Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

(MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II


Rekomendowane odpowiedzi

Nie rozumiem pytania, licznik od PHI do jakiej instalacji?

Jeśli do PH1, to nic nie musisz zmieniać. W instalacji od PHI jak odepniesz wtyczkę, to znajdziesz na niej numery pinów, przynajmniej u mnie były. Tylko kiepsko je widać na tej przeźroczystej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei są ułożone :mrgreen:

A tak serio, to nie pamiętam, odepniesz wtyczkę i zobaczysz, tylko przekładaj po jednej żebyś kolorów nie pomotał (tak jak ja), bo później trzeba zapoznać się z francuskimi nazwami kolorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście kostki są ustawione wg rozpiski, więc spoko.

Przy okazji spytam, bo mam okazje kupić takie niebieskie zegary do ph1. One były montowane chyba tylko do 97 r. Czy one są jakieś gorsze od tych czarnych? Dlaczego od nich odeszli? Ktoś wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nowy wita wszystkich forumowiczów. :mrgreen:

Posiadam Megane I ph I 2.0 automat. Typ skrzyni daje możliwość użytkowania funkcji D3.

(mam właśnie taki licznik jaki pokazywał kbarann )

Tutaj moje pytanie najlepiej do DAREN czy w liczniku phII jest dostępna ta kontrolka i które to piny bo na rozpisce pinów nie bardzo wiem który to.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracając do zawyżania wskazań obrotomierza w dieslu, znalazłem coś takiego:

http://www.nestor-electronic.pl/forum/viewtopic.php?t=557

Więcej tu:

http://www.nestor-electronic.pl/forum/view...b5106440c5e7bda

Ogólnie niezłe forum, może ktoś tam będzie potrafił pomóc z tym obrotomierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w końcu trochę czasu i zamontowałem wreszcie komputer w swojej megane silnik F9Q734. Na rysunku przedstawiam schemat modyfikacji. Diody D2 i D3 służą do zmostkowania sygnału kontroli wtrysku i świec żarowych, dzięki nim zaświeci się kontrolka dla aktywności którego kolwiek z tych sygnałów. Tranzystor T2 i 3 rezystory towarzyszące to inwerter dla sygnału ABS. Mogłem poknocić coś z wartościami rezystorów bo niestety rysowałem z pamięci, a pamięć to ja mam dobrą tylko że krótką.

Reszta elementów jest do dzielnik impulsów dzięki któremu obrotomierz pokazuje tak jak należy. Elementy R1, C1 tworzą filtr dolnoprzepustowy w celu eliminację zakłóceń. Bez nich wskazówka często skakała. Stopień podziału ustawia się łączyć wyprowadzenie RES, z dowolnym wyjściem Q0-Q9. U mnie połączenie jak na schemacie działa najlepiej.

Zrobiłem już na tym z 1.5k km i jedyne co zauważyłem, to denerwujące drganie wskazówki przez pewien czas przy zimnym silniku (wskazówka wacha się od 1000 do 1500). Jest to spowodowane jakimiś zakłóceniami, pewnie jakiś podgrzewacz czy coś. W cieplejsze dni nie miałem z tym problemu. Jakbym miał dostęp do oscyloskopu to może bym zobaczył co to jest i jak się z tym uporać. Po tych modyfikacjach komputer działa jak należy <ok>

Schemat zaczerpnąłem z forum vwgolfa i dostosowałem do renatki.

post-17103-1255362296_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dariusz Babacz, do automatu w ph2 jest inny licznik z kontrolkami w polu obrotomierza...

gres dzięki za info - postanowiłem jednak znaleźć licznik jak na fotce na dole, bo z przeróbką licznika na ph II byłoby sporo roboty ze względu na dodatkowy wyświetlacz do automatu.(zasięgałem wiedzy u znajomka z Renault i elektryków - po prostu uziemiłbym auto na jakiś czas, a muszę ganiać codziennie <ok> )

Odpuszczam wyświetlanie położenia dźwigni zmiany biegów na korzyść info z kompa i spróbuję prostszego rozwiązania jak na zdjęciu.

Mam jednocześnie ogromną prośbą - jeżeli ktoś z szanownych forumowiczów trafi na "szrocie" lub na jakiejkolwiek aukcji taki licznik JEAGER'a z kompem do megi I ph I bardzo proszę o link, telefon do osoby lub jakikolwiek kontakt na mojego e-maila z profilu.

Szukam takiego licznika na Allegro i znanych szrotach renault i nic :-(.

Dziękuję za wszelakie info i e-mali'e.

 

Pozdrawiam Darek

post-19859-1255539070_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dariusz Babacz, Spoko, trochę cierpliwości, znajdzie się. Ja szybko taki namierzyłem, tylko, że z "niebieskimi" tarczami za 120 zł. Jeśli się nie myle, to możesz założyć też sagema, wtyczki takie same (jak sie mylę, niech ktoś mnie poprawi)

obenie tylko taki znalazłem http://www.allegro.pl/item777668528_liczni...6_75938_km.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie sagem innaczej stan paliwka wskazywał,bo założyłem akurat raz taki na próbę,niewiem od czego to zależy .Jak ktoś chce to tanio odsprzedam tarcze z niebieskim podświetleniem,ale to już na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dariusz Babacz, Spoko, trochę cierpliwości, znajdzie się....

obenie tylko taki znalazłem http://www.allegro.pl/item777668528_liczni...6_75938_km.html

 

Już mi serdunio zapikało - ale ten licznik niestety ma przebieg km w analogu. Słabo byłoby się przesiadać na analog, a po za tym nie miałbym wskazań poziomu oleju silnikowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzemyk Ja w miejsce IC2 dałbym transoptor. Na wyjściu transoptora przydałby się może jakiś układ całkujący i przerzutnik Schmitta. Taki prosty układ do elimiancji drgań styków powinien odfiltrować trochę zakłóceń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!