Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

suchy lód - metody na usunięcie wgnieceń bez lakierowania.


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

widzialem kolesi ktorzy naprawiaja takie wgniecenia.maja cale torby takich dziwnych narzedzi,wygladaja jak kije do golfa,tylko o roznych wygieciach i koncowkach.robili beje po gradobiciu,rozebrali pol podsufitki,boczki w drzwiach,mate wygluszajaca pod silnikiem i dzialali.wyszlo pieknie,zero sladu.zagadalem jednego z nich i powiedzial mi,ze jezeli wgniecenie nie ma kantu to nie ma problemu,jest tylko troche gimnastyki z tymi kijkami.jezeli jest z lekkim kantem-niestety blacharz.moge wyslac fotki dla zainteresowanych jak to wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelolsztyn

witam. osobiscie widzialem goscia (rozmawialem z nim i duuuza gromada gapiow) jak usuwal wgniecenia z samochodu po gradobiciu. jego narzedziami byla stara lampa z przyssawka (tylko do oswietlenia), dwa krotkie i dlugie "zagiete pogrzebacze", klej i cos co przypominalo lutownice ;) . jezeli byl dostep od srodka (podsufitka, drzwi) to nakuwajac odpowiednio blache od wew. likwidowal wgniecenia. jezeli to byl profil zamkniety i bylo brak dostepu od srodka (np. nad drzwiami) to za pomoca kleju na goraco od zewnatrz. efekt ostateczny rewelacyjny ! ja sie umowilem na zrobienie moich wgniecen (nad drzwiami i prawe drzwi) na telefon-wrzesien ;) . koszt 600,00 zl (chyba liczy idywidualnie kazdy przypadek, u mnie wyszlo za 1 element 300,00 zl). facet ma bardzo duzo zlecen z calej polski i europy. spytalem sie czy jest ubezpieczony od roboty i co zrobil w olsztynie - ubezpieczony nie jest, nigdy sie nie pomylil a robil np. kilkanascie nowych samoch. w salonie opla po gradobiciu. najgorzej robi sie terenowki ze wzgledu na gruba blache. z tego co mowil facet zna tylko 3 osoby z polski, ktore usuwaja wgniecenia bez naruszania lakieru. lakier musi byc oryginalny, nie moze byc malowany dany element.

uwaga: nie robcie tego sami !! grozi katastrofa !! ze szwagrem probowalismy na starym aucie ;) . takze wszyscy gapie z warsztatu odradzali.

telefon do goscia z trojmiasta (nie znam nazwiska) 507 130 466.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
jak zna ktoś jakiś skuteczny sposób na te cholerne wgniecenia?! Bo duzo gadki było na początku, ateraz cisza grobowa :-(

 

ostatnio coraz głośniej o zastosowaniu elektromagnesów i / lub magnesów neodymowych w zastosowaniach napraw blacharskich bez szpachlu i malowania.

Podobno neodymowy magnes moze z powodzeniem (odpowiednio użyty) pociagnąć punktowo ponad 250kg

 

myślę, że warto zglębic temat (sam posiadam lekko wcisnięte tylne nadkole)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja już to przerabiałem i jakoś efekt mizerny - aby nie powiedzieć, że w ogóle nie ma efektu. U mnie bynajmniej przyssawki się nie sprawdziły - wyrzucony pieniądz.

Warto może i faktycznie pogłębić temat związany z magnesami - w ogóle pierwsze słyszę, ale może byś skuteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat związany z magnesami - w ogóle pierwsze słyszę.

 

faktycznie temat magnesów a konkretnie neodymowych, które są bardzo mocne jest nową metodą i dosc malo sie o tym pisze na www.

Widzialem na gieldzie faceta, ktory prezentowal takie magnesowe cuda służace do roznych zastosowań (mniej lub bardziej legalnych) w tym naciaganie blach i wgnieceń. Wtedy mnie to akurat nie interesowalo dopoki nie wgniotlem nadkola :-)

Sama cena duzych neo-magnesów nie jest zachęcająca biorac pod uwage sporadyczność używania - lepiej od kogos pożyczyc za przysłowiowe piwo.

Wgioty wyciąga sie podobno przez książkę - w żadnym wypadku na gołą polakierowana blachę - ze względu na potężne pole magnetyczne. Duzy magnes trzymany w dłoni i przyłożony do blachy może z powodzeniem poważnie uszkodzić (połamać) kości/ palce. I odkleić go z powrotem od blachy nie sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[cięcie]

 

Ciężko jest określić jak mocny (ile kg podnosi) magnes potrzebujemy do naszego zastosowania. Za całkiem silny magnes trzeba zapłacić 120-150zł. Osobiscie bawiłem się tylko małymi neodymami ale one zupełnie nie maja zastosowań blacharskich.

Słyszałem, że "poszukiwacze skarbów" - stosują z powodzeniem bardzo duże neodymy zawieszone na linkach do wyławiania złomu (poniemieckiego) z jezior itp.

Wiec jeśli ktoś zna takiego osobnika to można z nim zagadać i pożyczyć.

 

Proszę przypomnieć sobie regulamin - zwłaszcza zasady o cytowaniu. Na forum można pisać z polską czcionką i zdania zaczyna się z wielkiej litery - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...