Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w 1,6 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam takie pytanko ile palą wasze meganki z silnikami 1,6 16v .

Bo moja na mieście odcinki po 3km do pracy i z powrotem pali według komputera 9L czy to norma??

trasa jak jadę około 100km/h 6-6,5L

 

Jakie spalanie pokazuje wam komputer jak przyśpieszacie spokojnie tak do 3tyś obrotów...

bo u mnie 15-16L .

 

Jak najlepiej jeździć aby było ekonomicznie tak jak zaleca ecodriving czyli jak najszybciej zmieniać biegi i na jak najniszych obrotach czy macie może jakies inne doświadczenie.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest mase tematów o spalaniu, Twoje wyniki spalania są w normie, a te 15 -16 l. to chwilowe spalanie przecież, jak się postarasz to nawet 30 Ci wezmie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takim odcinku na zimnym silniku nie spodzewaj się nic lepiej. Biorąc pod uwagę że komputer się myli (bo często zaniża) to może i brać 10. To normalne i tyle. Na takie odcinki to rower panie dziejku rower - szybciej i zdrowiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak faktycznie to jest norma, aczkolwiek moja megi strasznie zjada paliwo.

 

Po Krakowie, wakacje, małe korki, z włączoną klimą 10-10,5.

Jeśli są korki (średnia prędkość na kompie 17km/h) pali nawet 12.

 

Na trasie, przy spokojnej jeździe 6,5-7,0.

Autobahna - średnia prędkość 120-130km/h bierze koło 8-miu.

 

Zastanawiam się czy nie udać się jednak do jakiegoś speca, bo te 12 litrów po mieście

to jest tragedia, a staram się ekonomicznie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam takie pytanko ile palą wasze meganki z silnikami 1,6 16v .

trasa jak jadę około 100km/h 6-6,5L

Jak najlepiej jeździć aby było ekonomicznie tak jak zaleca ecodriving

6-6,5 to i tak niezły wynik uzyskałeś, mi minimalne spalanie wyszło 7,0 i to w korku 3 godziny 70-80km/h, średnio rozlicza się Scenic ze mną 8,8-9,2 (dużo miasto i którkie odcinki), bardzo krótko i po mieście w zimie wyszedł mi raz nawet 12, jednak bez mała za każdym razem średnio właśnie 9 spala. W trasie mam ciężką nogę (autostrada nie mniej niż 140-150 - teraz z klimą) i bez marudzenia nie wychodzi 9,5.

O ecodrivingu w tym silniku zapomnij. Robiłem test dwa miesiące i po prostu te silniki lubią obroty między 3 a 4 tyś. Przez dwa miesiące stosując wszelkie zasady ecodrivingu oraz ucząc się cierpliwości osiągnąłem spalanie o 0,5-1,0 litra więcej. Odpuściłem takąjazdę i srednia wróciła do normy.

Nie mam wyświetlacza kompa zatem wynik jeszcze bardziej wiarygodny, bo pomiar po tankowaniach pod korek.

Bardzo istotny wpływ ma jakość paliwa, mianowicie w niejednym aucie na paliwie niemieckim każde auto paliło mi 1 a nawet średnio 1,5L mniej i do tego lepiej jeździło.

Jak na razie najlepsze paliwo trafiłem na jednym jedynym Shellu w Krakowie na Zakopiańskiej. Od lat na tamtym paliwie auto deko mniej spala i lepiej jeździ (tankuje podstawowe Pb95), jednak nie należy sugerować się marką stacji ale samą stacją (!).

 

[ Dodano: 2009-07-22, 12:50 ]

Chyba jednak faktycznie to jest norma.

Zastanawiam się czy nie udać się jednak do jakiegoś speca, bo te 12 litrów po mieście

to jest tragedia, a staram się ekonomicznie jeździć.

Taki wynik osiągnąłem w zimie na krótkich odcinkach. Być może lambda już nie nadąża. Moja jest wiekowa (10lat) i kusi mnie podjechać i sprawdzić ją jak szybko reaguje i czy pracuje w pełnej sinusoidzie. Uwalona w niej grzałka też podwyższy spalanie.

Pozostałe parametry spalania które opisałeś są bez mała identyczne jak u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dożucę swoje spostrzeżenia, trasa 400 km po polskich drogach krajowych, 6.5 (wg tankowania), w Bieszczadach po krętych, wąskich drogach z podjazdami 7,2 (j.w) w mieście dojazdy do pracy nie w godzinach szczytu ok. 40 km dziennie - 7.5 l/100 (j.w).

Dodam, że mam Megi w wersji grandtour, od 3 miesięcy, zdążyłem być już na wakacjach i pojeździć po mieście, jeździ teraz po wymianie KZFR, rozrządu i paska akcesoriów, jest ciszej niż na początku. A spalaniem jestem mile zaskoczony, fakt że już dawno nauczyłem się hamować biegami i nie piłować samochodu po mieście, ale kupując Megi liczyłem się z większym spalaniem.

PS. Da się na 5tce jechać 80-90 km/h i mieć chwilowe 4.5-5 nie z górki <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim megane osiągnąłem rekordowe zużycie 5,4 L/100 - jazda na odcinku 200 km, normalne tempo do ok 120 km/h. Do pracy mam 20 km (bez korków ale przez miasto) i spalanie osiągam na poziomie 6 - 6,2 litra (nie spieszę się). Najwyższe spalanie miałem na trasie ok 350 kilometrów z czego 300 km po autostradzie z prędkością 140 - 160 km/h - 8 litrów na 100. Podaję spalanie według komputera, które jest prawidłowe (tankuję zawsze do pełna i sprawdzam komputer). Byłem bardzo zaskoczony spalaniem, wcześniej jeździłem fiatem z silnikiem 1,6 i zawsze brał 8 litrów. Wcześniej jeździłem tylko na 98 verva itp, obecnie ze względu na wyższą cenę benzyny przesiadłem się na zwykłe 95 i nie zauważyłem znaczen różnicy. Jak się nauczysz delikatnie obchodzić z gazem to autko się odwdzięczy - często jadąc stałą prędkością zbyt mocno naciskamy na gaz auto spala więcej a prędkość praktycznie pozostaje to sama. Po równym spokojnie można jechać na 5 biegu przy 50 km/h ale przyspieszać należy przy możliwie najniżyszm, jak najszybciej rozpędzić i zaś na piątkę. Życzę małej ilości awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!