Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Żarówka podsufitki tylnej 12V 7W


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam przepaloną żaróweczkę w tylnej podsufitce i nie mogę jej nigdzie dostać. Jest to żarówka Philipsa 12V 7W. Jeśli ktoś wie skąd mogę taką pozyskać albo jakąś inną to proszę o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak widzisz napisałem powyżej, że ta żarówka jest na 7W. Jest to środkowa żarówka z tylnej podsufitki. Oznaczona C7W. Po bokach są 5W W5W z którymi nie ma rzeczywiście problemu z kupnem. Za żadne skarby nie moge nigdzie dostac. Mysle nawet o przerobieniu układu na diodowy bo wyjścia innego chyba nie ma ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja u siebie przerobiłem na LED-y (białe). W tylnych bocznych lampkach po 3 szt. a w przedniej (okrągłej w konsoli) - 4 szt.

Przerobiłem i nie żałuję gdyż efekt jest fajny.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystorki chyba 820 ohm, oczywiście każda dioda ma osobny rezystor. Diody białe ultrajasne 5 mm. Wszystko polutowane i przyklejone klejem z pistoletu na "laski".

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ymejl, zjarać to się nie zjara, będzie tylko słabiej świecić i pobierać mniej energii. To przecież 6W a nie 7W. Możesz tam zastosować dowolną żarówkę o takim wyglądzie i wymiarach, ważne by była na 12V. Co do tej z diodami, jeśli już zakupiłeś, musisz ją odpowiednio wstawić w blaszki. Przy diodach ważna jest polaryzacja, tzn. gdzie dochodzi "+" a gdzie "-"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Podlączam sie do tematu. Jak "bezpiecznie" zdemontowac lampkę w podsufitce - tylną . Przepaliły mi się żarówki boczne. W instrukcji napisano , aby podważyć śrubokrętem (rozdział 5.17)ale z przodu , tyłu czy boku ???? Nie chciałbym tego połamać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SPOSÓB nr 1 łatwiejszy i polecany.

Lampkę w pozycji środkowej (wyłączone) czymś ostrym, np. czubkiem scyzoryka podważyć szkiełko lampki, od strony przodu auta. Z drugiej strony nie da się, bo ma wypustkę z metalowym kółkiem do przekazywania prądu. Po podważeniu zorientujecie się sami kiedy wyjąć. Lampka prawidłowo zamontowana, inaczej się nie da, bo (u mnie ale chyba i we wszystkich) są krótkie kabelki, więc raczej inaczej się nie zamontować. Jeśli macie wątpliwości, zapalcie lampkę i po stronie podważania będzie widać na krawędzi takie trzy malutkie kropeczki, a z drugiej strony jest jeden szerszy nalew (nie wiem jak to nazwać), dla ułatwienia wrzucam zdjęcia.

dsc00019ihi.jpg dsc00020ojo.jpg dsc00017lml.jpg

dsc000181.jpg

 

 

 

SPOSÓB nr 2 - nie polecam, bo można uszkodzić łapki.

Lampkę trzeba podważyć czymś szerokawym a cienkim od strony przodu auta. Z drugiej strony jej nie podważysz, bo blokuje stała wypustka i kostka przewodów. Nie da rady założyć jej inaczej, bo przewody są krótkie. Ja podważyłem nożykiem (zdjęcie) i jedna z łapek była już ułamana, druga jest. Tam są dwie takie łapki. W jednej z lampek nie mam wcale tych łapek ale lampka i tak trzyma się dobrze. Podważając trzeba trzymać tą drugą - zewnętrzną obudowę (w tapicerce), bo ona chce wyjść razem z lampką.

 

dsc00012jdj.jpg dsc00010.jpg dsc00013tet.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzięki za odpowiedź. Mój błąd , gdyż nie opisałem ,że mam lampkę na środku podsufitki.Inna niż opisana powyżej. Dzisiaj ją zdemontowałem naciskając palcami w przedniej części klosza. Sam wyskoczył elegancko.Ale okazalo się , że nie przpalily się żarówki, ale odgieły blaszki odpowiedzialne za obsługę włącznika ( taka metalowa rolka). Musiałem wyciągnąć cala oprawę z podsufitki. Po dogięciu blaszek wszystko działa.Co ciekawe oba wyłaczniki nie działały , obie blaszki sie odgieły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!