Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.9 dCi Nie chce zapalić.


bereal

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o pomoc, moja Meganka 1.9 dCi z 2003 roku nie chce zapalic. Autko zostalo przywiezione po wypadku (wymieniany byl prog nic poza tym nie bylo uszkodzone), wszystko jest juz gotowe tylko silnik nie chce zapalic. Objaw jest dziwny, jak naciskam START to podgrzewa swiece zarowe, rozrusznik zaczyna krecic a silnik tak jakby chcial zalapac ale nie mogl (jakby zostal uruchomiony i zaraz po tym wylaczony, to zalapywanie silnika trwa moze pol sekundy poczym zaraz gasnie). W przewodach paliwowych widac banki powietrza, czy mozliwe jest zeby bylo cos zapowietrzone? Jesli tak to w jaki sposob odpowietrza sie uklad paliwowy? Czy spotkal sie ktos z takim problemem? Prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik nie dawałby w przypadku jego uszkodzenia żadnego znaku życia.

To w mII pewnie jest inaczej bo mój też po dzwonku kręcił, ale nie odpalał. Sprawdzić nie zaszkodzi <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708, na plusowej klemie to raczej jest bezpiecznik typu ANL, a nie wyłącznik wstrząsowy. Bezpiecznik ten, zabezpiecza kabel zasilający rozrusznik i ma ze 400A. Wyłącznik wstrząsowy odcina pompę paliwa i osobiście nie wiem gdzie on znajduje sie w MII. W MI zawsze był względnie na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies na forum byyło juz o powietrzy w paliwie i tez chłopacy mieli problem z cofajacym sie paliwe jakis zaworek zwrotny czy coś. I jeszcze mieli gruszke nie szczelna i to tez były powody ze auto nie odpalało albo odpalało ale dopiero za x razem. Gruszka jest pod maska na zbiorniczkiem płynu chłodniczego w MII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy, megiII nie ma typowego wł/wył. wstrząsowego.Przy jakimkolwiek strzale w przód przeważnie ten bezpiecznik pada.Mi na przykład padł w momencie jak ruszalem i pedał sprzęgła wleciał momentalnie w podłogę(wysprzęglik się popsuł) auto skoczylo do przodu,przydusiłem hamulcem.Póżniej po naprawie sprzęgła nie palił,musialem wymienić w/w bezpiecznik :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam serdecznie!

Podpinam się pod ten wątek, bo wydaje mi się najodpowiedniejszy.

Do rzeczy: Gdy zostawię samochód stojący przodem lekko do góry, nie mogę go potem odpalić - rozrusznik kręci, ale silnik nie zaskakuje. Wstępna diagnoza: zacinające się zaworki zwrotne paliwa. Mechanicy twierdzą, że oba zaworki znajdują się w gumowej pompce (gruszce) - chciałem zweryfikować tę informację. Jeśli rzeczywiście tak jest, to oznacza to, że poniższy link zawiera rozwiązanie mojego problemu:

http://allegro.pl/item1013834402_scenic_ii...wa_gruszka.html

Czy ktoś może potwierdzić, że te zaworki rzeczywiście znajdują się w gruszce? Nie chcę niepotrzebnie wymieniać sprawnych elementów :)

Z góry wielkie dzięki! Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem. Najpierw muszę tą gruszką poruszać, żeby w ogóle zaczęła pompować. Dopiero potem zaskakuje i paliwo płynie do przewodów.

Chciałbym jednak rozwiązać ten problem na stałe. Nie uśmiecha mi się za każdym razem, gdy stanę pod górę, rozbierać plastikowej osłony i pompować paliwa ręką.

No i dzięki za odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam mam problem ze swoja meganka cos mi zozladowywuje akumulator czy ktos morze wie czego to morze byc przyczyna??

 

[ Dodano: 2010-05-22, 12:39 ]

a problem sie dzieje jak tylko popada deszcz i wtedy niechce nawet zamialknac pomuszcie jak wiecie cos na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!