Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Remont skrzyni biegow


zbylo76

Rekomendowane odpowiedzi

On sam nie montuje tylko sąsiad mechanik ale rozliczam się z nim więc na pewno coś spiszemy. Byłem u niego na miejscu i skrzynia wygląda na dobrą a poza tym ma jeszcze jedna jakby co. Generalnie to ma sporo różnych części do renault więc pewnie w używane części będę się u niego zaopatrywał. Już się umówiłem na wymianę po niedzieli. Generalnie od razu okaże się czy to buczenie u mnie przy 3000 obr. to wina skrzyni czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test.

Prosta równa droga

Przyspieszaj i słuchaj kiedy buczy, zmieniaj biegi, Zrób test w drugą stronę. Spróbuj przy tych samych prędkościach wciskać sprzęgło, a nawet wyłączyć silnik (Uwaga to niebezpieczne, nie masz wspomagania kierownicy i hamulców) Słuchaj kiedy to buczenie występuje. Jeżeli buczenie będzie stale to skrzynia, jeżeli buczenie będzie tylko przy przyspieszaniu to dyfer, jeżeli buczenia nie będzie przy wysprzęglaniu to sprzęgło lub łożysko dociskowe Jak buczenia nie będzie przy odłączonym silniku(na luzie) to nie ma to nic wspólnego z układem napędowym skrzynia + dyfer.

Ja miałem buczenie w zakresie obrotów 3750-4000 rpm. Długo szukałem, wreszcie znalazłem okazało się, że buczała rolka na pasku akcesorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DUDU napisał:Aha firma spod Krakowa to Frans-auto z Czernichowa. Kupował ktoś od nich?

 

Ja kupowałem skrzynię do swojego scenika w lutym i nie narzekam.Jak oddasz starą to jeszcze jakąś kasę dają.U nich ta wymiana to 3 godzinki i zrobione ja niestety zostawiłem auto w serwisie bo tam się doturlałem pod Tarnowem ale jak kupiłem skrzynię u nich w Czernichowie to na drugi dzień była w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po wymianie. Kosztowało mnie to 950 zł. Skrzynia z przełożeniem - 650, tarcza sprzęgła LUK -120, olej 60 zł za 2l. (1,5 miałem z wcześniejszej wymiany oleju), 2 poduszki silnika i skrzyni 120 zł. Ehh masakra po prostu. Do tego jeszcze okazuje się że mam chyba luz na półośce. Jak muskam nogą pedał gazu i odpuszczam to słuchać luz gdzieś na napędzie. Chyba to nie w skrzyni bo przed wymianą tez tak miałem ale myślałem że to kwestia poduszek. No cóż na razie nie stać mnie na kolejne ładowanie kasy w ten samochód.

 

zbylo76 a jak tam twoja skrzynia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbylo76 a jak tam twoja skrzynia?

 

Moja właśnie się naprawia <ok>

Miałem jedna na oku do kupienia z Laguny za 700zl. Typ JC5, niestety ona ma inne przełożenia. Do Scenica musi być 090, a tamta ma 111. Jedni mowią, że można to zignorować, najwyżej wskazówce na liczniku podziałki zabraknie ;-), ale mi nie o to chodzi. W końcu zdecydowałem się na naprawę. Powód? Wymienione części będą oryginalne (nie ma zamienników) i jest rok gwarancji. Poza tym skrzynia jako taka była w porządku, tylko łożyska hałasowały. Wszystko jest już rozebrane, ale przedłuża się dostawa jednego z łożysk. Poszły dwa w różnicówce i jedno na wale głównym. Do tego uszczelnienie wybieraka, ale to już pikuś, skoro skrzynia jest zdemontowana. Przy okazji sprzęgło wymieniam, jeszcze mogłoby zostać, ale już ciężko chodzi, no i tak 10-15 tys. km u dają. No to jak mam potem drugi raz płacić za demontaż skrzyni, to już niech będzie od razu.

Koszt ok. 2300 :-( :-? :-x :cry:. Piszę około, bo jeszcze nie skończona robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież za to masz 4 dobre skrzynie

 

Ale w tym jest robocizna, nowy olej, nowe sprzegło, itd. Poza tym większość gotowych skrzyń jest do kupienia albo bez gwarancji, ew. rozruchowa, no max. 3 miesiące. - tutaj mam 1 rok. Zapomniałem też dodać, że prowadzę działalność, auto jest na firmę i fakturka pójdzie w koszty, wiec faktyczny koszt jest o 1/3 mniejszy. Same części do skrzyni kosztują 900zł, po odjęciu kosztów wychodzi 600, czyli b. dobra cena za używaną skrzynie.

 

P.S. Co post to w ostatniej chwili przed wysłaniem łapie się na tym, że piszę bez polskich ogonków. Jednak strach przed konfrontacją z adminem wzmaga moją czujność ;-)

 

[ Dodano: 2009-08-09, 19:53 ]

Zapomniałem wspomnieć... z ciekawości zadzwoniłem do ASO, aby podali mi cenę nowej skrzyni. No i nowa do Scenica 2.0 16V kosztuje 13,5 tys... To prawie tyle co ja za swoje auto dałem <ok>. Oprócz tego można kupić skrzynie regenerowaną oficjalnie przez Renault, z gwarancją - koszt 4,5 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość jsordyl1972

Zrób test.

Prosta równa droga

Przyspieszaj i słuchaj kiedy buczy, zmieniaj biegi, Zrób test w drugą stronę. Spróbuj przy tych samych prędkościach wciskać sprzęgło, a nawet wyłączyć silnik (Uwaga to niebezpieczne, nie masz wspomagania kierownicy i hamulców) Słuchaj kiedy to buczenie występuje. Jeżeli buczenie będzie stale to skrzynia, jeżeli buczenie będzie tylko przy przyspieszaniu to dyfer, jeżeli buczenia nie będzie przy wysprzęglaniu to sprzęgło lub łożysko dociskowe Jak buczenia nie będzie przy odłączonym silniku(na luzie) to nie ma to nic wspólnego z układem napędowym skrzynia + dyfer.

Ja miałem buczenie w zakresie obrotów 3750-4000 rpm. Długo szukałem, wreszcie znalazłem okazało się, że buczała rolka na pasku akcesorii.

U mnie podczas jazdy wyje, im wyższy bieg to głośniej, a gdy wyluzuję hałas ustaje, sugerujesz kolego, że to będzie sprzęgło i docisk do wymiany? Dodatkowo podczas, skrętu w lewo i prawo, w czasie jazdy, jest głuchy stukot, w serwisie powiedzieli mi że to lewy przegub,a konkretnie wewnętrzny, ale mówili że jak będę wymieniał to cały, ale czy nie zanosi się to na skrzynię? Patrzyłem na przeguby i wszystkie gumy są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!