Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DAREN

Megane I phI (MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II

Recommended Posts

[center:853ce367d3]

Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem <ok>

 

W poniższym poście przedstawie opis w jaki sposób wymienić sobie zegary z ph I na te z ph II

Do tej operacji przymierzałem się już długi czas lecz ostatnio padł mi obrotomierz w starych zegarach i postanowiłem wymienić je na wersje z komp pokładowym. Jak juz wielu się rozglądało to ciężko dorwać wersje z kompem z ph I i tak za bardzo mi nie leżały te zegary układ zegarów jakoś mi nie pasował. Te po lifcie są jakoś bardziej przyjazne moim oczom :mrgreen:

 

Teraz jak rożróżnić wersje liczników z phII które posiadają komputer pokładowy??

Są dwie firmy które robią zegary do megi JEAGER i SAGEM

Liczniki firmy JEAGER rozróżniamy po nr na naklejce z tyłu. Licznik o nr 7700//427//900 C jest wyposażony w komputer pokładowy natomiast licznik o nr 7700/427/896 C NIE POSIADA komputera pokładowego

 

Liczniki firmy SAGEM rozróżnimy po napisie jaki widnieje na tylnej ściance licznika. Jesli widnieje napis ADAC EU to oznacza wersje europejską a ADAC oznacza komputer pokładowy tak jest oznaczony w renault. W wersji bez kompa są nast oznaczenia STD EU czyli wersja europejska opcja standard bez kompa.

 

Na początku musimy się zaopatrzyć w zegary ja znalazłem takie (poniżej foto) razem z kostkami do nich. Cena 100zł

15e61d97ccabcd83m.jpg b57565b028e213e9m.jpg

 

Nastepnie bierzemy się za rozbieranie naszego kokpitu. Pierwsze co to wyciągamy maskownice głośników pod nimi są dwie śrubki na torx wykrecamy je, nast opuszczamy kierownice w dół aby było łatwo zdjąć górną część kokpitu. Pociągamy go lekko do góry a następnie ku siebie aż wyskoczy z zaczepów.

Naszym oczom ukazują się zegary przykręcone na 3 torxy odkręcamy je i wyciągamy zegary.

Nastepnie odłączamy 4 kostki od nich (przezroczystą, brązową, czarną i szarą)

 

Teraz najważniesza część pracy przed nami ;)

Ja zrobiłem tak że zostawiłem oryginalne kostki od starego licznika a nóż może się coś zmieni w przyszłośći ;)

Z kostek od nowego licznika brałem po kabelku i dolutowywałem go do odpowiednich pinów w starych kostkach

ec8a6a4860114284m.jpg

w 90% meganek które nie miały komp pokł nie ma pociągniętego kabelka z ECU o inforacji o spalaniu. Ja musiałęm ciągnąc kabelek od licznika do skrzynki w komorze silnika tej koło lewej lampy. Natomiast z ECU do tej skrzynki kabelek już miałem podciągnięty.

Teraz przeciągamy brakujący kabelek do tej skrzynki ja wykorzystałem przlot któredy jest poprowadzona linka od otwierania maski (foto poniżej).

8a0d2d772ddf8052m.jpg

Twardszym drucikiem przebijamy gumową osłone i przepychamy przewód do komory silnika, możemy go przymocować do tej linki aby nie latał nam (ja tak zrobiłem)

43a3ca5d9e73d58em.jpg

Następnie otwieramy pokrywe skrzynki i naszym oczom ukazuje się biała kostka z układem 4x9

cc8b80aac12baf3bm.jpg

Po rozłączeniu tej kostki widzimy układ pinów od strony silnika (zaznaczyłem na foto który to pin idzie z ECU)

fc2a7fe4a7496537m.jpg

Teraz musimy z tej kostki wyciągnąc niebieską mniejszą kostke i dosztukować brakujący pin ( na foto już widać założony brakujący pin)

a9851b8d9eb30e44m.jpg

Następnie skłądamy tą kostke w kolejności odwrotnej do tej co rozebraliśmy ją

A tak już wyglądają kostki po całej operacji lutowania, oczywiście stare kostki należy zaizolować aby nie zrobiły przez przypadek spięcia

