Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bezpieczeństwo dzieci. Pilne!!! Proszę o po


Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w temacie chodzi mi o blokadę tylnych szyb i drzwi które według tej blokady zamknięte są od środka. Więc u mnie nie otwierają się te drzwi od środka szyby też się nie otwierały ale mechanik coś tam naprawił i powiedział mi że co do otwierania drzwi to zamki są zepsute z tyłu. Byłem w salonie powiedziano mi to samo (pominę nie wykfalifikowaną kadrę pracowniczą tego salonu) nie wiedzieli nawet że coś takiego jest w tym samochodzie. Proszę więc was o pomoc powiedzcie mi czy to naprawdę są zamki zepsute czy może to coś z tą blokadą jest nie tak coś w elektronice. Z góry dzięki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś to napisał :-/ Nic z tego nie rozumiem.

Powinno być tak

W każdych drzwiach, nad zamkiem jest przełącznik mechaniczny, tzw blokada rodzicielska. Jeżeli ją przełączysz to nie da się otworzyć drzwi od wewnątrz, drzwi można otworzyć tylko zewnętrzną klamką.

Nie wiem czy w MII jest tak jak u mnie? Ja mam dodatkowo przycisk blokujący otwieranie szyb w tylnych drzwiach. Jak go wcisnę to dzieciaki z tyłu mogą się bawić do woli przełącznikami szyb.

Wszystko jest pięknie opisane w instrukcji obsługi, łącznie z odpowiednimi rysuneczkami. Proponuję poczytać instrukcję.

Uprzedzam pytanie, na ftp PIKUR-a jest umieszczona instrukcja, linki znajdziesz na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blokada jak dla mnie jest mechaniczna tyle ze sterowana elektrycznie - na drzwiach kierowcy przy sterowaniu szybami przednimi i tylnymi jest pstryczek elektryczek ktory zalacza/rozlacza jednoczesnie mozliwosc otwarcia tylnych drzwi od wewnatrz jak i mozliwosc sterowania szybami z pozycji tylnego fotela (przy kierowcy dziala nadal)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak otwierają się. Wcześniej nie otwierały się siedząc z tyłu ale mechanik to naprawił natomiast drzwi jak się nie otwierały od środka tak i się nie otwierają. Nie słychać nawet przy przełączeniu tego przycisku aby działał mechanizm zamków tylnych drzwi. A przy przełączeniu pilotem normalnie słychać. Z zewnątrz oczywiście otwierają się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja też mam taki problem,że nie mogę odblokować tych drzwi.

Od przodu mam tylko blokadę szyb tylnych,nie drzwi. Prawdopodobnie jest to zablokowane mechanicznie przy drzwiach tylnych ale nie mam pojęcia w którym to miejscu przy zamku,nic nie mogę przesunąć ani przekręcić.. pomocy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśłi 4 szyby sa elektryczne to blokada w drzwiach kierowcy blokuje wszystko - zarówno otwarcie drzwi jak i szyb. Więc jeśli mechanior doprowadził do sytuacji, że drzwi okna mimo właczonej blokady się otwierają to raczej popsuł, a nie naprawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy do zamków dociera sygnał z blokadą. Bo to raczej mało prawdopodobne aby mechanicznie padły oba zamki. Raczej uszczkodzenie jest gdzieś na poziomie elektroniki. Do zamków nie dociera sygnał. Ja bym raczej szukał czy jest prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odświeżę nieco temat.

Otóż dobrałem się do przełącznika i z niemałym zdziwieniem zauważyłem inne niż w manualu z PIKURa podłączenie przewodów.

Wg schematu powinno być:

A1 - + oświetlenie

A2 - + przed zapłonem

A3 - Masa

B1 - blokowanie podnośników szyb tylnych

B2 - nie używany

B3 - Sterowanie lampką kontrolną.

 

U mnie jest nieco inaczej.

W ogóle trochę jakby na odwrót, tzn. wcisnięcie przycisku zdejmuje blokadę. Kabelki są doprowadzone inaczej, tzn, do linii A są dwa do B są trzy.

 

Czy ktoś miałby chwilkę czasu i sprawdził u siebie? Interesuje mnie doprowadzenie kabelków do złącza wraz z podaniem ich kolorów.

Dotyczy MII phI (o ile dobrze przejrzałem forum - BTW nie znalazłem jasnego podziału na phI i phII oraz jendoznacznych różnic między nimi).

 

--------------

Viman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - dzięki za fatygę.

Po drugie - mam zagwozdkę. U mnie jest inaczej, w rzędzie A mam 2 kabelki w rzędzie B - trzy. Co ciekawe to działa, ale - tak jak pisałem wcześniej - wydaje się, że na odwrót, czyli normalne położenie - blokada aktywna, wciśnięte - blokady nie ma. Nie jest to może jakieś utrudnienie wielkie, ale często łokciem klikam w ten przycisk, a potem dzieciaki nie mogą same wyjść z tyłu ;)

Próbowałem poprzepinać te kabelki tak aby były zgodnie ze schematem, ale nie dało to żadnego efektu - klikanie nie dawało żadnej reakcji poza taką, że świeciła na stałe czerwona dioda sygnalizująca działanie blokady.

Nie mam niebieskiego kabelka tylko żółty.

Ktoś jeszcze może potwierdzić że ma zgodnie ze schematem?

pozdrawiam Viman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!