Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meganka nie odpala za pierwszym razem


NEFRYT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na forum.Od nie dawna jestem posiadaczem renault megane II 1.5 dCi ,meganka śmiga ok ale jest mały problem nie zawsze udaje mi się zapalić od pierwszego naciśnięcia na start autko zakręci i nie odpali rano jest ok za pierwszym razem. Na tablicy komputer nie pokazuje zapisanych błędów ,meganka jest z 2004 roku ,proszę o rade co mam zrobić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Scenic-a z tym samym silnikiem i miałem identyczny problem -odpalał dopiero za drugim razem a rano zawsze było ok. okazało się że musiała zostac dokonana korekta "mapy wtrysków" (tak nazwał to mechanik). Sprawdź czy wyświetla się komenda "PAS DE MESSAGE MEMORISE" jest to komunikat o nieprawidłowościach w działaniu (konieczności kontroli wtrysku). Po korekcie tej moje autko pali na dotyk (kosztowało mnie to 120 zł). Jak nie będzie tego komunikatu to pewnie masz problem z czujnikiem położenia wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kolego gregw pojawia mi się komunikat w języku holenderskim NIC DO ZAPISANIA W PAMIĘCI KOMPUTERA i sam nie wiem co robić żebym miał taki czujnik to bym go zamontował na chwile i bym wiedział czy to to jest przyczyną mojej usterki ,chociaż dzisiaj śmigałem sporo i mi zapalała megi za pierwszym razem na prawdę nie wiem co to może być .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację z takim tłumaczeniem się spotkałem "pas de message memorise ->to brak komunikatów zapisanych w pamięci”, ale dorwałem w końcu książkę z opisem komunikatów komputera pokładowego i pisze, cytuję: "dziennik pokładowy" pas de message memorise. Kolejne wyświetlanie: - komunikatów informacyjnych(zależnie od wersji pojazdu: ogrzewanie foteli, automatyczne włączenie reflektorów), - komunikaty o nieprawidłowościach w działaniu (konieczności kontroli wtrysku). Taki opis także znajdował się na forum :mrgreen: (były umieszczone scriny zdjęć z książki serwisowej). I jeszcze jedno- mechanik powiedział mi, że komputer nie mógł poradzić sobie z odpowiednią dawką paliw, jaką dostarcza do wtrysków (raz zwiększ a raz zmniejsza) jak cos jest nie tak to sam głupieje i trzeba mu pomóc. Nie wiem jak to jest w rzeczywistości, ale ten mechanik jest specjalistą od diesli i wszyscy go chwalą. Podobno układ wtrysków sterowany komputerem jest jak żywy organizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się :mrgreen:http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=2785&...essage+memorise post Hadson-a z dn. 2007-07-29, 11:55 na skanie pkt. 38 .

Jeżeli występuje jakaś usterka powinno świecić się Servis + komunikat czego dotyczy.

U mnie za każdym razem jak odpalę mam komunikat "pas de message memorise" i nic więcej, a odpala za pierwszym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem panowie ten sam problem z czasem sie na tyle pogłebił ze musiałem 3 4 razy krecic i dopiero odpalil okazało sie że w rozruszniku jest regolator napiecia i to była głowna przyczyna tych problemów i nigdy bym nie przypuszczał ze to regolator . Po wymianie jego auto wreszcze smiga jak powinno bez problemów Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym jednak stawiał na czujnik położenia wału,miałem taki sam objaw,rano palił a po rozgrzaniu czasem,czyściłem czujnik i żadnej poprawy,mierzyłem oporność czujnika i było ok. a jednak po wymianie na nowy jest super,widcznie po rozgrzaniu tracił swoje parametry.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!