Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak proponujecie sprawdzic cewki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chyba poszła mi cewka i chciałem je sprawdzić osobiście (chodzi jak traktor, rusza się lewarek, świeci się check).

Mimo tego iż dużo czytałem na ten temat muszę raz jeszcze upewnić się że zrobię test dobrze.Proszę o ewentualne poprawki. Jestem lakiem więc proszę nie dziwić się że przedstawiam sytuację bardzo szczegółowo ^^

1. Gasimy auto

2. Zdejmujemy plastik znad silnika (w jaki sposób, to jakaś trudna sprawa?)

3. Odpinamy przewody zasilające (rozumie że do każdej cewki przyporządkowana jest jedna?)

4. Odkręcamy śruby trzymające cewki kluczem nr 10 bo tx 30 nie posiadam

5. Podpinamy przewody z powrotem

6. Odpalamy auto

7. Podnosimy cewki po kolei (powoli czy szybko – pewnie na zgaszonym wcześniej spróbuje)

8. Jeśli po podniesieniu cewki auto zmieni dźwięk to znaczy że cewka jest dobra, jeśli nic się nie zmieni znaczy że właśnie ta jest zepsuta.

9. Wymieniam cewkę

10. Uśmiecham się i jeżdżę autem bez nerwów.

Tak to ma wyglądać?

Zamieniłem Opla Astre F na Meganke i ucze się dopiero ^^

Pozdrawiam,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisałeś, zdejmujemy cewkę ze świecy, a nie odpinamy przewody zasilające (cewki łączone są szeregowo parami, więc odpinając kabel wyłączamy 2 cewki).

Co do pkt. 7 to ja robiłem to raczej szybko.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam rynku krakowskiego, więc trudno powiedzieć czy to dobra cena. W Warszawie mam po ~100zł/szt. Dodając wysyłkę to wyjdzie Ci niewiele taniej, a w razie reklamacji dalej.

Cewkę po prostu wkładasz, ewentualnie możesz sprawdzić czy świeca i okolice nie są zawilgocone i to przetrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie,

Zapomniałem napisać jak mi poszło…

Tak więc poszły 2 cewki. Jeśli ktoś myśli że nie usłyszy/poczuje różnicy (oczywiście jeśli jest dobra) wyjmując cewkę to głęboko się myli. Plan działania który to sobie stworzyłem jest OK

Pozdrawiam,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A jeżeli w zasdzie silnik pracuje bardzo dobrze, nie ma żadnych niepokojących objawów, ale zauważam, że nie raz jest jest wyraźnie mocniejszy, czy ceki, ewentualnie świece mogą być przyczyną tego. Chodzi mi o to czy: albo cewka sprawna, albo nie, czy niby sprawna ale daje powiedzmy słabą iskrę i to ma wpływ na moc silnika. Po drugie zauważyłem, że świece są pzrebarwione na brązowo na izolatorze w korpusie metalowym, tak chyba nie powinno być, domyślam się, że występuje przebicie, co sądzicie o tym.

Edytowane przez wiktor37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki są wrażliwe na wilgoć w gniazdach cewek, Czasami dochodzi do tego, że szarpie muli i nierówno pracuje.

Wystarczy jednak wyjąć cewki przetrzeć je szmatką zwilżoną WD (ja przynajmniej tak robię) i dokładnie wytrzeć gniazda cewek i problem ustępuje.

Świece bym wymienił w końcu to jakieś 60-70 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!