zmianie benzyna <-> gaz (kilkukrotnej) pod obciążeniem (3 bieg i 6000 rpm) idzie płynniutko, osiągi prędkościowe też przyjemne ;-)

Co do spalania to zobaczymy jak mi się butla skończy ;-) a tak naprawdę to po regulacji przy 1kkm bo póki co jest ustawiona "bogato" bo reduktor i wtryski się "układają" także myślę że pod koniec tygodnia będę miał jakieś wiarygodne dane to się podzielę ;)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też pięknie ;)

Widzę że masz dojazdówke a w z wiązku z tym mam pytania bo też o tym myśle: gdzie kupiłeś - alle...? jakie wymiary ? no i najważniejsze - montowałeś ją już czy wchodzi bez problemu?

pytam bo na alle... jest sporo z otworem centrującym fi 60 a renault zrobiło psikusa i ma fi 60,1 i to może powodować zonka lekkiego

U mnie co do spalania to średnio póki co 9,5 l/100 (na ok 1500 km) więc raczej nieźle ;)

w tym regulacje (włącznie z kalibracją przy max bucie ;-) )

pozdrawiam

 

Proszę doczytać w regulaminie forum o zasadach cytowania i pisania postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja dojazdówka została kupiona na alle ... . Sprawdziłem dojazdówkę przy okazji wymiany opon na zimowe. Jest wszystko w porządku, pasuje ;). Rozmiar jak pamiętam 15 4x100.

Jak będziesz zainteresowany kontaktem to zapraszam na pw podam Ci namiar.

Koszt dojazdówki to 75 pln + 25 koszt wysyłki = 100pln.

Dojazdówka została dostarczona kurierem na drugi dzień po aukcji.

 

Spalnie:

I test miasto 10,5L

II test miasto 12,5L

III test cykl mieszany 9,1L

Wychodzi +/- około 10L

 

PzDr

 

___________________________________________________________________________

icon4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już we wtorek będzie montaż:mrgreen:), gazownik polecił stag - 4 mówił, że jak na megane II to jest najlepsze rozwiązanie i, że nie ma sensu wkładać droższych omegazów czy landi renzo.

Wlew gazu oczywiście koło wlewu paliwa - podobno tam jest to miejsce specjalnie zostawione przez renówkę na wlew gazu.

Nad dojazdówką się zastanawiam, mam właściwie assistance także być może w ogóle nie będę woził ze sobą a jak coś to mnie zaholują. Co myślicie?

Jakieś rady na co mam zwracać uwagę przy montażu i po motażu?

Jak czytałem ceny w innych miastach to się za głowę łapałem - u nas ceny oscylują wokól 1900-2100 za staga z dobrym reduktorem i zbiornikiem w kole 48 l

pozdrawiam jak zainstaluje to postaram sie wrzucić zdjęcia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytałem ceny w innych miastach to się za głowę łapałem - u nas ceny oscylują wokól 1900-2100 za staga z dobrym reduktorem i zbiornikiem w kole 48 l

pozdrawiam jak zainstaluje to postaram sie wrzucić zdjęcia:)

 

Jak dla mnie strasznie tanio, pytanie gdzie jest haczyk ?

Nie daj sobie włożyć reduktora tomasetto alaska - bo nie wyrobi(jak ci będą mówić inaczej to się uprzyj - oszczędzisz sobie problemów), minimum zavoli zeta s (lub n), lub scorpion mini z ciśnieniem 1,5 bara.

Wtryski - uważaj na Valteki czerwone - straszny syf a często montowany bo są w pakiecie staga , ja mam magic jet pojedyńcze ale podnoszą one cene instalki,

Dopilnuj żeby zdjęli kolektor do wiercenia otworów pod wkrętki - od dołu kolektora jest idealne miejsce tuż koło wtrysków benzyny, ważne jest też żeby węże wtryskiwacz - kolektor były jak najkrótsze, ja mam u siebie dysze 2,3 mm i jest pięknie (ale to MJ).

Dodatkowo trzeba (a przynajmniej baaaardzo warto) założyć emulator poziomu paliwa (jest o tym wątek na forum) przy czym ten co jest do staga ciężko założyć do Meg z powodu "znikającego" plusa na przewodach pompy benzyny - lepie dołożyć i kupić od landirenzo (droższy) no chyba że koledzy z forum już wymyślili jakieś tańsze kupne wyjście z sytuacji (jak znasz się na elektronice to na forum jest schemat - zrób-to-sam).

A i byłbym zapomniał - butla minimum jak u kolegi Gregorrrrr'a 53l spokojnie wchodzi albo tka jak u mnie 65l Irene - weszła idealnie jak na wymiar :mrgreen: (patrz fotki wyżej) 48 to straszny maluch :-/ będziesz co ok 400 km na stacje jeździł. Ja robie na swojej ok 580 - 600 km 8-) i nie mam za ubogiej mieszanki :-P .

Co do regulacji to nie daj sobie zrobić autokalibracji i do domu, żeby dobrze skonfigurować staga trzeba pojeździć z lapkiem na kolanie i wtedy ustawiać mapę porządnie.

 

Tyle uwag na gorąco ;-)

 

podrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!