Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy warto zakłądać LPG?


danio29

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Mnie to się szczególnie opłaciło bo pół roku po montażu instalacji relacja cen Pb do LPG była 3:1więc więc ok. 10 tys. km i instalacja się zwróciła <ok>

 

No ale obecnie jest 2:1 i zwróci się po dłuższym czasie tj przebiegu o ile różnica cen nie wzrośnie

Mój Scenic spala w trasie między 7 a 9 l zaleznie od warunków i stylu jazdy a w mieście o 2-3 l więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno się opłaca. U mnie przy ostatnich mrozach spalanie w mieście, gdzie jeżdżę krótkimi odcinkami dochodzi do 15l LPG/100, a siostry Scenic 1,9dci 12,2l ON/100 co w przeliczeniu na LPG daje prawie 24l LPG/100. Jak widać warto mieć LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

A skąd takie wnioski? Z benzynką najlepszy wynik był ok. 6,3l/100 zaznaczam wyjątkowo korzystne warunki mały ruch i spokojne toczenie się praktycznie tylko kilka zatrzymań.

Poza tym S1 jest lżejszy od S2 a to też ma znaczenie no i pozostaje najważniejy element- kierownik <ok>

 

Przydałoby się przypomnieć sobie co napisano w regulaminie forum o zasadach cytowania :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda mój S2 pali o 1l więcej niż wcześniejszy S1, który miał więcej mocy o 5KM i skrzynię 5 bieg, a nie 6.

 

Dodam jeszcze ciekawostkę, że dziś był u mnie kolega MII 1,5dci spalanie w mieście miał 9l ON/100 sprawdziłem na jego komputerze pokładowym wynik przy śr. prędkości 19,8 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miewałem trasy w kompletnej mgle gdzie nie sposób było jechać szybciej niż 50-60 km/h i wtedy przy toczeniu się na 5tce uzyskiwałem spalanie na poziomie ok 5l/100 km (Pb95 Shell V-power) no ale normalnie taka jazda jest nierealna wciąż wyprzedzanie hamowanie rozpędzanie i paliwko ucieka.

Dla mnie średnią normą jest ok 8.5l/100km LPG w trasie.

Na benzynie średnio miewałem zużycie 7,2l/100km (jazda autostradowaok 50% i szosa 50% np trasa do Dubrownika) czasem lepiej czasem gorzej w zależności od warunków i paliwa.

 

Generalnie jednak przydałby się ten 6sty bieg przynajmniej na niemieckie autostrady - tu dobry turbodiesel ma jednak przewagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz psuje silniki tylko tym co na nim nie jeżdżą.

Mój pierwszy Scenic 1,6e z 1998r ma już przejechane prawie 350 tys. z czego 280 tys. na gazie, drugi 2,0 16V 200 tys. a 160 tys. na gazie i jakoś nic się silnikami nie dzieje, ani zepsuło.

Szlachetny123 znasz jakieś tańsze paliwo <ok> tylko czasem nie napisz, że diesel jest tańszy :( O ekologi nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak w temacie z góry dziekuję za odpowiedzi

 

Tak warto, bo: masz taniej niż na ON i kulturę pracy jak to Pb.

Na LPG jeżdżę od 2000r. Zawsze sobie chwaliłem i chwalę nadal. I w każdym kolejnym aucie też będę miał LPG z tych dwóch powodów powyżej. Jak kupię sobie porsche to też je przerobię na LPG - choćby mieli się wszelkiej maści koneserzy motoryzacji ****** z tego powodu <ok> . I nie dam się sprowokować tutaj zaraz krytykantom LPG. Ja jeżdżę na gazie i wiem swoje (z doświadczenia). Samochód dla mnie to tylko samochód. Mało istotny przedmiot. Ma wozić z punktu A do punktu B - tanio, miło i wygodnie. I nie mam sensu tutaj przepłacać czy to tankując PB (dużo przepłacać) czy ON (mniej, ale jednak przepłacać).

Dlaczego nikt nie liczy kiedy mu się zwróci zakup ON - a dla LPG to jest w kółko to wałkowane? Już tych przeliczeń czytać się nie da.

A koło zapasowa leży sobie już przez te 10 lat w garażu, albo piwnicy już sam nie wiem - bo nigdy nie używałem. Od tego mam spray do zaklejania dziur w oponach oraz na poważniejsze uszkodzenia koła - Assistance. Choć też ani z jednego ani z drugiego nie korzystałem. Po hasiokach nie jeżdżę, żeby łapać "pany". A epoka kół z dętkami już dawno poszła w zapomnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Moje Megane 1,6 16V przy jeździe na trasie z prędkością 100-110 km na odcinku 400km spaliło 5,5 litra (wskazanie komputera + tankowanie na stacji z kilkakrotnym odbijaniem i zalewaniem pod sam korek)

 

W drodze powrotnej 5,6 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie rewelacyjne wyniki.

Mnie udało się zejść do 7,4l LPG/100 przy super spokojnej jeździe.

Średnie spalanie zmierzone na odległości 30tys. km to 10,82l LPG/100 trasa/miasto Wrocław, gdzie korki są codziennością ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!