Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, to pytanie skąd się bierze przeskok obrotów silnika? Istnieje taka możliwość, że jakaś nagrzewnica się załącza żeby dorównać do 23°C, czy też to ciepło po prostu jest 'z silnika'? Mam odczucie jakby właśnie coś się załączało (choć nic takiego nie słychać/nie widać) i przez to spadają obroty silnika na jakiś czas, ale no zupełnie nie mam pojęcia co to może być :-/ (Klimatyzację na bank mam wyłączoną.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje taka możliwość, że jakaś nagrzewnica się załącza żeby dorównać do 23°C

Tak mi się wydaje.

U mnie jest to samo, przy niższej temp. na zewnątrz (jakieś <5`C?) co jakiś czas coś "cyknie" przy desce, ale zauważyłem że szybciej dmucha ciepłym powietrzem na zimnym silniku.Po rozgrzaniu się silnika cykanie znika.

Jeżeli jest trochę cieplej (temp na zew. >5`C?) to ciepłe powietrze leci dopiero jak się zagrzeje dobrze silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

surivitna, elektryczna nagrzewnica pobiera prąd więc obciąża dodatkowo alternator, co może powodować delikatny spadek obrotów. U mnie też tak się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeden problem, z którego rozwiązania bym się bardzo cieszył, mianowicie od kilku dni jeżdżę na samym nadmuchu stopień 2 oraz temperaturą ustawioną na 23 st. C. Zauważyłem, że pod odpaleniu silnika ładnie pracuje tak jak to miało miejsce w cieplejsze dni, gdy wyższej temperatury ustawiać nie musiałem. Po jakimś czasie jednak jak pochodzi słyszę dziwne przełączenie się czegoś przy desce rozdzielczej po czym obroty silnika wchodzą na niższe tak, jakby miał zaraz zgasnąć. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale po jakiejś tam kolejnej chwili znowu przełącza mi się coś przy tej desce i obroty wskakują na 'normalne'. Wrażenie mam takie jakby przy tych niższych obrotach coś dodatkowo niby miało pobierać energię i niby dzięki temu obroty silnika spadają (?). Jesteście w stanie mi to jakoś rozwiązać?

 

Witam. Podobne zjawisko mam u siebie q MII 1.5 dci. Stojąc na wolnych obrotach i "bawiąc się" temperaturą można zaobserwować zmianę w pracy silnika. Przeglądając serwisówkę znalazłem coś co się nazywa blok oporów grzejnych przy nagrzewnicy więc przypuszczam, że włącza się jakieś grzanie elektryczne. Na Megane przesiadłem się niedawno więc mam jeszcze sporo znaków zapytania. Ale w tym grzaniu elektrycznym coś jest bo przy minus 4 stopniach już po chwili od uruchomienia silnika leci ciepłe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!