Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kiepskie przyspieszenie- sprawdź wtrysk


prokant

Rekomendowane odpowiedzi

Fajny film o turbinach:

http://www.universal-turbos.com/video.htm

 

Jak podepniecie auto do Clipa, to kumaty mechanik powinien znać prawidłowe zakresy odczytu pomiarów z czujników - dzięki temu, na podstawie danych z auta, powinien wskazać co może być przyczyną występowania błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będę się upierał, jednak jeśli wcześniej wszystko było w porządku i nagle zaczęły wyskakiwać błędy to raczej nie jest to wina cięgna. Cięgno samo się nie przestawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak mówi meganecoupe02, też nie wydaje mi się że to wina złej regulacji cięgna, bo jeśli wszystko wcześniej było okey to samo cięgno od tak przestawić się nie mogło. Jedynie co może być nie tak, to gruszka do której przymocowane jest cięgno, ona będzie źle regulować łopatki, i czujnik ciśnienia doładowania wyłapie błąd. Niestety nie wiadomo wtedy co jest nie tak, mogła nawalić gruszka, czujnik ciśnienia lub elektrozawór. To jest takie błędne koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, - jak pisałem wcześniej - ja mialem robioną regenerację turbiny więc cięgno było ruszane. Jeśli ktoś nie miał, to faktycznie cięgno jest mało prawdopodobne. Ale kol. urbanek666, nic nie pisze czy miał jakieś ingerencje w turbo. A ponieważ ma auto od 2 miesięcy więc może poprzedni właściciel cos robił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. U mnie podpięcie do clipa wskazało na elektrozawór. Po drodze sprawdzono również czujnik doładowania. Czujnik jest ok. Auto jak pisałem wcześniej pochodzi z Włoch, a w moim posiadaniu jest od dwóch, trzech miesiecy. Może wcześniej we Włoszech, ktoś bez doświadczenia przeprowadzał jakieś regulacje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc skoro pokazał elektrozawór, a pisałeś wcześniej, że podmieniałeś i było to samo to byc moze to cięgno. Weź pojedź na clipa i poproś o wydruk wykresu z ciśnienia doładowania i ciśnienia na listwie wtryskowej. Jeśli ciśnienie na turbinie będzie +/- od zalecanego to masz dużą szansę, że cięgno jest źle ustawione. U mnie dokładnie tak było.

post-23997-1296754705_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat.

 

Wczoraj byłem w trasie, po około 60min jazdy i wyprzedzaniu przy prędkości 150km/h zapaliła mi się kontrolka SERVICE i wyświetlił komunikat "Check injection". Samochód stracił moc, brak możliwości przyspieszenia-wyprzedzania. Problem wystąpił pierwszy raz, także jechałem już do domu z prędkością 100km/h, nigdzie nie stawałem, bo nie wiedziałem co się mogło stać.

 

Dzisiaj przewertowałem forum i udałem się na komputer. Nie wiem jakim prog testowano moje auto, ale program wyrzucił błąd DF055. Mechanik powiedział, że problem jest z "przekroczeniem ciśnienia doładowania turbiny", ale że problem pojawił się 1. raz, to narazie nie ma co sprawdzać, bo dzisiaj po mieście jeździłem prędkość max 60km/h i nic się nie zaświeciło już...

Jednak gdy zajrzeliśmy pod maskę, widać było świeżą kropelkę oleju, pod "klapa gaszenia silnika" i pod ta kroplą widać było, że w tym miejscu trochę pocenia się było, bo stary olej też był, ale niewielka ilość.

 

Ten wyciek może jakoś łączyć się z moim problemem? Jutro wstawię fotkę z dokładnym miejscem wycieku.

 

Z chęcią bym przeczyścił ten czujnik doładowania turbiny? Łatwa to jest czynność do wykonania? W piątek z powrotem bedę wracał do miejsca zamieszkania, więc się okaże, czy problem powróci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Słowik8609. Niestety dopiero od czterech dni cieszę się pełna sprawnością auta. Co w serwisie stwierdzili, że jest sprawne okazało się wadliwe. Chodzi o czujnik ciśninia doładowania. Zanim inny mechanik doszedł do tego sprawdził po drodze wszystkie inne mozliwosci. Przy wymianie czujnika też nie obyło się bez niespodzianek. Mechanik załatwił używany i po założeniu okazało się, że jednak ten czujnik też jest padnięty. Został wymieniony u sprzedajacego i dopiero ten okazał się być ok. Teraz po wymianie zauważyłem też niższe zużycie paliwa i wreszcie czuję pod maska 130 koni. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to musiałeś mieć niezłego pecha. U mnie, jak pisałem, problem pojawił się po regeneracji turbo, więc miałem duże prawdopodobieństwo, że to jednak coś przy niej było ( cięgno).

Ważne, że autko masz sprawne. Szkoda tylko, że tak późno zdiagnozowali, bo też pewnie miałeś trochę nerwów i niepotrzebnej straty czasu w serwisie.

Ale ważne, że hula. Bezpiecznej jazdy <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowik8609. Niestety! Auto zrobiłem u mechanika u którego brat naprawiał Citroena Xarę Picasso. Chwalił go, że gość konkretny i nie odpuści póki nie znajdzie przyczyny. I tak było faktycznie. Gość sumienny i zna temat. W serwisie cały czas twierdzili, że przyczyna leży prawdopodobnie w złej regulacji cięgna turbiny. Mechanior sprawdził i ciegno i przepustnicę i wszystko co było po drodze. Wszystko jest w najlepszym porządku. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie z kolei przyczyną spadku mocy (ograniczenie obrotów do 2,7tys) i komunikatu "sprawdź wtrysk" był zatkany filtr DPF, przy czym sama kontrolka of filtra się od razu się nie zaświeciła tylko wspomniany SERVICE. Dopiero na clipie wyszło i po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów na autostradzie (próba wypalenia filtra) komunikat zniknął, auto odzyskało moc a pojawiła się kontrolka filstra DPF. Ona też zniknęła po kilkunastu kilometrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Jestem już trochę zakręcony tym wszystkim co przeczytałem.

 

Wczoraj z rana samochód (megane ii 2008r, 1,9dci 131km) uruchomił się bez problemu po przejechaniu 300 metrów pojawił sie komunikat "einspritz uberprufen", zgasiłem samochód, uruchomiłem na nowo błąd zgasł, po przejechaniu z 10km znów się wyświetlił, ponowne uruchomienie nic nie dało. Dzisiaj z rana bez problemowo samochód uruchomiłem i po przejchaniu ok 10km znów się zapalił komunikat. Wydaje mi sie, że komunikat pojawia się w momencie kiedy silnik się nagrzeje. Gdy wyświetlany jest komunikat mam wrażenie, że moc samochodu spada, a gdy komunikatu brak lata jak ta lala.

 

Wydaje mi się, że swiece żarowe powinny być w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

a jeżeli auto przy okolo 2tyś obrotów ciagne/puszcza/ciągnie/puszcza czyli jednostajnie szarpie przy trzymaniu jednostajnie gazu i nie robi to zawsze to jest szansa ze do wymiany jest czujnik lub ten elektrozawór?? teze o zapieczonych łopatkach w turbo odrzucam- bo nie robi tego zawsze...pomocy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!