Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

(MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II


Rekomendowane odpowiedzi

będzie pasować

 

będą też pasować od laguny i phI i II clio II kango tylko że się róznia odcieniem plastiku a od trafica jest troche inaczej wyprofilowana lecz piny się zgadzaja we wsystkich są takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a licznik jest skręcany czy na zaczepach??

Licznik jest na zaczepach.

Thx za info z manetkami.

[ Dodano: 2009-08-21, 11:07 ]

Póki co znalazłem taką aukcję ale nie miałem czasu przedzwonić jeszcze niestety...

Ja tam właśnie kupiłem, jak ja dzwoniłem sagema już nie miał dlatego wziąłem jaggera. Miał jeszcze jednego ale to było już tydzień temu więc wszystko mogło się zmienić.

[ Dodano: 2009-08-21, 11:14 ]

A jeśli chodzi o wtyki, to mi się nie udało zdobyć, ale może się jeszcze uda :)

Można wykorzystać takie osłony:

http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/zla_igl/924 (złożyć 3 komplety 9+6)

i piny do tego:

http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/zla_igl/925

Ja mam zaciskarkę ale lutownicą da rade, kupiłem sprawdziłem, że mocno trzyma, dla pewności można glutnąć klejem na gorąco i będzie jak ta lala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie prace dziś też ruszyły. Sprowadzili dla mnie licznik niestety bez kompa :) ale miał kosteczki które dostałem w prezencie więc tylko teraz muszę szukać liczników.

Wyciągnąłem dziś na wierzch kompa z komory silnika i już wiem że mam BOSCHA i wiem też że nie jest od niego poprowadzony przewód na tym 32 pinie.

krzemyk, złącze konektorowe które pokazałeś jest dokładnie takie samo w oryginale bo właśnie rozebrałem kosteczki cobym mógł zobaczyć jaki jest ich typ bo muszę uzupełnić ich parę sztuk.

Tak więc powoli ruszam z tą inwestycją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem kostek oryginalnych, stąd nie wiedziałem czy jest takie samo, ale jesli tak to jeszcze lepiej :) :)

 

[ Dodano: 2009-08-21, 17:19 ]

lepper_pl, jak Ci sią uda podpiąć tego diesla, to proszę o info, bo ja na tym weekendzie nie będę mieć czasu zadziałać.

DarenUżywasz jakiegoś interfejsu

z allegro, czy da się to zrobić zwykłym programatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kopiąc ost w kabelkach w garażu znalazłem kostke 15 pinową ta mała koloru szarego ale bez problemu wchodzi w miejsce czerwonej więc jak by ktoś chciał to mam tą na sprzedaż koszt 10zł plus wysłka :)

 

wieczorem będą fotki jej

 

[ Dodano: 2009-08-21, 17:21 ]

używam interfejsu tego z allegro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w przypadku Jeagera nie można poznać czy jest z kompem po tym numerze na naklejce. Zastanowiło mnie to zdjęcie. Numer wskazuje na nie posiadanie komputera a na zdjęciu na tej czerwonej kostce są przewody które odpowiadają za sygnał i zmianę funkcji.

http://img233.imageshack.us/img233/8961/licznikdziwny.jpg

Ale to tylko kolejny domysł aby rozgryźć zagadkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie według numeru nie ma kompa, ze złącza wynika że może mieć, ale moim zdaniem trzeba wziąć pod uwagę, ze taką obudowę można łatwo zamienić, i dlatego numery mogą nie pasić do tego co jest w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik z PHII o numerze 7700/427/900 Jaegera z czarnymi tarczami ma komputer.

 

A więc potwierdzam informacji kolegi krzemyk że te nr które podał to potwierdzają informacje że są to zegary z komputerem pokładowym u mnie są takie same nr i na potwierdzenie sprawdziłem jeszcze w jednej megi z licznikiem z JEAGER-em i ma te same nr więc jeśli chodzi o rozróżnienie które mają komputer to już wiadomo że licznik JEAGER-a o nr 7700/427/900 C ma komputer pokładowy i nie ma znaczenia jakiego koloru są tarcze.

