Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik świateł cofania w skrzyni biegów


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Dołączę się do tematu ponieważ też mam problem ze światłami cofania.

Światła nie świecą, wycieraczka automatycznie się nie włącza. Żarówki i bezpiecznik w komorze silnika sprawdzone są ok,

czujnik w skrzyni (3 pinowy) raczej też będzie dobry, włączając zapłon samochodu i mostkując przewody w kostce czujnika

nic sie nie dzieje, dodam jeszcze tylko że na bezpieczniku nie ma napięcia po włączeniu zapłony i biegu wstecznego.

Ma ktoś może jakiś pomysł co się mogło stać? Ewentualnie może jakieś schematy?

z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bezpieczniku 5C 10 amperowym musi być 12 V po włączeniu zapłonu. Napięcie to jest też na pinie 6 złącza szarego PPM2. Po włączeniu wstecznego w tym złączu PPM2 zwierają się piny 6 i 9. Możesz zewrzeć je ręcznie kabelkiem. Po zwarciu tych pinów powinno pojawić się 12 V na wyjściu do świateł cofania w złączu PPH2 brązowym.

post-4670-0-76392500-1442137716_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki za podpowiedź bede miał trochę czasu to sprawdzę to, tylko tak myslę że skoro już na bezpieczniku nie ma napięcia

to na kostce PPM2 też nie będzie, wydaje mi się że przerwa jest gdzieś między akumulatorem a bezpiecznikiem tylko gdzie i jak tego szukać?

Czy tam jest jakiś sterownik, przekaźnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że przerwa jest gdzieś między akumulatorem a bezpiecznikiem tylko gdzie i jak tego szukać?

Nie może być takiej przerwy. Akumulator grubym kablem zasila całą skrzynkę przekaźników. Bezpiecznik od świateł cofania ma wspólne zasilanie razem z bezpiecznikami oznaczonymi na rysunku powyżej od 5C do 5H. Gdybyś nie miał zasilania na 5C to i nie byłoby zasilania na 5D, 5E, 5F, 5G, 5H. Proponuję dobrze sprawdzić bezpieczniki. Na rysunku poniżej zaznaczone bezpieczniki ze wspólnym zasilaniem.

Jeżeli samochód działa to masz zasilanie na bezpieczniku od komputera wtrysku (bezp. 5D) i działa wspomaganie kierownicy (bezp. 5E).

Sprawdź czy jest zasilanie na całej grupie bezpieczników oznaczonych na rysunku poniżej kolorem żółtym.

post-4670-0-06652900-1442155690_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem już chyba rozwiązany, winny był jednak uszkodzony czujnik przy skrzyni,

a jeśli chodzi o bezpiecznik, no cóż "na oko" wyglądał na dobry jednak nie przewodził,

wymiana na nowy rozwiązała problem,

Dziękuje za szybką i fachową pomoc :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...

Dla potomnych

Wymieniłem własnie czujnik światła wstecznego , objawy awarii- przy wkładaniu wstecznego żarówki zapalały się ledwo i gasły po całkowitym włożeniu biegu wstecznego .

Przy wymianie/wykręcaniu czujnika mieć należy pomocny palec w celu szybkiego zatkania otworu aby olej ze skrzyni nie wyciekał przez niego .

Nowy czujnik ma uszczelkę na gwincie dla uszczelnienia go w obudowie skrzyni .

Czujnik w swojej budowie jest banalnie prosty działa jak światełko w lodówce czyli wystaje bolec z niego który przy wciśnięciu zamyka obwód ,w lodówce odwrotnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam Wszystkich. Też walczę ze światłami cofania (megane 2 , 2005, 1.4 benz.). To co do tej pory wykonałem:

- bezpiecznik sprawdzony

- żarówki też ok

- wymieniłem czujnik na nowy 3 pinowy

- zwarłem na włączonym silniku dwa piny w kostce i światła świecą

- czujnik wkręciłem do skrzyni, wrzuciłem wsteczny i na mierniku pokazuje że styki się zwierają czyli ok

- podłączyłem kostkę do czujnika i BRAK ŚWIATEŁ!!!!!

GDZIE SZUKAĆ DALEJ. POMÓŻCIE PROSZĘ. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Dnia 13.09.2015 o 16:52, aniewa napisał:

Nie może być takiej przerwy. Akumulator grubym kablem zasila całą skrzynkę przekaźników. Bezpiecznik od świateł cofania ma wspólne zasilanie razem z bezpiecznikami oznaczonymi na rysunku powyżej od 5C do 5H. Gdybyś nie miał zasilania na 5C to i nie byłoby zasilania na 5D, 5E, 5F, 5G, 5H. Proponuję dobrze sprawdzić bezpieczniki. Na rysunku poniżej zaznaczone bezpieczniki ze wspólnym zasilaniem.

Jeżeli samochód działa to masz zasilanie na bezpieczniku od komputera wtrysku (bezp. 5D) i działa wspomaganie kierownicy (bezp. 5E).

Sprawdź czy jest zasilanie na całej grupie bezpieczników oznaczonych na rysunku poniżej kolorem żółtym.

post-4670-0-06652900-1442155690_thumb.png

Witam. Również mam problem ze światłem wstecznego... do wtyczki czujnika dochodzi napięcie, czujnik sprawny a swiateł brak. Czy te światła włączane sa poprzez ten włącznik czy po drodze jest jakiś przekaźnik? Dodam ze włącznik dwupinowy . 

Edytowane przez MEGI-MAX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła cofania zapala moduł UPC, ten z bezpiecznikami pod maską po otrzymaniu sygnału z czujnika przy skrzyni. To jest zasilanie bezpośrednie, newralgicznym punktem może okazać się kostka pod siedzeniem kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość gophfer

Mam identyczny problem z Miii ph1 1.5dci nagle przestały działać światła wstecznego jak również tylna wycieraczka nie włacza się jak wrzucam wsteczny (ustawiona na auto przy cofaniu). Zakupiłem nowy czujnik wstecznego zakładająć najprostszą rzeczy do zdiagnozowania i wymiany ale niestety wyglada na to, że to nie czujnik (chyba, że nowy jest tez walnięty, w celu wyeliminowania tego problemu planuje zewrześc piny na sztywny i sprawdzić).

Bedzie ktos tak uprzejmy i zapoda jakieś schematy i info co sprawdzić w przypadku Miii, będę bardzo wdzieczny również za łapatologiczny objaśnienie bo elektromechaniaka kuleje u mnie :(

edit:

czy tj do mojej wersi, bo nie mam pojęcia jakie mam upc

 

Edytowane przez gophfer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!