Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy warto zakłądać LPG?


danio29

Rekomendowane odpowiedzi

danio29, nie, nie warto :-x

tak, warto 8-)

W ten sposób można odpowiedzieć na tak postawione pytanie ;-) . Jest kilka aspektów, które można by było przeanalizować;

- koszty eksploatacji LPG vs. benzyna

-koszt instalacji

-koszt paliwa

-ilość przejeżdżanych km

Wtedy wnioski nasuną się same. Poza tym jest sporo postów dotyczących tego zagadnienia. Poczytaj :) .

pozdrawiam P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto. W Scenicu mam od 2005 roku, ponad 70 tys na gazie i żadnych problemów. Warunek jest taki że instalacja musi być założona przez fachowców a nie "fachowców".

Zakładając gaz musisz wziąć pod uwagę że zapas pójdzie do bagażnika itp itd, jak wszystko ma swoje wady i zalety, ale opłaca się jeździć tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co Pawel jest sporo postów ale ja bym chciał tu zebrać opinie czyli ile kto mniej wydaje na paliwo po jakim czasie zwróciła mu się instalacja czy jakies problemy poza cewkami, i zobacze czy wiecej ludzi ma problemy czy nie;-)

i wtedy albo zainstaluje u sibie albo nie;-) pozdrawiam i dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zagazowaną megankę 1.4 16V i corollę 1.4 vvti obie na sekwencjach, ale różnych marek (DREAM XXI i PRINS). Spalanie średnie gazu o 16-18% większe niż benzyny przed założeniem gazu. Łatwo sobie z tego wyliczyć o ile jest taniej na gazie. W moim przypadku to jest 40-50% taniej (zależy od relacji cen gazu i benzyny).

Problemów z meganką nie miałem żadnych (80 tys. na gazie), z corollą czyszczenie reduktora po 55 tys. km (obecnie 75 tys. na gazie). Problemy z gazem z reguły mają ci co mają węża w kieszeni i idą na taniochę (składaki) i montowane przez pseudo fachowców, a później im się to czkawką odbija. Jak ze wszystkim, najważniejszy jest fachowiec, który ma to robić. Takiego należy szukać.

Dodam jeszcze, następne samochody jak bym miał, też będą zagazowane (przy tych relacjach cen gazu i benzyny), instalacją PRINS mimo że nie jest tania, ale wg mnie obecnie najlepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Ci odpowiem

Instalację założyłem 19 kwietnia. Zapłaciłem 2300 brutto, minus 400zł Vatu do zwrotu (firma)

Przejechałem na gazie 3kkm. Na 100km mam do przodu 26zł. 30 x 26zł = 780zł. Idą wakacje, do października (grzyby) nastukam jeszcze z 10-11kkm i mam zwróconą instalkę.

Wszystko zależy od tego ile będziesz jeździł i jak założą i wyregulują Ci instalację.

Mi megi pali 12-13l gazu po W-wie w dużych korkach. Podobno gdybym dołożył 700zł i założył Omegas zamiast Staga-4 paliłaby ciut mniej, ale...

Moja odpowiedź na Twoje pytanie brzmi TAK, opłaca się pod warunkiem że dużo jeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danio29, przecież to co napisałem nie było złośliwością. Sam widzisz, że pewne parametry są niezbędne by określić czy warto.

Pozdrawiam i życzę optymalnego rozwiązania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stitch_klocek, a tu, przy takich planowanych przebiegach zanosi się na 4 lata oczekiwania na zwrot kosztów instalacji. Jest to czas, po którym można się spodziewać zmiany auta na inne. Reasumując: albo ktoś nabędzie auto z dopiero co zwróconą instalacją, albo tak jak piszesz, jeśli to prawda, będzie problem z odsprzedaniem. Mnie osobiście temat raczej nie dotyczy i tyczył nie będzie ale z tego co ja słyszałem, to właśnie jest odwrotnie. Czyli przy niewielkich przebiegach rocznych nie opłaca się zakładać ale warto kupić z już zamontowanym. Wtedy jest tańszy każdy kilometr, bez dodatkowych kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Kolego jedź na ulicę Jana Pawła II na michelin i tam po prawej stronie masz zakład MADRO (obok wymiany opon i przyciemniania szyb). Dzisiaj założyłem do swojej instalacyjkę STAG 300 i śmiga aż miło. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam już trzeciego Scenika z LPG, sekwencja Sequent24 BRC. Łącznie przejechałem na LPG 0,5 miliona km i nie pamiętam, abym miał jakieś problemy.

