Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat Check Parking Brake


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Z tego co widzę bardzo dużo osób ma broblem z hamulcem ręcznym w sceniczku.Generalnie renaulty mają bardzo delikatne i wrażliwe styki w kostkach połączeniowych, jest to w około 60% przyczyną usterek.W sceniku pod fotelem kierowcy po wyjęciu schowka znajduje się połączenie instalacji (kostka łącząca przód instalacji z tyłem) które często ulega pogorszeniu na skutek wilgoci co powoduje spadek napięcia na module hamulca i jego wadliwe działanie.Najprostszym rozwiązaniem jest zastosowanie preparatów typu np contakt 60, mających na celu poprawienie styków(po rozpięciu kostki).Kolejną przyczyną może być uszkodzenie potencjometru zamontowanego na pedale sprzęgła,problem stwarza też słaby akumulator czy słaba masa (połączenie akumulatora z masą samochodu-należy sprawdzić wszystkie punkty łączące mase)Najczęściej konieczne staje się wykasowanie błędów z pamięci ( niekoniecznie w ASO, wykonanie tej operacji u elektryka to koszt ok 50-60 zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

A ja mam taki problem,

Przez kilka dni po zaciągnieciu ręcznego pojawiał mi sie komunikat że ręczny nie działa ( a działał)

Nastenie po tygodniu komunikatu znikł sam z siebie. Fajnie ok, pojeździłem tydzień aż do wczoraj .Po zatrzymaniu samochodu pisk, błąd parkingu ( literka P) i stop. Po właczeniu silnika, niestety podczas ruszania ręczny nie zwolnił sie, tylko musiałem mu pomóc dzwignią. Po 30 sekundach znika znak STOP tylko pojawia service i komunikat handbremse fehlfunktion ( niemieckie menu)

Błąd ręcznego, ok, ale ręczny sie zaciaga, trzyma jak diabli, jednak uwage moja zwraca fakt, iż słyszalny dxwiek tłoków jest ciut dłuższy niż normalnie, i na koniec tak jak by cos mechanicznie przeskoczyło ( jakby linka sie zsuwała )

Czy mam dobre sugetie, że to może byc przyczyna słabych klocków ( szykuje sie do wymiany)

Pozdrawiam

 

p.s. renault Scenic grand 1,9 dCi 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje objawy są analogiczne jak u mnie, możesz mieć uszkodzoną linkę - tak jest u mnie, objawy: ręczny mocno trzyma (bardzo powoli spuszcza automatyczny ręczny), bardzo długo zaciąga się ręczny, uszkodzenie wywołane użyciem manualnej dźwigni po zamarznięciu ręcznego w zimie.

U mnie pancerz prawej linki jest lekko zsunięty, ale nie pęknięty (wygląda jakby linka się wydłużyła po użyciu dźwigni manualnej ręcznego... obrazowo opisując)

Kasowanie błędu w kompie nie pomoże Ci jak masz naciągniętą linkę od ręcznego u mnie tak jest... :-( komp wskazuje na następujące błędy hamulca ręcznego: czujnik siły, zaciągnięcie, moduł elektryczny, silnik hamulca parking., połączenie linki/silnik hamulca, zbyt niskie napięcie akum.

Chwilowo rozwiązałem problem poprzez wyłączenie automatycznego zaciągania ręcznego, ale błąd ręcznego się świeci i będzie się świecił... co jest delikatnie wkur... ale nie jest powodem do wymiany ręcznego (koszt używanego ok 400 PLN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm. dzieki za info, rzeczywiscie jest tak że długo, powoli, z mozołem zaciąga ręczny i odciaga.

Mam takie pytanie, czy linki sie wymiecia w grandach, bo gdzieś czytałem, że trzeba cały moduł wymienic <ok>

A jak nie to ile taka wymiana linek na nowe?

Może ktos zan fajny warsztat w Słupsku do naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum czytałem, że jednemu koledze udało się rozebrać moduł hamulca i wymienić linkę (chyba dorobioną... są firmy które dorabiają szukaj na google.pl)

a co do samego mechanizmu serwis wymienia całość impreza bardzo kosztowna :cry:

Swoją drogą w serwisie mnie poinformowano, iż linki się automatycznie regulują, czemu bez wątpienia mój przypadek przeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przetartą linkę od prawego hamulca a lewa miałe pękniety pancerz. Odwiedziłem kilka warsztatów i ceny naprawy były kosmiczne. Rozebrałem sam moduł i udało mi sie to wszystko łatwo zdemontować. Na allegro znalazłem gościa który regeneruje linki za 450zł. Nowy moduł w serwisie to koszt około 2500zł - linki nie wystepują jako części zamienne. Ogólnie szok!!!! Ale przypadkiem znalazłem "dziwny" warsztacik na rogu ul.Kościuszki i Gwarnej we Wrocławiu i tam gość (wiekowy już pan) za jedyne 150zł zrobił mi te linki że niewiele sie różnią od fabrycznie nowych. Regeneruje linki praktycznie do wszystkiego i to za niedużą kasę. Fachura starej daty - potwierdzenie powiedzenia że "Polak potrafi".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam! U mnie problem jest troszeczkę inny, hamulec elektryczny zaciąga skutecznie i sprawnie. Jednak raz na jakiś czas, po poprawnym zwolnieniu zapala się Check Parking Brake i service no i hamulec już nie działa(ale nie jest zaciągnięty). Po dłuższym postoju (na biegu niestety) wszystko wraca do normy, to znacze napis znika i hamulec działa. Próbowałem pokombinować z tym bezpiecznikiem w czasie kiedy nie działał ale to nic nie dawało. Denerwujące :evil: . Czy miał ktoś podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Można za pomocą clipa. Należy wybrać konfigurację "zimny klimat" i wówczas hamulec nie zaciąga się po zgaszeniu silnika. Tak stosują w krajach skandynawskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Nic innego nie poprzestawia, tylko zmieni konfigurację hamulca automatycznego.

 

Bylem w ASO i pytałem o możliwość wyłaczenia hamulca. Odpowiedzieli mie że sie na da. Pytanie: w jaki sposob jak i gdzie moge to zrobić. Ciagle zaciaganie tego hamulca mnie poprostu denerwuje.

Naczytałem się że ten hamulec się psuje i tu mam drugie pytanie: po mniej więcej jakim przebiegu, czasie użytkowania awaria pęknięcia linki następuje. Ja jestem na 40 000km.

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!