Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem na mokrej nawierzchni


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

U mnie zaobserwowałem ostatnio taki objaw,że jak najadę na jakiegoś garba lub dziury, tył mi tańczy, wyjade na równą drogę spokój. Zastanawiam się nad wymianą tuleji i amortyzatorów od razu. W końcu ma już 94 klocki na liczniku ,a te części pewnie od nowości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Miałem podobny problem - myszkowanie samochodu na koleinach i na nawierzchni z różnych kawałków asfaltu, kierowca sobie a auto sobie. Na przeglądzie w stacji diagnostycznej wszystko ok, delikatny luz na sailent blocku wahacza przedniego który wg diagnosty nie powinien wpływać negatywnie na prowadzenie auta. Kazałem jednak wymienić (100pln). Po wymianie i ustawieniu zbieżności dalej myszkowanie na koleinach. Po powrocie na stację kolejna diagnoza - zbieżność na tylnej osi +6 więc może to, ale tył nie ustawialny więc problem. Od razu czarne myśli - auto walnięte jakoś dziwnie bokiem lub kołem i pokrzywiło się zawieszenie bo na karoserii nie ma śladów wypadku. Po lekturze forum zacząłem już szukać fachowca co potrafi naciągać tylne belki (podobno i takie praktyki się stosuje). Na moje jednak szczęście nadeszła zima i zmusiła mnie do zmiany opon na zimowe. Po tej operacji jak ręką odjął - autko nawet na największych koleinach prowadzi się pewnie jak po sznurku, bez żadnego myszkowania.

Dodam, że opony letnie były w idealnym stanie wizualnym, wysoki bieżnik, rocznik 2007, ciśnienie prawidłowe, wyważone odpowiednio, na równej drodze można było pędzić 170kmh i było ok, żadnego bicia ani ściągania a na koleinach masakra. Dwie z nich to continentale a dwie micheliny - i tu może być przyczyna bo był już post z zawartością "micheliny się skończyły i problem też".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, a czy być może letnie oponki były szersze od zimówek??

Ja po przesiadce z opon 165(chyba) w poprzednim aucie na 205 w megi to pierwsze parę dni to normalnie rzucało mną po drodze i się przyzwyczaić nie mogłem, bo każdą nierówność znajdywały i ściągało mnie w nią... ale to już chyba taki urok szerokich kapci...

 

A co do przejść dla pieszych to tam nawet idąc na piechotę można się wyrżnąć...

Miałem raz sytuacje że zatrzymywałem się na czerwonym i przednie koła wjechały mi na tą grubą poprzeczną linie zatrzymania przy prędkości może 20km/h i to wystarczyło aby ABS się włączył i wrzuciło mnie, aż na połowę pasów... Bogu dzięki, że nikogo na pasach jeszcze nie było...

 

 

pozdr

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do "tańczącego" tyłu to jest chyba w większości tych modeli i niestety w moim też... W serwisie mówili że jest to normalne i bardzo często im się to zdarza... więc wymienili mi cała tylną belkę... i pomogło na miesiąc półtora... :-? i znowu mi powróciło... Ale rozmawiałem jeszcze z gościem co miał taką megane i to samo mu się działo mówił że jest to wina jakiś luzów w tej belce da się to zrobic ja sie na tym nie znam ale jak znajde troche czasu to się z nim skontaktuje bo coś mówił ze znalazł mechanika który te "luzy" na jakiś gumach zmniejsza czy coś w tym stylu ale że ponoć udało mu się pozbyc tańczącego tyłu... Serwis renault ponoć tego nie zrobi bo według nich jest to dopuszczalna norma i nie ma potrzeby z tym nic robić... mówią tylko że te belki sa bardzo słabe i może się własnie zdarzac takie cos... według nich należy tylko wymienic belke... tylko że trzeba trafić na taką która nie będzie taka słaba co z tego co widze może być ciężkie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie gadanie pseudo serwisanta to totalna paranoja. Miałem pół roku temu Meg II 2005 (taką jak teraz tylko w kombiku) i nic się nie działo z zawieszeniem. Gadanie że ten model tak ma jest więc bez sensu. Teść ma Meg II z 2004 ale dla odmiany sedana i też nic nie buja tyłem. Tak jak pisałem wcześniej u mnie po wymianie opon auto przestało myszkować po drodze. Tyla belka to kawał żelastwa z jednego elementu więc co ma się tam uszkodzić?. No chyba że auto po dzwonie i to właśnie zawieszeniem i jest ten element pokrzywiony. Belka z tyłu zamocowana jest na tulejach metalowo gumowych , ale wybite zweryfikowałby każdy koleś na przeglądze, stacji diagnostycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes, tak jak pisałem wcześniej, zrobiłem przegląd nawet na dwóch stacjach diagnostycznych aby wyeliminować pomyłkę diagnosty czy sprzętu. Amorki 80 %, więc super, cała reszta też. Zresztą amorki wymieniane jeszcze we Francji na krótko przed sprowadzeniem (sprawdzone po VINie).

Po weryfikacji WSZYSTKIEGO u mnie winne były opony - chociaż wizualnie były suuper. Ale może każdy przypadek inny :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Witam.

Szukałem w podobnych wątkach, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na dość banalne pytanie - otóż miałem identyczna sytuację z pływającym tyłem i choć amorki tylne miały po 72% sprawności wiedziałem że ich żywot dobiega końca. Wymieniałem więc na nowe i pływanie ustało, natomiast pojawiła się inna dolegliwość - wyjątkowa wrażliwość na pofałdowanie jezdni przy większych prędkościach, czyli po prostu auto podskakuje sobie. Tak samo przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające.

 

Diagnoza nasuwa się sama - sprężyny. Czy jednak to kwestia, że amorki muszą się wyrobić i dostosować do sprężyn (145tys przebiegu), czy jednak oznacza to jednoznacznie, że sprężyny też trzeba wymienić? Jak było u Was po wymianie samych amorów?

 

Dzieki z góry

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze sie pod temat.

Kolega uss w swoim poście napisał, że jak jedzie Laguną to nie ma tego zjawiska.

Ale jak się domyślam, uss w swojej Megi pewnie nie masz ESP, a Laguna ma. Spróbuj wyłączyć ESP w Laczku i przejedź sie po farbie - życzę miłych i bezpiecznych wrażeń ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!