Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaka instalacja LPG do Megane II 1.6 16V


ractime

Rekomendowane odpowiedzi

albo tka jak u mnie 65l Irene
Bądź czujny. Już niejeden zbiornik tej firmy się rozszczelnił. Osobiście czytałem o ok. trzech takich przypadkach.
lub scorpion mini z ciśnieniem 1,5 bara.
No bez przesady. Ten silnik ma niecałe 120KM.

Cena 1900-2100 jest normalną ceną. Ja za Staga300 dałem 2150, a Stag 4 jest jeszcze tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bądź czujny. Już niejeden zbiornik tej firmy się rozszczelnił. Osobiście czytałem o ok. trzech takich przypadkach.

Wiem też o tym czytałem, jednakże w poprzedniej Meg tez miałem Irenke i nie rozszczelniła się przez 5 lat :mrgreen: nie mniej jednak mam to na uwadze. Dzięki za przypomnienie.

 

lub scorpion mini z ciśnieniem 1,5 bara.
No bez przesady. Ten silnik ma niecałe 120KM.

Zgadza się, ale przy max bucie jest wymagający ;-) poza tym jeśli chodzi o reduktor to lepiej mieć zapas mocy i stabilne ciśnienie, z tym chyba się zgodzisz?

 

Cena 1900-2100 jest normalną ceną. Ja za Staga300 dałem 2150, a Stag 4 jest jeszcze tańszy.

Hmmm, skoro tak mówisz - w Kraku jak się rozglądałem to droższe są, ja dałem ok 2,5 k ale mam scorpiona i MJ więc pewnie stąd wyższa cena...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym jeśli chodzi o reduktor to lepiej mieć zapas mocy i stabilne ciśnienie, z tym chyba się zgodzisz?
To oczywiste, ale Scorpion niestety jest wielkim niewypałem pod względem stabilności ciśnienia. Osobiście, niezmiennie polecam Zeta N. Może nie jest zbyt poręczny pod maską, ale jego wydajność cieplna jest na bardzo wysokim poziomie a i z utrzymaniem ciśnienia nie ma problemów. Typ S tego reduktora to tylko zastosowana twardsza sprężyna, w celu uzyskania większych ciśnień. W tym silniku mija się to z celem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CIĘCIE

Dlatego właśnie mam go ustawionego na 1,5 bara zamiast na 1 jak podaje producent. Przy 1 spadki są nawet do 0,67 na max bucie, natomiast przy 1,5 spadki są w granicach 0,1, więc chyba całkiem nieźle. Póki co mam przejechane niecałe 2,5 kkm zobaczymy jak będzie z czasem.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Martini26, nie wiecej niż 400km, instalacje gazowe sa bardzo ekonomiczne tylko przed ich założeniem :mrgreen:

10l to realne spalanie, ale do tego trzeba jeszcze doliczyć spalanie benzyny, przy jeżdzie miejskiej na krótkich i średnich dystansach możesz średnio liczyć 0,5l na każde 100km :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ponieważ mam zamiar założyć gaz do mojej renówki, przeczytałem cały wątek i mam dwie opcje.

1. BRC sequence 24 w cenie 2800-2900 zł (Chemix z Częstochowy)

2. STAG-300 Premium, reduktor ZAVOLI, wtryskiwacze VALTEK typ 34 w cenie ok. 2500 zł (SIMEX, Bargły-Poczesna)

 

I teraz pytanie którą instalację wybrać i czy na pewno w tych warsztatach.

W zasadzie z tego co przeczytałem to obie będą pracować poprawnie jeśli zostaną dobrze założone i tu dochodzimy do sedna sprawy.

Gdzie w Częstochowie lub okolicy warto założyć instalację do mojej renówki (Megane II phII Grandtour).

Może ktoś zakładał do tego modelu i może polecić jakiś warsztat.

 

Na co ewentualnie zwrócić uwagę przy montażu w tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam instalacje Lovato Smart koszt 2300zł,zbiornik 53l w kole wlew tam gdzie benzyna.Przejechane 2000km w ciągu miesiąca, żadnych problemów jak wyjechałem z warsztatu polecam.W mocy prawie nie ma różnicy z benzyną.Wskaźnik benzyny cofa się do rzeczywistego stanu jak zejdzie do 15l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus + dobry gazownik,...

No i tu właśnie jest większy problem niż z podjęciem decyzji jaka instalacja.

Ponawiam więc prośbę o polecenie gazownika z rejonu Częstochowy, najlepiej takiego który już gazował ten silnik.

 

... z premium podobno nie jest wcale tak słodko jak obiecują.

Mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgłębiałem tematu (średnio mi to potrzebne), ale z tego co czytałem to rewelacji nie ma i nie z każdym silnikiem chce dobrze współpracować. Plus tańszy, mniej grzebania i dobrze ustawiony nie wymaga dotykania, nawet odłączenie aku (reset) w niczym nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nic pewnego w pobliżu Częstochowy nie znalazłem. Na lpg-forum polecają Sebastiana ale to za Tarnowskimi Górami i musiałbum poświęcić cały dzień a na razie trudno się wyrwać z pracy :) . Dzwoniłem i z rozmowy wynika, że gość wie co robi chociaż trochę drogo (>3000 zł) ale niestety wiedza kosztuje.

Edytowane przez idzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!