Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpalanie-problem ...(2L-16V)


DARKOM

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem z odpalaniem silnika(zdarzyło sie mi to z 2-3 razy może) ale ostatnio dość długo piłowałem zanim odpalił.Silnik odpala na paliwie (sekwencja,wiec gaz nie ma tu znaczenia raczej)Kiedyś miałem problem z odpalaniem ale za 2 razem zawsze palił lub po dłuższym kręceniu.Ostatnio chyba za 5-lub 6 razem odpalił i to już nie ciekawie sie robi.Teraz znowu jest ok ale wolę dmuchać na zimno i szukać przyczyny.Znajomy mechanik mi powiedział że renie maja problem z immobilizerami ??? czy to może być powodem takiego zachowania silnika czy to raczej czujnik położenia wału ? i nie gra różnicy czy ciepły czy zimny silnik .Co zaobserwowałem to czasami jak jest zimny tez sie troszke dławi jak sie ruszy i doda gazu ale tez nie zawsze .

Jesli to problemy z imm... to ponoć pomaga czasami kilka razy zamknąć i otworzyć drzwi przez centralny z kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja wprawadzie w megance nie miałem najmniejszych problemów z silnikiem, też z sekwencją, ale już w corolli tak. Dlatego radzę, zanim zaczniesz odczyniać czary, to sprawdź (a to nic nie kosztuje), czy przypadkiem nie bruździ gaz. A konkretnie nieszczelne wtryskiwacze gazowe, powodujące w czasie postoju silnika zagazowanie dolotu i silnik zanim zaskoczy musi sobie przewentylować dolot, aby mieszanka była strawna. Jak to zrobić, jak silnik pracuje zakręcić gaz na butli i poczekać aż silnik przełączy się na benzynę. Pojeździć parę dni tylko na benzynie, jeżeli problem z odpalaniem ustąpi to jest to o czym wyżej pisałem. Jeżeli problem pozostanie to trzeba zacząć odczyniać czary.

Dodam, że u mnie w corolli te problemy występowały przy nieczynnym jednym wtryskiwaczu benzynowym (odpalanie za drugim lub trzecim razem), a jak wypadł drugi wtryskiwacz to odpalał z którymś razem i zaczął zapalać się check. Dlatego też radzę porównać dynamikę silnika na benzynie i gazie. Jeżeli byłyby to wtryskiwacze to dynamika na benzynie będzie mniejsza niż na gazie oraz wskazania chwilowego spalania na benzynie będą wyższe niż na gazie (chociaż nie zawsze tak jest - to zależy od ustawienia gazu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda podtlenku gazu :-P nie posiadam,ale miałem podobny problem z odpalaniem i winowajcą okazał się czujnik Halla był tak zasyfiały w środku że zaliczał zwiechę wyczaiłem gada jak go pukłem to odpalał,po czyszczeniu jak ręką odjął :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DARKOM, na początek sprawdź ten czujnik położenia wału bo to najmniejszy koszt i problem.

Jeżeli chodzi o moc to też u siebie zauważyłem to zjawisko jak piszesz ni stąd ni zowąd moc się wyłącza i po jakimś czasie niespodziewanie wraca. Ja podejrzewam jakieś problemy na wydechu (środkowy mi się rozpadł w podróży) oraz sondę "lambadę". W serwisie był gość meganą z gazem i tez u niego lambada powiedziała papa.

 

kudlaty, gdzie jest dokładnie ten czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!