Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z wycieraczkami (piski, szuranie)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Renault Megane II z 2003 roku i moj problem polega na tym, iz jedna z wycieraczek (strona kierwocy) piszczy i wydaje irytujące dzwięki.

 

Opis problemu:

Przy wlaczaniu wycieraczek i np. spryskiwaniu ich przez pierwsze kilka razy nic sie nie dzieje i jest ok. Jak wycieraczki po kilku sekundach namokna i zaczynaja sie lekko slizgac zaczynaja sie piski. Wycieraczka tez jakby lekko skacze i sie trzesie. Jak potem sie przygladalem na szybie zostaja takie lekkie prawie niewidoczne slady jakby skakala. A dla porownania na szybie przy wycieraczce ze strony pasazera jest ok.

 

Co probowalem zrobic:

Oczywiście zakladalem rozne wycieraczki, rozne ich zaczepy, zamienialem miejscami, odwaracalem, kupilem nawet wycieraczke plaska. Czyscilem szybe specjalnymi srodkami do szyb. Przekladalem nawet wycieraczke z innego samochodu (w ktorym dzialala poprawnie). Wycieralem gumy wycieraczek. No naprawde probowalem wszytkeigo co mi do glowy przyszlo.

 

Naprawde bylbym usatysfakcjonowany z jakiejs konkretnej pomocy. Co moglbym zrobic, gdzie moglbym sie zglosic i ile za to przykladowo zaplace?

 

Do mechanika na razie nie jechalem gdyz nie wiem na ile jest to powazna sprawa, a chce uniknac rad mechanika ze on by najlepej cale wycieraczki z mechanizmem zmienil albo zeby wzial pieniadze za diagnoze a nic szczegolnego mi nie powiedzial.

 

Szukalem na ten temat w interencie naprawde dlugo:D i w google i na forach (takze tym). Ale nie moge znalezc takiego problemu jak ja mam i odpowiedzi zadnej:) Z problelm sie borykam od jakiegos czasu a konkretnie od grudnia tamtego roku. PRoblem nie narasta, ciagle jest to samo. A nie zajalem sie tym bo jakos mialem szczescie ze nie jezdze zbyt wiele i w deszczu czy sniegu pokonywalem krotkie odcinki.

 

PS : Przepraszam za dlugi post, ale to moj pierwszy na tym forum i chcialem zeby bylo wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się dzieje jak postawisz ramię wycieraczki do pionu i włączysz? Też przeskakuje? Zanim to sprawdzisz upewnij się że nie uszkodzisz maski bo w różnych autach są różne rozwiązania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy przeskakuje lekko pioro, prawie niezauwazalnie, tak jakby lekko podsksiwalo. Kurde, trudno to wyltumaczyc. Podnosilem cale wycieraczki i wszystko wydaje sie ok jezeli chodzi o prace mechanizmu, chodza plynnie. Czy moze to byc problem np z dociskiem wycieraczki do szyby? Bo wydaje mi sie ze jak zalozylem pioro plaske to jakby na srodku troche odstawalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mechanizm miałem na myśli :) Docisk tez na pewno ma znaczenie, ale jeżeli wycieraczka płynnie podnosi się do pionu i z powrotem to chyba jest ok. Próbowałeś posmarować szybę lekko tłuszczem i wtedy sprawdzić czy podskakuje?

 

Niby problem banalny, a pomysłów brak :) U mnie podskakuje tylko między 90-100km/h i się przyzwyczaiłem - jeżdżę 120 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja mam podobnie i pierwsza sprawa jaka zauważyłem to dzieje się to gdy jest zimno na dworze ( od ok 3 st C ). Jak się szyba dobrze nagrzeje od nawiewu to jest ok.

 

Druga sprawa to gdy wycieraczka "idzie" do góry (kierowcy) to podskakuje bo chyba guma w wycieraczce nie "przestawia się" i wycieraczka ślizga się "pod włos" :) i to powoduje skakanie.

 

Trzecia sprawa to wydaje mi się że sprężyna która dociska ramię wycieraczki do szyby jest trochę za słaba i być może w tym jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołączę się pod temat. Jakie wycieraczki polecacie do megane 2 ph1? Ja wcześniej miałem rok wycieraczki które nie skrzypiały, tyle że czasem nie wycierały już za dobrze, wymieniłem na nowe i skrzypią niemiłosiernie. Te stare miały jakieś logo, ale nie pamiętam firmy :-)

 

A co do problemu kolegi skrzypiących wycieraczek, miałem identyczny problem w Punto. Nie pomagało praktycznie nic, no może na chwilę, przy założeniu nowych wycieraczek. Ale wystarczyło tydzień używania i wszystko zaczynało się od nowa. Niezależnie od firmy wycieraczek i ich ceny. I tam dałem sobie z tym spokój. Wiem jak to męczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja też miałem taki problem ale go naprawiłem. Możecie zmieniać wycieraczki do woli ale to i tak nic nie da a jak da to w małym stopniu. Zauważyłem, że ramie wycieraczki a dokładniej jej końcówka pochylona jest bardziej w stronę maski co sprawia, że nie jest pod kątem 90 stopni do powierzchni szyby. Naginając ją kluczem zrobiłem by kąt przypominał bardziej prosty. Nic nie widać, że coś było podginane a działa wyśmienicie nawet w wielkie mrozy. Mam nadzieje, że wiecie o co mi chodzi.

Pozdrawiam Piteryn1988

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja niestety nie wiem, a właśnie wysiadłem z auta, padał deszcz i aż mną trzęsło z nerwów.

Wycieraczka przylega przecież cała do szyby, to nie wiem czy coś odginać... Ale chyba pomysle, bo mam już dosyć. Ilekroć z kimś jechałem to zawsze z zazdrością, jak innym te wycieraczki cicho pracują. A ja coś, co auto będę miał chyba ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno kupiłem na znanym serwisie aukcyjnym oryginalne płaskie wycieraczki. Pudełko faktycznie z logo Renault. I są to najcichsze wycieraczki z jakimikolwiek jeździłem, a przerobiłem już ich dużo - płaskie, klasyczne, tańsze i droższe. Cena ok. 70 zł. Nie ma to nic wspólnego z reklamą, dlatego nie podaję szczegółów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maxgrzes:

No ja niestety nie wiem, a właśnie wysiadłem z auta, padał deszcz i aż mną trzęsło z nerwów.

Jak zdejmiesz pióro wycieraczki to zostaje Ci samo ramię i delikatnie przyłóż to ramię do szyby (żeby nie zbić szyby) i zobacz mniej więcej pod jakim kątem naciera na szybę. Wycieraczka wchodzi na wprost w ten uchwyt więc też jest pod kątem. (Przynajmniej u mnie tak było więc postanowiłem nagiąć trochę ramie i teraz jest ok). I zobacz jeszcze jedną rzecz: Gdy ramię wycieraczki kończy prace guma wycieraczki pozostaje zawsze w jedną stronę + dodatkowy kąt o którym mówiłem sprawia że pióro nie może przeskoczyć na drugą stronę. A mi szurały tak, że ciężko w kabinie było rozmawiać.

Edytowane przez Piteryn1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!