Miesiąc temu widziałem mojego pierwszego Scenika 1,6e na warsztacie po 290 kkm padła uszczelka pod głowicą (miała prawo po takim przebiegu) silnik, głowica, gniazda zaworowe wyglądały jakby silnik miał przebiegu 50 tys :mrgreen:

Ponadto ekonomia i ekologia przy jeździe na LPG. Ekonomiczniejszy o 30% od diesli (mam porównanie mój Scenic II 2,0 16V 135KM kontra siostry Scenic II 1,9dci 120KM)

Najważniejsze dobra instalacja i fachowy montaż !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie przy 2,0 16V F4R770 instalacja Instalacja BRC Sequent24 MY07

 

-minimalne spalanie na trasie bez obciążenia (jazda testowa emeryta max.90km/h) - 7,5l/100km

-najmniejsze spalanie uzyskam na odcinku równej prostej drogi, bez obciążenia, 1 osoba na 6 biegu, uzyskałem to przy prędkości 84km/h, komputer pokazywał 6,8l LPG/100

-normalne spalanie na trasie - 9l/100km

-autostrada 130-140km/h - 10.3l/100km

-autostrada 160-180km/h - 13-14l/100km

-miasto zakorkowane typu Wrocław 12-14l/100km

-miasto w zimie totalnie zakorkowane nawet 16l/100km

-pomiar średni miasto/trasa 50/50% na 17.556km wynosi 10,8l LPG/100

 

Pierwsze dwa pomiary minimalne są wykonane przy bardzo delikatnej jeździe, chciałem sprawdzić czy da się osiągnąć dane producenta, wykonałem je tylko 1 raz, więcej nie będę próbował ;-) W pomiarach uwzględniłem 15%-tową różnicę wynikającą w błędzie wskazań komputera przy zasilaniu LPG. Reszta pomiarów obliczona jest z ilości zatankowanego LPG do ilości przejechanych kilometrów.

 

Z moich doświadczeń ( z trzema Scenikami na LPG ) najważniejsza sprawa to montaż.

W przypadku instalacji z wtryskiem zależy zwracać uwagę na :

- wtryskiwacze powinny być umieszczone jak najbliżej wtryskiwaczy Pb

- rurki doprowadzające gaz do wtryskiwaczy jak najkrótsze a co najważniejsze wszystkie tej samej długości

- ogrzewanie do reduktora wyprowadzić bezpośrednio z małego obiegu chłodzenia silnika przed nagrzewnicą w kabinie !!!

- reduktor powinien być zamontowany powyżej komory spalania

- reduktor powinien być przymocowany tak, aby karoseria nie odbierała mu ciepła (np. poprzez tworzywo lub gumę izolacyjną )

- listwa wtryskowa przykręcona do konstrukcji silnika tak, aby przekazywał jej ciepło

- filtr fazy lotnej przykręcić do konstrukcji silnika

- rurę doprowadzającą gaz do listwy wtryskowej można dać w otulinie termicznej

- filtr fazy ciekłej zamontować tak, aby był łatwy dostęp do wymiany

- konfiguracja sterownika od LPG powinna być zrobiona na biegu jałowym i w trakcie jazdy

- wszystkie kabelki zabezpieczone i pospinane, a bezpiecznik i złącze diagnostyczne w widocznym i łatwo dostępnym miejscu

- warto też zamontować wlew gazu pod klapką przy wlewie Pb ( o ile to możliwe )

 

Ja bym poświecił te kilka godzin i popatrzył gazmajstrom na rączki choć mogą być trochę niezadowoleni :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!