Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tylna belka od meganki z 2001r.


Rekomendowane odpowiedzi

Nowsza belka powinna pasować.

Dlaczego mechanik chce ją wymieniać? Taniej wyjdzie regeneracja, a nigdy nie wiesz co przeżyła ta używana belka z 2001 roku. Zwróć na to uwagę, żebyś za miesiąc czy dwa nie regenerował tej "nowej".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem!

W modelu 96 było na bank zawieszenie rurowe, w 01 na bank czterodrążkowe. Mocowanie pewnie będzie pasować, ale nie wiem czy nie będzie jakiejś "miny".

Zapytaj mechanika czy już robił taki manewr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mocowania będą pasować to reszta już nie będzie problemem. Ta nowsza belka będzie sztywniejsza, bo przystosowana do większej mocy, ale hamulce też będą bębnowe więc bez rzeźby powinno się obejść.

Jak już będzie miał belkę na wierzchu to niech porówna dokładnie wszystkie szczegóły i będzie wiadomo co i jak.

Cena - rzecz względna, dla jednego dużo, dla innego tanio. Trochę jest z tym roboty, ale bez przesady. Pół dnia trzeba poświęcić, bo śruby już zardzewiały i np przewody hamulcowe mogą się urywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody hamulcowe dorabiają bez problemu w niektórych sklepach, także tym się nie martw, to samo by było przy Twojej belce.

Różnicy w twardości dużej nie będzie, może nawet nie odczujesz :mrgreen:

Starą belkę oczywiście zabierz ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie moj mechanik najbardziej martwił sie przewodami hamulcowymi ze moga byc problemy przy odkrecaniu.

wymieniałem cylinderki hamulcowe u siebie w scenicu, mechanik ze mnie taki...... że znam podstawy ślusarstwa i do tego niejedno autko sobie już sam reperowałem, nawet z kapitalką silnika. Do wszystkiego trzeba podchodzić sposobem. Mój sposób na stare przewody hamulcowe to turystyczna butla z propanbutanem i palnik do lutowania rurek miedzianych. Podgrzewasz korpus cylinderka od strony tarczy kotwiącej i dobrym kluczem (nie chińską zabawką z marketu, która się rozciąga) delikatnie odkręcasz przewody. Przed samym odkręceniem można polać końcówkę przewodu z gwintem, zimna wodą z butelki w celu ochłodzenia gwintu. Różnica w temperaturach i rozszerzalność termiczna metalu pozwala na kilku mikronowe luzy na gwincie. To wystarczy by odkręcić te końcówki i ich nie uszkodzić.

WAŻNE. Oczyścić rurki przed samymi końcówkami szczotką drucianą, by się brud nie zatarł w śrubach. Operację wykonywałem nawet bez kanału, ot przed garażem na podnośniku "żabie"

Ps. podobne sposoby termiczne stosowało się przy odwracaniu wieńca zębatego na kole zamachowym w maluchu. Po zdemontowaniu, odwracało się wieniec owijało szmatami polewało ON i podpalało. Po kilku minutach czyściło z jeszcze podpalonych pakuł i szybko nabijało z powrotem na zamach. Kilka delikatnych dobić małym młotkiem i zostawić do ostygnięcia. Roboty tym sposobem nie za wiele a zawsze jakaś setka zostaje w kieszeni. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja się podepne pod temat, chodzi mi dokładnie o to czy dużo jest roboty z wymianą tulei tylnej belki w classicu 2000 r. bo juz widać i czuć że są zużyte i zamierzam je wymienić. Mogłby mi ktoś opisać mniej więcej co i jak? I czy to da rade zrobić samemu, ewentualnie z mała pomocą, bo niestety u mnie w mieście mechanicy francuzów jakoś unikają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regeneracja potrwa ze dwa dni

Radzę zmień mechanika. Co najwyżej 3 godz. ze zdjęciem rozebraniem, naprawą i ponownym zamocowaniem na swoje miejsce. Oczywiście dla kogoś kto wie co robi. :mrgreen:

sonny,

Nie napisałeś dlaczego WYMIANA ;)

Jeśli stuka, to tylko regeneracja - wymienia się tylko łożyska i błoga cisza.

Co innego gdy pogięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacekok, dasz radę to zrobić sam, z pomocą będzie łatwiej. Najwygodniej jednak jest wyjąć całą belkę bo tak powinno się to robić, żeby ustawić ją na odpowiedniej wysokości i zrobić wszystko jak należy. Pomocna może być też prasa, ale duży młotek i odpowiednie tuleje też się przydadzą.

Sposób gojgiena jest dobry, jeśli mogę to dodam od siebie że można delikatnie opukać końcówki przewodów małym młotkiem, żeby rdza odpuściła. Aha, z tym grzaniem też ostrożnie, żeby nie stopić gumek na cylinderkach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mam już wymienioną belkę

kosztowało mnie to razem z robocizną 700zl nie wiem czy to drogo

na razie wszystko gra nie zauważyłem nic niepokojącego

moja stara belka, według mechaniora, nadaje się jeszcze do regeneracji

może i trzeba było ją regenerować ale podobno koszt byłby niewiele niższy

zobaczymy jak będzie to teraz działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zapomniałem

na początku było tak, że coś na większych nierównościach pukało z tyłu

później zaczęło pukać na każdych nierównościach nawet niewielkich, na koniec doszło dziwne skrzypienie np. przy powolnym przejeżdżaniu przez progi zwalniające itp. albo przy mocnym skręcaniu w czasie jazdy.

Pojechałem do mechanika a ten mówi, że belka i albo regenerować, ale to potrwa bo nie ma zbyt wiele czasu dla mnie, albo przekładka-koszty zbliżone.

Wybrałem więc przekładkę

Teraz komfort jazdy jest dużo lepszy

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!