Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

mam megane 1.4 75KM 96r. wymieniałem cały silnik i mam ogromny problem, auto po odpaleniu ma tak niskie obroty że natychmiast gaśnie zarówno na benzynie jak i na gazie, mam z 3 silniczki krokowe i żaden po przekręceniu kluczyka nie reaguje - nie porusza się. Gdy podłączę którykolwiek na krótko to działają, zresztą w innych autach także działają. Rozebrałem jeden z nich i gdy sprawdzałem miernikiem to w obu pinach idących do silniczka (łącznie jest ich 4 ale dwa pierwsze wychodzące z komputera idą do silniczka) są dodatnie, a chyba w jednym powinien być minus a w drugim + ?? Wie ktoś może jak to naprawić oraz za co odpowiada, każdy pin idący do krokowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek krokowy ma 4 przyłącza, ponieważ jest to silnik krokowy bipolarny. Składa się on z 2 cewek, każda z tych cewek ma po 2 przyłącza (stąd 4 wyprowadzenia). Cewka nie ma rozdzielenia na + i -. Indukuje ona prąd i nie ma znaczenia tak na prawdę, do którego przyłącza cewki podłączysz prąd wejściowy, a do którego wyjściowy.

Silniczek krokowy otrzymuje impulsy sterujące tylko w określonych momentach. Momenty te określa komputer sterujący pracą silnika, na podstawie odczytów z czujników sterujących (np. sonda Lambda, czujnik podciśnienia, temperatury, itd.). Nie traktuj silniczka krokowego, jak zwykłego silnika elektrycznego. Dla zrozumienia, polecam zajrzeć do wikipedii.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, rozumiem. To w takim razie co i w jaki sposób sprawdzać, jeśli silniczek kompletnie nie działa? Czujnik temperatury? komputer?

Znalazłem Taki Artykuł i tam nie pisze o lambdzie itp., a tylko o dwóch czujnikach i komputerze. Czy ten poradnik ma odzwierciedlenie w megane? bo wtrysk mam identyczny.

 

Co ciekawe po zamontowaniu silniczka w innym aucie działa jak trzeba.

 

O i jeszcze jedno, czy po włączeniu zapłonu stacyjką silniczek powinien wykonać jakikolwiek ruch?

Edytowane przez QRA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz podejrzenia, że do silniczka nie dochodzi napięcie, to przede wszystkim sprawdź ciągłość przewodów. Miernik ustawiasz na pomiar rezystancji (Ohm) lub diod, jeden przewód do wtyczki, drugi do odpowiednich pinów przy ECU.

czy po włączeniu zapłonu stacyjką silniczek powinien wykonać jakikolwiek ruch?

Raczej nie, ale nic sobie za to obciąć nie dam. Często jednak robi ruch po podpięciu akumulatora (po wcześniejszym jego odpięciu).

U Ciebie raczej bym się zainteresował czujnikiem temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy po włączeniu zapłonu stacyjką silniczek powinien wykonać jakikolwiek ruch?

Tak jak pisze kreciq raczej nie..ale...jezeli silnik jest nagrzany to tak..ponieważ przy wyłączaniu silnika krokowy cofa się zostawiając maksymalny prześwit przygotowując się do uruchomienia zimnego silnika.Po uruchomieniu lub przekręceniu zapłonu jeżeli czujnik temperatury wykaze,że silnik jest jednak ciepły przymyka natychmiast kanał powietrza,tyle ile trzeba dla wolnych obrotów. Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temp. jest sprawny, był nawet podłączany nowy i wkładany do szklanki z wrzątkiem i zero reakcji na krokowy, a na czujniku oporność malała wraz ze wzrostem temp. więc musi być sprawny w dodatku jego wartości pokrywają się z wartościami z autodata. Po podłączeniu rozebranego silniczka odkryłem że pracuje on non stop cały czas wciągając trzpień, nawet jak go wysunę ręcznie to po podłączeniu wsuwa się z powrotem. Czyżby uszkodzony był komputer? Czy podczas podmiany komputera na inny będę musiał coś robić z immo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkładany do szklanki z wrzątkiem i zero reakcji na krokowy

Na pracującym silniku?

 

Dodano: 29 gru 2012 - 18:41

odkryłem że pracuje on non stop cały czas wciągając trzpień

Na pracującym silniku?

 

Dodano: 29 gru 2012 - 18:43

nawet jak go wysunę ręcznie to po podłączeniu wsuwa się z powrotem

Na pracującym silniku?

Nie piszesz jak i co sprawdzałeś i oczekujesz trafnej odpowiedzi. Gdyby wciągał trzpień to miałbyś obroty wysokie a nie spadające aż do zgaśnięcia.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wszystko było sprawdzane na pracującym silniku, gdy trzpień się chowa to obroty maleją, gdy wysuwa wzrastają ponieważ popycha część trzymającą linkę od gazu w tą stronę w którą dodaje się gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tom2125, z jednym się mylisz. W naszych silnikach (K7M) silniczek krokowy steruje dopływem powietrza poprzez dodatkowy kanał. U kolegi QRA silniczek krokowy steruje powietrzem poprzez uchylanie przepustnicy (silnik E7J).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!