Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dym z okolic alternatora


hymmen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jest to moja pierwsza wypowiedź a zarazem pytanie na tym forum więc z góry przepraszam za mój brak profesjonalizmu. Moje pytanie jest takie a mianowicie , parę dni temu przy odpalniu auta słychać było dziwne piszczenie z okolic alternatora i poczułem dziwny zapach ale wszystko szybko ustało. Następnego dnia po przejechaniu 20 km w trasie nagle poczułem zapach palonej gumy, pomyślałem że to może ktoś w pobliżu coś pali ale chwile póżniej z prawej strony spod maski zaczęł wydobywać się dym. Alternator a raczej jego "koło" było bardzo gorące a z pod niego i paska wydobywał się dym. Tak mi się bynajmniej wydaje , dodam też , że po odłączeniu zapłonu dalej jeszcze dymiło , więc użyłem gaśnicy. Odzekałem pół godziny w międzyczasie jeszcze odłączyłem akumulator i po ponownym podłączeniu uruchomiłem auto , wszystko było jakby normalnie. Powoli wróciłem do domu i odkręciłem dolnę osłonę -"metalowa blacha" a na niej znalazłem coś w rodzaju strzępów "zbrojonej - metalowej uszczelki". Widać jakby o coś tarła.Komputer w aucie nic nie pokazuje , jakby wszystko było w porządku , ale w czasie pracy pasek lub alternator tak dziwnie "szumi" i nie zawsze równomiernie. Proszę o pomoc z diagnozą tego problemu , choć i tak odwiedzę mechanika. Czy to może być alternator? Dodam, że mam Megane II 1.5 dci i tyle co wyczytałem na forum to alternatory lub ich pierścienie w 1.5 dci miały wadę fabryczną? Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszło jednokierunkowe sprzęgło alternatora, czyli inaczej mówiąc rolka alternatora.

Do wymiany, dodatkowo do sprawdzenia i ewentualnej wymiany rolki; prowadząca i na napinaczu. Do sprawdzenia sam alternator. Pasek oczywiście też do wymiany.

Zawsze możesz zadzwonić do ASO podać VIN i zapytać czy czasem nie było jakiejś noty technicznej związanej z tym modelem i czy czasem nie dotyczyła ona alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź i tu mam pytanko czy nie lepiej kupić inny używany alternator są dostępne na allegro za jakieś 200 zł Dodam że zmieniałem rozrząd 3 miesiące temu ale pasek oczywiście wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić regenerowany, nie ma problemu, ale pamiętaj że musi być z rolką. Sama rolka kosztuje 135-200 zł. Po za tym najtańsze alternatory regenerowane jakie widziałem na allegro kosztowały od 350 zł. Można spróbować zamiany, oddać uszkodzony i za dopłatą wziąć regenerowany. W używane bym się nie bawił chyba jedynie po to, żeby wymienić na czas naprawy, a uszkodzony regenerować.

Ja mówię o pasku akcesorii, klinowym, nie o pasku rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!