Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16V szarpanie


Mack

Rekomendowane odpowiedzi

1. Odpuśćcie sobie te silniczki krokowe. W tym silniczku nic poza dwoma uzwojeniami nie ma.

2. TPS - Trottle Position Sensor (czy jakos tak z pamieci). Nic innego jak czujnik położenia przepustnicy. Jest to potencjometr. znajduje sie na jednej osi z przepustnicą. Omomierz w graby, podłączyć i obracając oś potencjometra patrzeć czy oporność (maleje/rośnie - zależy do którego styku się podepniemy) zmienia sie liniowo. Być może w którymś położeniu będzie nagły skok oporności.

3. Do czujnika podciśnienia podłączyć voltomierz i sprawdzić czy wraz ze zmianą obrotów zmienie się na nim napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek krokowy to nie to, dokładnie tak jak pisze Lewy, jak wymusiłem jego błedy to efektem było tylko to że gasł na wolnych obrotach.

 

Ale ja na razie jestem w fazie testów i efektami podziele sie po weekendzie bo mam małą traske do przejechania. Ale jest nadzieja.

Jak już napisałem wymieniłem wczoraj świeczki (nie powiem że poprzedni właściciel wymienił świece.. na BCP5ES - czyli zamiast do silnika 95KM założył od wersji economy...)

Na razie jest super i obym nie zapeszył.

 

:mrgreen: Przyszlo mi do glowy,czy mogloby byc tak ze do komory spalania dostaje sie odrobina oleju, przez co szarpie?

.

Czy widzisz po wskaźniku że silnik bierze olej? Nie zakładałbym że to jest spowodowane takim zjawiskiem jeździłem kilkoma autami które naprawde wiedziały co to znaczy brać olej i nie miałem takich objawów.

 

pozdrawiam.

P.S Słuchajcie jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy. Skoro po wymianie śieczek przez dzień było OK to tu trzeba szukać problemu i jego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisalem wczesniej wymienilem wczoraj jeszcze filtr powietrza. Znowu sie poprawilo, do dzis na benzynie wlasciwie szarpania nie czuc, natomiast na LPG szarpie jak wczesniej - byc moze sie gaz poprzestawial.Pozatym na LPG obroty mi plywaja przez chwile na biegu jalowym jak puszcze pedal gazu, a czasem nawet zgasnie.

Czy widzisz po wskaźniku że silnik bierze olej?

Dwa miesiace temu olej wymienialem i mialem pelny wskaznik, od moze miesiaca jest o jedna kreske mniej.

Nie zakładałbym że to jest spowodowane takim zjawiskiem

Faktycznie, bo pewnie juz wskaznik by pokazywal minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..Pozatym na LPG obroty mi plywaja przez chwile na biegu jalowym jak puszcze pedal gazu, a czasem nawet zgasnie.

 

To akurat prawie na pewno efekt silnika krokowego, kup nowy wymień (możesz go na początku wykręcić i oczyścić z tego syfu) nie jest to duży wydatek ani dużo roboty ale poprawi sie wtedy praca silnika na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem juz taki na allegro -Siemens za 40 zl, wstawilem i nie ma roznicy pomiedzy moim starym silniczkiem , a tym nowym. Ale jest to problem tylko na LPG , na paliwie jest ok.

Piok a jakie dokladnie swiece wstawiles do swego autka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wstawiłem: BKR6EZ - takie mi sprawdził gostek od którego kupuje części ale sam zweryfikowałem też na:

 

http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&amp...Classic+Phase+2

 

masz tam różne wersje meganek, sprawdź koniecznie jaki masz kod silnika (w moim przypadku to K4J 750) i to po nim szukaj bo strukturę danych mają dość dziwną.

 

 

 

Weekend minal i co tu powiedzieć.. Na razie jest super. Od piatku - else 400 km - (od wymiany świeczek) ani razu nie szarpnał. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skarpaczi, mam pytanko czy jak miales ta usterke to nie smierdzialo czasem po wlaczeniu nawiewu w aucie plynem chlodniczym???? bo ja wlsnie mam taki problem, jezeli to nie to co u skarpacziego, to moze ktos wie od czego to moze byc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis dolalem wiecej plynu chlodniczego tak ze 2 cm ponizej max'a na zimnym silniku i wyobrazcie sobie ze faktycznie szarpanie sie uspokoilo, w piatek jade do mechanika zeby zlokalizowacy wyciek.

 

Hej skarpaczi, no i jak ci meganka smiga po wymianie przewodow nie wrocilo szarpanie???A tak wogole to ile zaplaciles ze wymiane tych przewodow???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szarpanie na szczęście nie powraca :-D

a za wymianę nic nie zapłaciłem, mam dobrego mechanika, wymieniał mi półośki, to przewody wymienił mi za darmo ;-)

jak chcesz do Ci na priva podeślę zdjęcia gdzie ewentualnie szukać wycieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko nie ma sprawy. Dziś też jest dobrze. Mam jeszcze inny problem i wydaje mi się że to też coś z zapłonem. Na wolnych obrotach co jakiś czas bardzo delikatnie szarpie silnikiem. Prawdopodobnie to:

- któraś cewka

- silniczek krokowy

- czujnik obrotów biegu jałowego.

Muszę coś z tym zrobić bo to denerwujące :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!