Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gotujący sie płyn chłodniczy a temp OK dziwn


Rekomendowane odpowiedzi

Nie włącza ale.. wyczytałem,że wiatrak w sceniku ma się włączyć po ok 100-110st. Czyli wg tego co czytalem przy temp 90 sie jeszcze nie powinien włączyć :/

Jak tylko ruszyłem,wskażnik zszedł bulgotanie ustało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie i zbyt szybko sie gotuje :) Nie osiągnie 110 st. i dla tego nie włącza sie wiatrak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wicher123, ale to musi być nieszczelność przewodu jakiegoś (eureka) , przecież jak autko pracuje na wyższych obrotach to szybciej przepływa i nie ma czasu zaciągnąć powietrza ,a na małych są bulgotki bo nie ma jak przegonić z powietrzem płynu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok , sprawa jest taka ze to sie pojawilo Po naprawie węża chlodnicy i mechank to robił,nie wiem jak,może faktycznie zassało lewe powietrze?

Płyn ok, uzupełnie do MAX i będe patrzył.Narazie mam w połowie między Min a Max i nic nie ubywa.Skoro radzisz dolać do Max to tak zrobię.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w dieslu ale w benzynie, na termostacie jest śrubka M6 służąca do odpowietrzenia układu. Wyłącz silnik, odkręć śrubkę aż pocieknie woda, zakręć włącz i potrzymaj z 5 min na obrotach 3000, wyłącz silnik, znowu odkręć śrubkę aż pocieknie woda, zakręć. No i obserwuj co się będzie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok , sprawa jest taka ze to sie pojawilo Po naprawie węża chlodnicy i mechank to robił,nie wiem jak,może faktycznie zassało lewe powietrze?

Przy naprawie węża mechanik musiał spuścić przynajmniej częściowo płyn z układu i wtedy na jego miejsce weszło powietrze. Po napełnieniu nie odpowietrzył do końca układu i pęcherz powietrza na wolnych obrotach (pompa ma mniejszą wydajność) trochę blokuje przepływ w dużym obiegu (przez chłodnicę) i stąd

chłodnica gorąca,przewód górny gorący,dolny bardzo ciepły(mniej gorący niż górny ale ciepły)
ta różnica. Efektem zapowietrzenia są też duże wahania poziomu cieczy w zbiorniku wyrównawczym, oraz duża różnica w twardości węży do chłodnicy przy zimnym i gorącym silniku.

W moim silniku do odpowietrzania służy śruba M6 (klucz 10) na króćcu wyprowadzającym (górnym) płyn do chłodnicy) - mniej więcej na 1/4 średnicy od góry (piszę to z pamięci). Na gorącym silniku tą śrubę powoli wykręcić (najlepiej kluczem sztorcowym i w rekawiczce) i jak pojawi się płyn to ją zaraz zakręcić. Po tej operacji powinno się wszystko unormować.

Kolego pawelp2008, przy sprawnym układzie chłodzenia nie powinno dojść do wrzenia cieczy nawet przy normalnym ciśnieniu w układzie tj. atmosferycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wicher123, na podstawie tego co napisałeś, wg mnie możesz jutro spokojnie jechać. W czasie jazdy częściej spoglądać na wskazówkę temperatury, a na postojach zerknąć na poziom w zbiorniku wyrównawczym i w razie potrzeby uzupełnić przegotowaną wodą (ale nie na gorącym silniku). Po przyjeździe odpowietrzyć układ, może to trzeba będzie zrobić z dwa lub trzy razy. całkowite odpowietrzenie może być trudne do wykonania, w megance chyba na stałe jest poduszka powietrzna w chłodnicy (króciec wlotowy jest niżej niż górna część chłodnicy).

pawelp2008, przyznam, że nie spotkałem się z przypadkiem wrzenia płynu w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka, ze zmianą poziomu tak, na ciepłym z podniesieniem się, a na zimnym z opadnięciem poziomu. Jedyne wytłumaczenie jakie mi się nasuwa zgodne z fizyką to takie: Powietrze znajdujące się w układzie chłodzenia (a nie powinno go być) pod wpływem temperatury chce zwiększyć swoją objętość, ale nie może ograniczone przez pojemność układu, w związku z tym wzrasta ciśnienie w układzie do poziomu, na jaki pozwoli zawór bezpieczeństwa w korku zbiornika wyrównawczego. Ze wzrostem ciśnienia przy intensywnym mieszaniu w czasie krążenia płynu w układzie, część powietrza rozpuszcza się w krążącym płynie i powstaje coś ala woda gazowana. Dopóki korek jest zakręcony, układ jest w równowadze, ale po odkręceniu korka, dzieje się to samo, co po odkręceniu zakrętki na butelce z wodą gazowaną i nikt nie mówi, że ta woda w butelce wrze. Na zimnym układzie to nie występuje, ponieważ ze spadkiem temperatury, spada ciśnienie w układzie i rozpuszczone powietrze wraca z powrotem do postaci gazowej. Owszem może czasem lekko zagazować przy przedmuchach do układu chłodzenia, bo wtedy jest wpompowane dodatkowe powietrze (spaliny) i ciśnienie z ochładzaniem silnika nie spada tak szybko jak bez przedmuchów. Takie moje przemyślenia na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w układzie jest niewielkie nadciśnienie. Jak się odkręci korek ciśnienie gwałtownie spada i dlatego płyn zaczyna wrzeć. Dlatego pisałem, że może to też być "wina" korka na zbiorniczku wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gimak, :shock: pierwsze słyszę ale człek całe życie powiniem chłonąc wiedzę. :->

Jak dla mnie sytuacja jest prosta; płyn przy zwiększonym ciśnieniu wrze przy większej temperaturze niz przy cisnieniu atmosferycznym. W układzie panuje zwiększone ciśnienie więc temp. wrzenia wzrasta. Przy spadku ciśnienia np. w wyniku odkręcenia korka zaczyna wrzeć.

Moim zdaniem to nie powietrze powoduje zwiększenie poziomu płynu w układzie a sam płyn, który zwiększa swoją objetość wraz ze wzrostem temp.( z tego co pamietam nawet więcej niż woda). Jak piszesz, powietrza nie powinno być w układzie i najczęściej go nie ma a mimo to poziom płynu wzrasta.

Gdyby powstawało coś

coś ala woda gazowana.
znacznie zmniejszyło by to wydajność chłodzenia.

A no i jeśli przy odkręceniu korka wylatuje powietrze znajduj ące się w układzie to po co odpowietrzać. Wystarczyło by odkręcic kilka razy korek i git ;-)

ale co tam, wżne by działało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!