2224491964e04bfam.jpg

Tu już widzimy nowe zegary podłaczone do wykonanej instalacji w aucie ^^

cbed86c567a5472dm.jpg

Tak się prezentują już na swoim miejscu nowe zegary acha składamy w kolejności odwrotnej do tej co rozkręciliśmy kokpit ;-)

4a97037e99b4e906m.jpg e1f1e66f182b7511m.jpg

d874b9d6800263b0m.jpg fdf022bd58ab9fcdm.jpg

a tu widać już dane wyświetlające przez komputerek :mrgreen:

bd3c5af32d3df2b8m.jpg

 

Teraz przystępujemy do wymiany manetki wycieraczek na wersji z przyciskiem do komputera.

Tak wyglada wersja bez tego przycisku

dd17043f8aca6206m.jpg

 

a tak z przyciskiem od przełączania funkoji komputera

a5ae0b2c3585eeb1m.jpg

 

Przystępujemy do odkręcenia obudowy kierownicy musimy odkrecic trzy śrubki torxem

524dd01d9183a9a7m.jpg

 

następnie odkręcamy górną obudowe po wcześniejszym ściągnięciu dolnej

5bdd6435528754fcm.jpg 4d48d308ecc10cd3m.jpg

 

teraz odkrecamy manetke od kolumny jest ona przykręcona dwoma wkretami na krzyżak (słabo troche wida ale jak rozkręcicie to będzie wida o co chodzi ^^ )

fd21a7964ed61606m.jpg

 

Po odkreceniou tych śrubek odłączamy kostke z przewodami i wysuwamy manetke w prawo

Nastepnie podłaczamy brakujący przewód do kostki znjaduje się on w miejscu b7

(na foto widac na kostke już zamontowany pin w dolnym lewym rogu)

05010087887a0c59m.jpg

 

Wszystko skłądamy w odwrotnej kolejności ^^ i cieszymy się z nowego udoskonalenia w aucie ^^ ^^ ;)

 

A i jeszcze jedno do tych którzy nie posiadają ABS-u w aucie. pin nr 14 i 15 z czerwonej kostki należy zlutować do siebie i zewrzeć do masy auta. Tym sposobem oszukamy komputer że nasz ABS- jest w aucie i jest sprawny ;) inaczej będą świecić kontrolki od absu oras SERV i STOP co bardzo szczypie w oczy ;)

 

Schemat rozpiski kostek nowego i starego licznika umieszcze w najbliższym czasie jak przeniose go na kompa bo mam w wersji papierowej ^^

Jesli ktoś ma jakieś pytania to proszę pytać postaram się odpowiedzieć.

 

Sorki za jakość zdjęc ale robione tel bo aparat gdzieć posiałęm :-/

 

Poniżej w linku umiesciłem rozpiske pinów gdzie który podłączyć ;)

 

ROZPISKA PINÓW LICZNIKA z ph I do phII

 

Pozdrawiam

DAREN

[/center:853ce367d3]

  • +1 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super manulal. Czekamy na rozpis kostek i temat podwieszamy. Gratuluje pomysłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Może to i laickie pytanie, ale jak rozpoznać zegary posiadające kompa pokładowego megane ph2 <ok>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A kontrolki drzwi , pasów i inne też są aktywne na tym liczniku?? Czy dodatkowo trzeba podpiąć??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bartek LKR, ale przecież kontrolki pasów i drzwi masz w innym miejscu a nie na liczniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W megane I nie widziałem aby te kontrolki były w liczniku ani w ph I ani w ph II . Natomiast są one wkomponowane w obudowe wyświetlacza i tam ich miejsce <ok>

 

dziś wieczorkiem zapodam rozpiske liczników jak co z czym połączyć :mrgreen:

 

a co do rozróżniania jaki licznik ma komputer pokładowy to moje podejrzenia kierują się do tego że liczniki robione przez firme JAEGER są z komputerem natomiast SAEGEM jest bez komputera ale to tylko moje podejrzenia.

Prosiłbym użytkowników o sprawdzenie Ci którzy mają te liczniki z kompem o sprawdzeni moich podejrzeń.

