Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat Check Parking Brake


Rekomendowane odpowiedzi

Mam także problem z ręcznym w Grand Scenicu II. Zapiekła się jedna linka więc mechanik ją odczepił. Wtedy przy włączaniu sie ręcznego silniczek wydawał głośny odgłos.Kazałem mechanikowi wymontować linki aby wysłać do dorobienia a on wymontował mi całe urządzenie z linkami. Czy znacie może kogoś kto naprawia kompleksowo te urządzenia tz. sprawdzi mychanizm i naprawi linki, czy muszę rozmontować i wyciagnąć linki żeby je wysłać? Czy wymontowanie a później zamontowanie samych linek z tego urządzenia jest trudne ? Może macie jakieś sugestie co zrobić i jakiś namiar na mechanika który by całe urzadzenie z linkami naprawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, u mnie problem podobny do opisu z pierwszego postu - na postoju z włączonym silnikiem pojawia się komunikat o błędzie hamulca postojowego, kontrolka Service i litera P w trójkącie - po wciśnięciu sprzęgła komunikat i kontrolka gaśnie, hamulec postojowy przy ruszaniu nie zwalnia się sam, muszę go zwolnić ręcznie, natomiast po zgaszeniu silnika i wyjęciu karty sam zaciąga się. Po przeczytaniu tego tematu takie wnioski:

- spróbować kombinacji z bezpiecznikiem 20A pod siedzeniem kierowcy,

- uszkodzony czujnik/potencjometr na pedale sprzęgła,

- ostatecznie przestawić w ASO hamulec w "zimny klimat"

Odgrzewam kawałek dyskusji. Jesli pokazuje nam się błąd parking fault , który znika po wciśnięciu sprzęgła to na 90% może to być wadliwy czujnik/potencjometr na pedale sprzęgła tyle tylko, że tam za bardzo nie ma się co psuć (płytka z ścieżkami i suwak). Trzeba sobie oświetlić ten czujnik i zobaczyć czy się nie rusza w trakcie wciskania sprzęgła. Czujnik powinien siedzieć stabilnie na mocowaniu.

 

Jak ktoś tam grzebał to kołek przy dźwigience może być nie wciśnięty do końca co skutkuje tym że potencjometr nie wykonuje pełnego ruchu.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

mam trochę inny problem, co jakiś czas wywala mi błąd ręcznego)(hamulec zaciąga przy wyłączeniu, gdy chce odpalić mam błąd, ręcznie odciągam, po 2 odpaleniu auta kasuje się błąd i przez tydzień może 2 mam spokój)

miał może ktoś podobny problem, pozatym hamulec działa ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

Witam. Temat dość stary ale muszę zapytać. Od dwóch tygodni mam komunikat sprawdź hamulec parkingowy razem z napisem service i ikoną P w trójkącie. Mimo to hamulec działa prawidłowo. Automatycznie zaciąga i zwalnia. Ręcznie też działa. Pojechałem na diagnozę i gość mi mówi że łączy się ze wszystkim co możliwe ale z hamulcem nie może się połączyć i nic nie może o żadnych błędach powiedzieć. Co myślicie? Wina modułu czy raczej potencjometru pod sprzegłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój przypadek - komunikat usterka hamulca parkingowego, "serwis"+P, "stop"+ czerwony symbol hamulca. Hamulec działał prawidłowo - zaciągał, trzymał i zwalniał się podczas ruszania do przodu i cofania. Podpięty komputer kasował wykryty błąd (sprawdź napięcie linek hamulcowych) lecz momentalnie pojawiał się powtórnie. Hamulce kalibrowane za pomocą podpiętego komputera, nic nie pomagało. Układ przeglądnięty - wszystko wyglądało na poprawnie działające.

Na chwilę obecną pomogła wskazówka nico44 z 12 wpisu tego tematu. Gdy coś się zmieni (mam nadzieję, że nie :rolleyes: ) nie omieszkam poinformować.

Ps. Profilaktycznie wyciągnąłem obydwa bezpieczniki (25 i 10 A) wyjąłem przekaźnik i rozpiąłem wtyczkę traktując styki preparatem do poprawy kontaktu.

Edytowane przez curik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj najpierw nie zaciągał ręcznego.Po przejechaniu kilku kilometrów jak zaciągnął to już nie zwolnił.Żeby dojechać do domu musiałem go zwolnić w bagażniku.Co się mogło stać? Czy tylko klip pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam problem z hamulcem elektrycznym w grand scenicu II, wymieniałem linki obie ponieważ jedna zatarła się, po wymianie elektryczny nie chodzi wyświetla błąd :silnik hamulca elektrycznego- układ otwarty"

na samym początku miałem wypiętą linkę i kilkakrotnie ręczny próbował się zaciągnąć, aż wydawał przeraźliwy pisk, heh moje pytanie mógł się spalić silnik, przekaźnik, silnik sprawdzę na krótko podając 12v? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!