Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam takie pytanie. Chce kupic na tył amortyzatory kayaby do megane coupe ale nie wiem czy wybrac model 551819 czy ten do zwykłej meganki 551804. Napewno bd pasowac oba tylko czym sie roznia? ktory bd komfortowy?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panie i Panowie, dzisiaj dokonałem wymiany amorków na tyle. Wcześniejszy lewy urwał się przy górnym kielichu, poniżej śruby montażowej. Chyba ze starości bo w tym miejscu był skorodowany. Gdyby nie to pewnie dalej bym jeździł na nich, bo ostatnio przy przeglądzie miały w okolicach jeszcze 70% siły tłumienia. Z tego co widzę to chyba były jeszcze oryginały renault KYB czy coś takiego. Mogę podesłać fotę. Możliwe to bo samochód jeździł po Hollandii i tam zrobił 207 tyś km. W Polsce dobił do 231 tyś. km

Założyłem wspomniane wyżej RECORDY. Czas pokaże czy był to dobry wybór :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam na Recordem....

Były Kraft Automotiv - i du....a

Sa Sachsy - i du.....a

Nadal popukują na drobnych nie równościach - a to potrafi wnerwiać :-?

Oooo, interesuje mnie Twoja opinia. Właśnie mam stukanie z tyłu (na pewno z tyłu). Wszystko był sprawdzane, amorki sprawność ok. 80%, szarpaki nic nie wykazały, tuleje nowe i dalej stuka spod podłogi bagażnika. Jak Ci stukało? Na niewielkich nawet nierównościach? Przy łagodnych podłużnych wgłębieniach w jezdni cisza. Mam właśnie Sachsy z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej stuka spod podłogi bagażnika

. u siebie też z tymwalczyłem...co sie okazało tłumik walił o blachę,może podłóż jakieś gumy pod tłumik,i zerknij czy czasem sama rura nie tłucze gdzieś o belkę, w tylnym zawieszeniu jest niewiele elementów ,które mogą stukać . Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Gdyby ktoś szukał dobrych i tanich amortyzatorów to polecam firme FAST. Kupiłem amortyzatory na przód do mojej megi równo rok temu. Byłem wczoraj na ścieżce i są w bardzo dobrym stanie po roku czasu i po przejechaniu na nich 15 tys km. Jestem z nich bardzo zadowolony bo zapłaciłem 75zł za sztukę a jakość naprawdę dobra. Teraz chcę wymienić tylne amorki i znalazłem na allegro ofertę tego samego sprzedającego od którego kupiłem przednie i kupuje od niego też tylne oczywiście tej samej firmy.

Gdyby ktoś szukał to podaje linka:

http://allegro.pl/amortyzatory-renault-megane-gaz-przod-2-lata-gwar-i1785744470.html

a to link do amorków na tył:

http://allegro.pl/amortyzatory-renault-megane-tyl-gaz-2-lata-gwaran-i1777262838.html

Mam nadzieje że z tych tylnych będę tak samo zadowolony jak z tych przednich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu mam założone rekordy (nie powiem tylko jakie - chyba gazowe ale nie jestem teraz pewien) i po ~20k km byłem na sprawdzeniu w SKP (auto coś mi lekko świruje na drodze) i wg. maszyny są ok, po ~70%.

Po wizycie u mechanika dam znać czy maszyna kłamała o ich sprawności czy to faktycznie coś z zawieszeniem (belką :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Miał ktoś do czynienia z takimi amorkami bo mechanik powiedział mi że się urwał w środku i tak się tłucze że nie da się jeździć. Renaut megane I ph2 grandtour (kombi) 1.6 16v

http://moto.allegro.pl/amortyzator-amortyzatory-renault-megane-kombi-tyl-i1786314616.html

http://moto.allegro.pl/amortyzatory-renault-megane-grandtour-scenic-gaz-i1797099901.html

oprócz tego w sklepie są jakieś Magnumy w cenie 130zł oraz Kayaby za 188zł

brał bym to

http://moto.allegro.pl/amortyzator-kayaba-gazowy-renault-megane-i-tyl-i1793522901.html

ale to chyba nie do kombiaka

to niestety też nie pisze czy do kombiaka

http://moto.allegro.pl/daco-amortyzator-tyl-gazowy-megane-i-krakow-i1828209744.html

 

Chyba że macie coś ciekawego w ciekawej cenie :)?

Pozdrawiam,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem ze stukaniem rozwiązany, pomogła wymiana amortyzatorów (KYB551807). Pomimo, że wszyscy mechanicy i diagności ze stacji diagnostycznych upierali się, że były ok... Teraz nic nie stuka, nic nie puka.

Dziękuję za Wasze odpowiedzi na temat mojego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koncząc temat amortyzatorów na tył do megane I ph II grandtour. Kupiłem jedyne dostepne kayaby na tył do tego modelu nr 555800 Gas A Just made in spain. Okazało sie w trakcie wymiany iż orginały były również kayaby made in spain.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czeka mnie wymiana amortyzatorów z tyłu. Teraz pytanie czy ten kołnierz czy cokolwiek to jest opasający amortyzator do połowy jego długości ma jakąś konkretną funkcję? Kołnierz zamontowany jest do belki czy do starego amora? Przeglądając nowe amorki większość jest bez tego. Co jeszcze trzeba wymienić ( jakieś łączniki czy tuleje?) przy wymianie amorów?