 

pozdroo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
liczniki robione przez firme JAEGER są z komputerem natomiast SAEGEM jest bez komputera

Błędne podejrzenia :mrgreen: Ja mam Sagema z komputerem.

Myślę że najlepiej jest sprawdzić numer oryginału licznika z komputerem zarówno z czarnymi jak i białym tarczami i podać go do ogólnej wiadomości. Sprzedawcy sami nie widzą co sprzedają, więc mówią że licznik ma komputer a w rzeczywistości tak nie jest.

Jeżeli wszystkie liczniki mają ten sam numer to trzeba znaleźć inny sposób :mrgreen:

Podaję numer dla licznika z phII z białymi tarczami (rok 2002): P8200038777

 

P.S. Bardzo dobry manual <ok>

 

P.S.S. Zauważyłem że kontrolki w licznikach Jaegera świecą bardziej wyraziście niż te Sagemowskie, tak jakby użyte były mocniejsze diody - taka informacja nie wnosząca nic do tematu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

eh no trudno dobrze że to tylko podejrzenia były ja jutro zerkne jakie mam nr seryjne licznika i podam <ok>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patrząc przy dobrym świetle pod kątem na wyswietlacz powinno być widać ikonki takie jakie występują w komputerze - to wtedy ma komputer pokładowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na pinout kostek, ja już szukam licznika <ok>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Juz dłuższy czas szukam takiego licznika,ale odrazu z białymi tarczami ,i komputerem ,jednak ceny narazie są kosmiczne .

http://moto.allegro.pl/item706846496_zegar...uropa_k_ow.html

 

doszedłem do wniosku,że taniej wyjdzie kupić licznik z czarnymi tarczami i takie tarcze do tego http://moto.allegro.pl/item696356837_biale...y_megane_1.html

jakby ktoś potrzebował zarzucam linka.

Co do kostek,pytałem kilku sprzedawców i jak narazie zyczą sobie panowie za 2 kosteczki od 80 zł w zwyż <ok> więc dalej szukam ,bo to za dużo jak za parę kabelków .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andrzej27r, jakiś dziwny ten licznik który wkleiłeś. U mnie wygląda niby tak samo, a jednak nie ma zaznaczenia na czerwono pola między 6000 a 7000 obrotów. Ciekawe z jakiej to wersji.

 

Co do tych białych tarcz z allegro to wyglądają tak sobie, wolałbym dołożyć trochę kasy i mieć ładny oryginał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, też bym wolał kupić z orginalnymi tarczami ,bo wygląda to dużo lepiej....jeśli gostek mi odpisze w sprawie tego licznika z linka to pewnie wezmę,tylko szkoda,że kabelki tak krótko poucinał. .Narazie czekam na rozpiskę kostek .

znalazłem taki jak masz Ty,i ten wezmę: http://moto.allegro.pl/item693032682_sceni...ar_orginal.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak gość jeszcze opuści na przesyłkę to już będzie dobrze <ok>

Poza tym, najważniejsze są kostki, a piny z kabelkami myślę że bez problemu dostaniesz w sklepie z elektroniką.

Powodzenia :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
znalazłem taki jak masz Ty,i ten wezmę: http://moto.allegro.pl/item693032682_sceni...ar_orginal.html

Ten zegar z linku jest z wersja z komputerem pokładowym na tylnej ściance jest naklejka a na nim napis ADAC EU czyli wersja europejska a ADAC oznacza komputer pokładowy tak jest oznaczony w renault. Takie oznaczenia są tylko w licznikach firmy SAEGEM w wersji bez kompa są nast oznaczenia STD EU czyli wersja europejska opcja standard bez kompa.

 

Co do tych pinów do kostek dostać w sklapie to bardzo ciężko jest;/ ostatnio widziałem je na giełdzie w lubinie a jak chodziłem po sklepach i się pytałem nawet pokazywałem na wzór to się dziwili co niektórzy.

 

[ Dodano: 2009-08-08, 00:15 ]

rozpiska jest już umieszczona na forum w pierwszym poście <ok>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...