Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kiepskie przyspieszenie- sprawdź wtrysk


prokant

Rekomendowane odpowiedzi

Chcesz foto dokładnie mojego czujnika, czy tak ogólnie jak on wygląda.

ogólnie, może być fota z allegro.

Bo to może być właśnie ten elektrozawór lub ten czujnik

chcę mieć pewność, że ten czujnik to właśnie nie elektrozawór.

 

To jest ten elektrozawór:

http://megane.com.pl/megane-i-phii-elektro...F3r&start=0

u mnie on powodował zanik mocy. Kupiłem używany oryginał za 40zł (od laguny) i moc wróciła. Jak kostka będzie pasować to może być od innego diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, teraz wszystko jasne. W moim 1.9 102KM tego czujnika nie ma, jest tylko czujnik ciśnienia w kolektorze, ale wygląda trochę inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał coś takiego to mógłbyś podjechać do mnie i byśmy sprawdzili

Dzięki za dobre chęci :mrgreen: , próbowałem załatwić u Krzyśka ale nie mieli nawet na podmiankę do sprawdzenia :-( (sprawdzali w kilku autach, niestety były z innymi numerami) teraz kombinuję w Ciechanowie może coś się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mógłby mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć za co odpowiedzialny jest ten czujnik a za co elektrozawór? I gdzie się ten czujnik znajduje?

 

[ Dodano: 2011-01-25, 21:21 ]

nie wiem czemu ale nie moge edytowac poprzedniego posta - poproszę o możliwie szybką odpowiedź, bo jutro rano jadę do magików i nie chce wyjść na debila, że ja ich zacznę jechać o cięgno ( sztangę) a tu czujnik będzie walniety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiedziawszy trudno wyczuć co jest nie tak w tym przypadku. Elektrozawór jest odpowiedzialny za podciśnienie regulującę zmienną geometrią łopatek. Natomiast czujnik mierzy ciśnienie doładowania za intercoolerem. Niestety jeśli wyskakuje błąd, może być coś nie tak albo z czujnikiem albo z elektrozaworem. Ponieważ jeżeli elektrozawór będzie nie sprawny, źle będzie chodzić zmienna geometria łopatek od turbiny co wiążę się ze złym ciśnieniem doładowania. Wtedy złapie to czujnik no i mamy już błąd na komputerze. Najlepiej jest właśnie podmienić czujnik ciśnienia od kogoś i przejechać się tak. Albo, gdy jesteśmy pewni że to nie czujnik, wypiąć wężyki od elektrozaworu i złączyć je razem, zobaczyć co wtedy będzie się działo.

http://www.fotka.pl/profil/arekkk89/albumy...6799ec948de93b7

1. To jest ten elektrozawór

2. Tam jest czujnik ciśnienia doładowania, niestety nie znalazłem zdjęcia na którym byłoby go widać. Jak zdejmiesz pokrywę, to jest on na plastikowym wężu wpięty, na pewno go zauważysz. Końcówka jego numeru seryjnego to pewnie będzie nr. 253.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czujnik który wczoraj zamówiłem (używany oryginał) dziś dotarł, wziąłem się zaraz za "robotę" i wymieniłem. Na razie po wymianie wszytko jest OK :mrgreen: , kontrolka serwisu się nie zapala auto chodzi bez zastrzeżeń :-D . Czyli w moim przypadku był to czujnik ciśnienia doładowania. Zobaczymy co będzie jak sobie trochę pojeżdżę, na pewno dam znać. Jeszcze raz serdeczne dzięki Wszystkim którzy mi pomagali w tym temacie. Pozdrawiam

 

Koledzy obiecałem że napiszę jak troche pojeżdżę, więc po przejechaniu ponad 1000 km na razie wszystko OK autko śmiga bezproblemowo :-D (oby nie zapeszyć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem scenica z 2006 r, 1,9 dci. Okazuje się, że i u mnie w samochodzie występuje ta sama usterka. W pewnym momencie zapala sie komunikat: "sprawdź wtrysk". Nie jestem w stanie przekroczyć 150 km (chyba , że z górki) a obroty silnika oscylują w okolicy 3 tyś. Byłem w ASO w Długołęce z tym problemem. wymieniono mi elektrozawór na nowy. W efekcie zrobiłem około 5 km i elektrozawór padł nie byłem w stanie jechać szybciej niż 100 na godzinę i nie miałem wcale mocy do wyprzedzenia kogokolwiek. Wrócono do starego elektrozaworu. Sprawdzono czujnik doładowania i okazał sie być w porządku. Teraz do sprawdzenia pozostaje cięgno od turbiny. Według ASO ktoś mógł je nieumiejętnie regulować i dlatego dzieję się to co się dzieje. Muszę zaznaczyć, że komunikat nie występuje przy następnym rozruchu. A pojawia się w różnych momentach. Nie jest powtarzalny w konkretnych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to nie będzie wina cięgna od turbiny. Cięgno to część mechaniczna, a błąd jest wynikiem błędnego odczytu z któregoś czujnika.

Byłem w ASO w Długołęce z tym problemem. wymieniono mi elektrozawór na nowy.

Teoria naciągana, ale czy wężyki założyli prawidłowo?

Ja obstawiam walnięty czujnik, tylko pytanie który?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety... Taka jest prawda. Na forum jest większa możliwość znalezienia rozwiązania takiego problemu. W takich sytuacjach jak ta można powiedzieć co kilka głów to nie jedna. Czasami rozwiązanie problemu jest bardzo łatwe ale tylko trafić w to konkretne jest bardzo trudno. Co do wężyków muszę zamienić je miejscami i zobaczę jak auto na takie rozwiązanie zareaguje. Pozostaje mi sprawdzać kolejne miejsca w których może występować problem. Niestety nie robiłem takich rzeczy wcześniej i nie ukrywam potrzebuję konkretnych wskazówek gdzie mam szukać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

urbanek666, Twój problem przypomina mój i u mnie chodziło właśnie o cięgno. Po pierwszej przejażdżce jest zdecydowanie lepiej. ( u mnie była regenerowana turbina i goście dosłownie o 3/4 obrotu za słabo wkręcili śrubę reg. cięgno). Jeszcze testuje jak jest po regulacji, jednak tak jak próbowałem go "ciągnąć" na trasie z dużym obciążeniem ( w takich warunkach występował błąd) to teraz jest ok. Nie wiem jak w scenicu ale w megane nie trzeba wyjmować turbo żeby skorygować cięgno - piszę to, żeby Cię ktoś nie naciągnął na kosztowną robociznę i wymianę oleju ( wg. procedury renault)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowik8609 U mnie komunikat "sprawdź wtrysk" występuje w różnych momentach czasami przy osiagnięciu 3 tyś obrotów, a czasami przy niższych obrotach. Z regulacją cięgna muszę się umówić z mechanikiem, a że w tej chwili jestem "zarobiony" to trochę poczeka. Dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!