Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie świece najlepsze przy LPG?


adamejl

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem wkręcone BKR5E wraz z cewkami Sagem'a. Po zmianie na cewki BERU wymieniłem na UXF79P (4-elektrodowe) 0 002 335 906 . Pełne dane na www.beru.com . Było to w XII 2006. Do dziś żadnych problemów, przejechane jakieś 70kkm z czego 50-60 kkm to LPG. Zastanawiam sie kiedy dokonać ponownej wymiany :roll: . Myslę jednak ze ponownie będą to UXF-y lub nowsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dziękuję. Będę wymieniał. Poczytałem dużo w tym temacie, jednak nie wszystko zdaje się wiem. Czy możecie podpowiedzieć czy gwint nowej świecy smarować smarem na bazie miedzi (czy koniecznie takim)? I czy konieczne jest smarowanie między cewką a świecą smarem silikonowym z teflonem, bo ten z dodatkiem fluoru jak pisał kolega wyżej trudno jest dostać? Za odpowiedź dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Smar z dodatkiem miedzi kupiłem, tego drugiego nie znalazłem, skoro może być bez, to będzie. Samych świec jeszcze nie kupiłem, bo mam dylemat. Jak pisałem wyżej jeżdzę na NGK vline16 już prawie pięć lat, przejechałem ponad 40000 km. Co ciekawe NGK vline16 są do silników 1.4 oraz odstęp między elektrodami wynosi 0.8mm (natomiast w instr. użytk. do tego silnika powinny być świece z odstępem 0,9 mm). Pozostać na tych co dotychczas, czy zmieniać na EYQUEM RFC 52 LS a może NGK vline32 ? Za sensowną podpowiedź dziękuję.

W sklepie powiedzieli mi, że teraz zmiast EYQUEM RFC 52 LS stosuje się EYQUEM RFN 58 LZ i takie też kupiłem. Z tego co się zdążyłem zorientować różnica między nimi polega na: materiały elektrod, wskaźnik ciepłoty, typy izolatora. Czy Ktoś może mi napisać czy jak wkręce te drugie to nie wpłynie to ujemnie na działanie silnika? Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Smar silikonowy z teflonem kupisz w sklepie elektronicznym, koszt około 3,5zł za małą tubkę.

Ma wysoką temperaturę pracy także będzie zapobiegał przebiciom - i nie uważam że jest to przerost formy nad treścią. Dodatkowo dodam, że niedawno wymieniłem sobie wszystkie cewki zapłonowe (na Beru) i dodam, że każda cewka była już oryginalnie przesmarowana wewnątrz. Stąd raz jeszcze nie zgadzam się, że jest to bezcelowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po swoich perypetiach z cewkami jak i świecami polecam - zakup oryginalnych świec takich co przewiduje producent. Są najtańsze - 12 zł , natomiast zamiennik Eyquem, czy też NGK to tylko chwyt marketingowy. Raz że są droższe a dwa trzeba je wymieniać co 10 tys. Nawet jeżeli wyglądają na bardzo dobry stan. Przy jeździe na gazie to tylko złudzenie. A tak jak juz gdzieś pisałem w innym wątku zdecydowanie polecam zakup oryginalnych świec i wymianę ich o połowę wcześniej niż przewiduje książka serwisowa przy jeździe na Pb. Czyli na Pb co 60 tys. więc na LPG co 30 tys. km. I nie pytajcie dlaczego bo to zbyt dużo trzeba by było się rozpisywać. Jeśli będziecie pilnować wymiany co 30 tys. km na oryginalnych świecach to na pewwno nic nie będzie dolegać. A na Eyquem czy NGK po 10 tys. mogą pojawić sie problemy - mogą - nie muszą ale na oryginałach nie będzie problemów. I zdecydowanie tańsze - sprawdźcie. B) B)

 

PS.

Zmieniaj co 30 tys. km nawet jeśli świece wyglądają bardzo dobrze. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...

i mam watpliwosci czy prawidlowo odczytala z ksiazki. Bada dobre?

Nie jedna kobieta jest lepiej oblatana w mechanice niż samiec alfa. Ja też od czasu do czasu kupuję w sklepie w którym sprzedaje kobieta i jest konkretna w tym co robi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!