 

a co do fotki licznika którą zapodał kolega lepper_pl i kostki która siedzi w nim to nie sugerujcie się nią!! instalacje w renault były róznie wykonane i kostka może mieć zrobione odpowiednie wyprowadzenie kabli lecz komputera pokładowego w liczniku nie będzie. Np w mojej megi była fabrycznie pociągnięta instalacja pod ele lusterka a ich nie było w aucie sam je zakładałem tak samo jest w przypadku licznika inny przypadek to kiedyś grzebałem w instalacji w lagunie kolegi i miał zrobioną przez fabryke całą instalke pod komp pokładowy a go nie miał wogule ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś robiłem u siebie instalację pod kompa nie mając jeszcze co prawda licznika ale już kosteczki sobie chciałem przygotować. Rozebrałem wszystko i co mnie zdziwiło i czego nie zauważyłem wcześniej.

Od kostki do licznika już miałem przeciągnięty fabrycznie przewód do komory silnika do tej kostki o rozkładzie 4x9.

Jak będziecie dobierać się do tej kostki to pamiętajcie że róg jej plastikowej skrzynki w której ona się znajduje da się wyciągnąć do góry przez co robi wam się dużo miejsca i wtedy kostka jest na wierzchu bo możecie przekaźniki odsunąć na bok.

Aby wyciągnąć kostkę na początek zdejmujecie taki czarny plastik co ją trzyma( ma on na dole przyciski czy tam dźwigienki które nasikacie i się odblokowuje wszystko) i potem możecie wysunąć z siebie kosteczki po jego odchyleniu.

Od tej kostki puściłem sobie kabelek do komputera. Nie byłem co prawda pewien czy faktycznie na tym 32 pinie znajdę informację o spalaniu ale skoro tak piszą na forum to ryzyk fizyk :)

Zamontowałem sobie złącze konektorowe w kostce co nachodzi na kompa z podłączonym kablem i korciło mnie aby sprawdzić czy chociaż to łączy. A sprawdzenie wykonałem tak że jak już kabel się trzymał wziąłem miernik i ustawiłem go na prąd stały do 200V (a tak coby był zapas) jeden kabelek miernika podpiąłem pod wyprowadzony przewód z tego 32 pinu (komputer Boscha) a drugi dałem do masy. Włączyłem silnik i moim oczom ukazały się na mierniku wyniki w postaci skaczącego napięcia od 3-12V. Tak więc myślę że to będzie to.

W miarę postępów będę wszystko opisywał i na koniec wrzucę też zdjęcia jak to wyglądało u mnie.

No nic szukam dalej zegarów póki co. Jutro może uda mi się dokończyć lutowanie kabli od czerwonej kostki nowego licznika ale muszę dokupić parę złącz konektorowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja czekam z niecierpliwością na wyniki, gdyż obawiam się, ze nic z tego nie będzie...

Dziś, przy montażu licznika natknąłem się na kilka problemów, mianowicie:

1. Kontrolka ABS ma inną polaryzację, da się załatwić to przez tranzystor, więc problem do załatwienia.

2. Problem z hamulcem ręcznym, nie sprawdzałem jeszcze ale pewnie nic trudnego, ewentualnie jakiś problem i jest sygnalizacja błędu w układzie.

3.Najważniejszy problem, nie działa obrotomierz!!

Po odpaleniu wskazówka skacze na 6000 tys. obrotów, przy dodawaniu gazu opuszcza skale.

O tego niestety nie da się pewnie już łatwo ominąć, ponieważ wygląda, że mamy doczynienia ze sterowaniem impulsowym.

 

[ Dodano: 2009-08-26, 15:37 ]

Wygląda na to, że obrotek pokazuje 10 razy za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!