Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16V szarpanie


Mack

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. To moj pierwszy post na forum. Uzytkownikiem meganki jestem od prawie roku. Megane '99, 1.4 16V. LPG- sekwencja. Mam problem taki ze przy wcisnieciu troche mocniej gazu auto zaczyna szarpac i sie dlawic, tak samo na paliwie jak i na gazie- z tym ze gazie jest to mocniej "widoczne". Jak juz sie rozpedze i trzymam rowno obroty jest ok, jak chce np wyprzedzic i wcisne szarpie. Na biegu jalowym silnik pracuje w miare dobrze , czasem widac tylko ze wskazowka obrotow faluje tak od mniejwiecej 4 - 7 tys obrotow. Bylem na komputerze i nic nie wykazalo, cewki tez ponoc ok. Nie sprwawdzalem swiec ale wymienialem je pol roku temu. Stalo sie to nagle po tym jak zrobilem mu maly "przeglad" -wyjalem jedna cewke i wsadzilem spowrotem, - wyczyscilem silniczek krokowy i sprawdzilem jak wyglada filtr powietrza - byl ok. Po tym poprostu odpalam auto i tak mam caly czas. Elektryk u ktorego bylem na komputerze chyba juz nie mial pojecia co moze byc, powiedzial ze moze gaz miesza sie z paliwem , co wydaje mi sie dziwne.Nic przy gazie nie majstrowalem :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem widac tylko ze wskazowka obrotow faluje tak od mniejwiecej 4 - 7 tys obrotow

ja pierniczę tak wysoko silnik kręcisz? :shock: jak twój silnik 7000 obr osiąga to musisz mieć kombinowane ECU bo w serii jest odcięcie przy ok. 6000 obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest czasem tak, ze szarpie jak chcesz go przycisnac na ma niskie obroty? Np 1800 - 2300 ? Ja tak mialem w Focusie, jesli to jest to co ja mysle, to masz swiece do wymiany. Sprawdz je, wykrec i obejrzyj, w Focusie bylo widac po nich ze nadaja sie tylko do kosza na smieci :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam identyczny problem jakopisalMack, mam meganke '01 1.4 16V i takie same objawy, tez wymienilem swiece i filtry, wyczyscilem kroka. Podpinalem pod kompa tez nic nie wykazalo na jednym a na innym jakis blad z sonda lambda. Sprawdzales moze sonde lambda, litrazowales go?? nie zaczal palic ci wiecej??? Ja wlasnie proboje przelitrazowac swojego i sprawdzic ile pozera paliwa, jak mi bedzie zarl duzo to bede probowal z sonda lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sie dzieje kiedy ruszam z 1 nastepnie wrzucam 2 obroty okolo 2500 i wtedy jest to szarpanie, nastepnie 3 i tez jest szarpanie a juz rzadziej sie to zdarza, 4 i5 juz nic sie nie dzieje

 

[ Dodano: 2007-05-01, 13:28 ]

i jeszcze jedno pytanie przy zimnym silniku pierwszy bieg i drugi wchodza idealnie, po rozgrzaniu jest nieraz problem z wrzuceniem 1 biegu i 2 biegu, 3 4 5 wchodz idealnie, co to moze byc. sorki ze tak zawracam gitare ale jestem posiadaczem meganki od tygodznia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec widze swiatlo w tunelu jesli chodzi o moj problem. Odwiedzilem jeszcze jednego elektryka specjalizujacego sie we francuzach. W porownaniu do tamtych fachowcow (bylo ich dwoch) siedzieli przy aucie 2 godziny i nic nie mogli stwierdzic, ten w kwadrans po podlaczeniu komputera stwierdzil wadliwe dzialanie sondy, przed lub za kolektorem. Niestety musze poczekac do przyszlego tygodnia za naprawa - jest dlugi weekend. Dam znac co z tego dalej wyjdzie.

:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mack. Opisywany problem może dotyczyć wadliwej sondy lambda. Z dokumentacji (dialogys) wynika, że efektywny zakres pracy sondy dla silników v16 jest od 0.97 do 1.03 (lambda) dla 700-800 obrotów. To jest zakres, do którego dąży ECU (ogólnie pisząc). Nie wszyscy mechanicy, są świadomi zasad na jakich działa sondy lambda i jak wpływa na zachowanie ECU. W tym silniku są 2 szt sond (delphi) i można je traktować zamiennie. Jak masz trochę wolnego czasu i kanał to warto sprobować - sondy nie są tanie.

Co do silnika krokowego, to czyszczenie nic nie da. Ulegają uszkodzeniu najczęściej cewki (proponuje zapoznać się z budową silnika krokowego). Zastosowane silniki krokowe są dostępne wszędzie, najtańszy jaki widziałem to socenboz (stosowany w instalacjach gazowych), problem tylko z wymianą trzpienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mack, czekam na jakies wiesci co do sondy lambda bo strasznie mnie to dobija ze tak mi szarpie.

 

to sie dzieje kiedy ruszam z 1 nastepnie wrzucam 2 obroty okolo 2500 i wtedy jest to szarpanie, nastepnie 3 i tez jest szarpanie a juz rzadziej sie to zdarza, 4 i5 juz nic sie nie dzieje

 

identycznie sie zachowuje u mnie ok 2,5 do 3 tys obr. na 2 i3 wystepuje szrapani powyzej idzie gladko na 4 i 5 tez bez problemowo.

 

wlasnie wrocilem z dluzszej trasy (700 km) sprawdzilem spalanie i wyszlo mi ze w jezdzie ok 60% trasa 40% po miescie spalil mi ok 7.2 l/100km. Czy to normalne spalanie czy za duze??a slyszalem ze przy wadliwej sondzie spalananie jest wyzsze, czy to prawda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety chyba to nie sonda. Trudno jeszcze stwierdzic co to jest. Po przekroczeniu okolo 2000 obrotow komputer kilka bledow, szarpanie to objaw tego iz przestaja chwilowo dzialac 2 wtryski. Niestety ta diagnoza mi sie nie podoba. Za tydzien auto wyladuje na warsztacie na kilka dni, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, panowie dzisiaj wymieniłem swiece i samcochód chodzi jak burza( a miałem taki sam problym jak Wy). sama radosc jazdy, anie jak przedtem, strach bylo coś wyprzedzac zeby w polowie manewru cos go nie zamuliło. pozdrawiam!!!!!!! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!