 

Używał ktoś amortyzatorów statim? dobre to będzie? czy może recordy lepiej.

Edytowane przez shp29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Czytam Wasze odpowiedzi i nasuwają mi się następujące uwagi.

1. Budowa amortyzatora

- 90% amortyzatorów przednich typu "strut" tzn. do montowania w kolumnie McPersona to amortyzatory dwururowe olejowo gazowe.

- amortyzatory tylnie typu "shock" mogą być jedno lub dwururowe, również olejowo gazowe.

- nie istnieją amortyzatory gazowe! :D To olej przepływając przez zawór/zawory tłumi drgania. Do amortyzatorów producenci bardzo często

wtłaczają gaz (azot) w celu wyeliminowania tak zwanego zjawiska kawitacji czyli pienienia się oleju. Aby tak naprawdę olej się zapienił

trzeba bardzo się starać (rajd po kostce brukowej lub coś podobnego).

- naturalnym zjawiskiem jest to, że gaz z biegiem czasu uchodzi i po około 20tyś km. już go nie ma.

- jak poznać czy amortyzator jest gazowany - ustawić go pionowo tłoczyskiem (górnym mocowaniem do góry) i wcisnąć go w dół.

Jeżeli po puszczeniu amortyzator wraca sam do pozycji pierwotnej tzn. że jest gazowany.

 

2. Diagnostyka amortyzatorów

Sprawdzanie amortyzatora na stacji diagnostycznej daje tylko pewien obraz stanu zawieszenia.

Aby zbadać faktyczny stan amortyzatora należało by go wymontować z samochodu i poddać testą na maszynach mierzących "damping force" czyli

siłę tłumienia przy kompresji i odbiciu amortyzatora. Nikt w zasadzie tego nie robi z braku bardzo drogiej aparatury i czasu całej operacji.

Obraz sił tłumienia amortyzatora jest podczas badania w SKP zakłucany poprzez wiele czynników:

- siłę odbicia sprężyny, drążków skręnych,stabilizacyjnych, itd

- ciężaru samochodu, piasty i koła

Badając amortyzatory na stacji zwróćmy uwagę na wycieki z amortyzatora gdyż to najbardziej obniża jego sprawność.

 

3. Dobór amortyzatorów

W zależności kto był producentem OE dla Renault powinno się dobierać amortyzator.(ale nie jest to regułą)

Dla megane II/III i scenica II/III było to Tenneco czyli producent amortyzatorów MONROE (Original lub reflex) ;)

Wyjątkiem jest RX4 do którego amortyzatory produkowała Kayaba.

Ciekawostka : Fabryka Tenneco znajduje sie w Gliwicach czyli amortyzatory MONROE w naszych Renówkach są MADE IN POLAND (dla przednich).

Tylnie amortyzatory są produkowane w Hodkovicach (Czechy).

Polecam kilka firm: Kayaba, Sachs, Monroe, Delphi, BOGE.

Widziałem kilka firm które sprzedają sieci warsztatów "FEUVERT", "NORAUTO" itd. Pytajcie o kraj produkcji i kto je sygnuje.

Odradzam: Record - bardzo słaba odporność na korozję,wycieki już po 10tyś. km.

Mando - Made in China

 

Pozdrawiam

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mialem podobny problem przed wakacjami wymieniłem amorki i po trzech miesiącach zaczeło cos z tyłu pukać wkużyłem sie bo mechanik z Gniezna od renault powiedział że nie stety ale trzeba je wymienic wiec postanowiłem zajechać do serwisu renault i zaproponowali mi amory firmy Motrio nie dostaniecie ich w zwykłym sklepie lecz w serwisie i powiem wam że autko jest bardzo stabilne nic nie slychac no i oczywiście gazowe oryginalne kosztowały 630zł a te Motrio 300zł ale daja rabaty na nie tak że zapłaciłem 250zł za pare Motrio są produkowane we Francji a kayaby są juz produkowane w chinach :)pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zeszłym miechu zakupiłem amortyzatory na tył Eukenne "Made in Japan" na amorach było bite a instrukcja od Kayaby więc może potrzymają...

Amortyzatory Gazowo - Olejowe i muszę przyznać, że po zamontowaniu auto jest trochę twardsze, lepiej się prowadzi i przy okazji dają dość dobry komfort jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

No to i u mnie przyszedł czas na wymianę tylnych amorów.

Pytanie jak po dłuższym czasie spisują się u użytkowników Recordy? Po czasie i po przejechanych kilometrach nadal zadowoleni?

Na amorkach obecnie zamontowanych znalazłem opis "Renault Kyb 8200033" czyli firmy Kayaba ale cena nowych do mojej Megi ( M I kombi DCi)tej samej firmy to koszt 2szt. około 400zła nowe Recordy 2szt około 220/250zł. http://allegro.pl/amortyzatory-renault-megane-i-kombi-tyl-record-i2201515655.html

Dobrze wybrałem :lol:

Nie chcę szaleć cenowo bo muszę jeszcze wymienić filtry olej może jakieś końcówki oraz muszę kupić klocki hamulcowe przód http://allegro.pl/klocki-ate-przod-renault-clio-sport-laguna-megane-i2195482891.html

oraz na Tył tej samej firmy- http://allegro.pl/ate-klocki-tyl-renault-clio-espace-grand-scenic-i2183822135.html

Co Wy na to :o

Edytowane przez sebcio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!