Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie spalanie 1,9Dci 120km w mieście


robertokot25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy takie spalanie jest normalne około 9,2-9,5L ze średnią prędkością 23km/h,

jazda delikatna, tylko po mieście, krótkie odcinki 1-3km, praktycznie na zimnym motorze, skrzyżowania co parę metrów, w trasie pali około 6L.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, moja w zimę też na takich odcinkach wciąga paliwo jak szalona. Nic na to nie poradzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie dystans mały (jakie to ma znaczenie?? jak tylko po miescie lata??) około 100 pare kilometrów, ale tylko i wyłącznie miasto, co uwidacznia średnia predkosć 23km/h, w mieście wychodzi na to że ten motor to smok:(

pozdrawiam

[ Dodano: 2009-10-23, 16:41 ]

Jazda głównie na 2i3 czasem 4 ale rzadko, jazda raczej bez specjalnego piłowania, jakbym mu docisnął to pewnie 12L też by wciągnął, w trasie super, ale miasto nie bardzo

[ Dodano: 2009-10-23, 16:42 ]

Strach pomyśleć co będzie jak przyjdą mrozy -15 :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie dystans mały (jakie to ma znaczenie?? jak tylko po miescie lata??)
to zatankuj, wyzeruj wskazania przejedź do najbliższych świateł

potem rusz z miejsca i wtedy sprawdź a bedziesz dopiero zszokowany ;-) . Im większy dystans, tym wskazanie jest bardziej miarodajne. Twoje wskazanie wydają się nieco duże, choć te z trasy są takie jak u mnie. Tak czy inaczej w takich warunkach swoje biorą, cudów nie ma ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na krótkich odcinkach silnik nie zdazy się rozgrzać do swojej temperatury pracy, długi czas jedzie na ssaniu itd. To jest normalne w dieslu, dlatego przed zakupem warto przemysleć na jakich trasach będzie auto używane. Ja już przywykłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer tyle pokazuje około 10l/ średnio przy jezdzie po samym miescie ze srednią predkością 23km/h( przetestowane kilka dni pod rząd po samym mieście praktycznie cały czas na zimnym motorze na ogólnym przebiego około 100km tego testu), no chyba że komp kłamie, w trasie spalania bajka 5,5l.

 

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mi w Warszawie w korkach pali 7,2 (maksymalnie 7,4) - tyle pokazuje komputer na całym baku gdy jeżdżę tylko w ciągu dnia,

gdy zdarzy mi się przejechać parę razy przez miasto w nocy albo wyjade gdzieś poza miasto to wychodzi około 6,8

 

na trasie jadąc spokojnie średnia nie przekracza raczej 5,3, jadąc po emerycku zdarzyło się osiągnąć średnią z trasy 300km na poziomie 4,8 litra,

jadąc z 5 osobami na pokładzie i się śpiesząc lub jadąc jak debil (masa wyprzedzania z ostrym dmuchaniem turbiną, na paru pustych i gładkich odcinkach duże prędkości) to podchodzi w okolice 6 na trasie.

Jeśli wam zawsze w trasie wychodzi 6 to albo macie 18 lat i ADHD ;P albo jednak jest coś nie tak. JA na trasie jeśli nie dam się sprowokować to jeżdżę grzecznie bardzo, z niedużymi prędkościami i często po prostu z zapiętym tempomatem, po mieście natomiast zdarza mi się trochę przeginać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem przez ten weekend w glebokim sniegu po miescie to samochod mi spalil 8,5 l/100 km. Ale to tylko wyjatkowo uzywalem auta w miescie, bo z powodu glebokiego sniegu nie jedzila komunikacja miejska. Najwiecej sniegu w Holandii od 15 lat.

Ale na autostradach gdzie robie 95% kilometrow spala mi od 5,9 do 7,4 l/100km jadac z srednia 130 km/h co znaczy ze jezdze po 160-190 km/h. Czyli mniej niz w miescie. Ale ja wiedzac jak bede jezdzil i na jakies dystanse zdecydowalem sie kupic mocnego diesla i tego nie zaluje a wiec ciesze sie z przemyslanego zakupu :)

 

P.S.

Czy autor postu moglby uzywac poprawnego zapisu koni mechanicznych - KM a nie km, bo to calkowicie cos innego :-/ Dzieki

:-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam, ja ostatnio zauważyłem zwiekszone spalanie w miescie min 9,2 - 9,5 L NORMALNIE PALIŁA max 8L. zapaliła mi sie kontrolka serv i sprawdz wtryskiwacze.

Pojechalem na komputer i okazalo sie ze wtrysk jest padniety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!