Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Blokada "antydzieci"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem użytkownikiem Megi II ph I Grandour od miesiąca i zauważylem male "kuku".

Przelączam blokadę w drzwiach kierowcy i owszem szyb nie da się z tylu opuścić, ale otwarcie drzwi jest możliwe od wewnątrz... Poza tym nie świeci się kontrolka na tym przelączniku.

 

Czy macie może jakieś doświadczenia z takim przypadkiem?

Co ciekawe - centralny z poziomu karty dziala prawidlowo, Hands free też nie ma problemów.

 

Proszę o pomoc, bo mój junior upodobal sobie, że gdy tylko się zatrzymuję przy jakimś chodniku to otwiera drzwi (na dodatek klamki wewnątrz są srebrne i latwo mu to odnaleźć nawet po ciemku, gdy mialem Fiata Brava to klamki byly czarne i go nie kusilo...)

 

Podkreślam, że blokada obslugi szyb z tylu dziala dobrze, tylko zamki coś robią focha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rudolf, pomimo, ze masz centralny zamek elektryczny to blokada przed otwarciem od środka chyba jest mechaniczna, tak jak w poprzednich wersjach. Otwórz drzwi i przypatrz się czy w okolicach zamka nie ma takiego małego "przełącznika" blokady.

Dołączam fragment z instrukcji od Scenica I , może Cię to naprowadzi.

post-2372-1257461866_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie...

W Megi II, taka mechaniczna blokada w drzwiach blokuje klamki... zewnętrzne.

Sprawdzilem. Zresztą nawet instrukcja do Megi II tak wlaśnie pisze, że możliwe jest wówczas tylko otwarcie od środka.

We Fiacie to wyglądalo to tak jak sugerujesz. Megi II jest inna ehhh.

...ale dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rudolf, wyciągnij cały ten dynks z przełacznikami z drzwi kierowcy.Może coś na kostce nie łączy.Normalnie po naciśnięciu tego guzika powinna się zapalić czerwona dioda na nim.W tym momencie masz zablokowane okna i drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlaśnie ta dioda nie świeci się...

 

Czy dużo jest roboty z wyciągnięciem tego zestawu przelączników?

I czy nie porobią się jakieś blędy..?

Dotychczas mialem Fiaty i tam większość operacji byla malo skomplikowana.

 

A może to inna możliwa przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rudolf, nie spoko..musisz tylko to umiejętnie podważyć,tam są takie blaszki,które to trzymają.Błędy sie nie porobią.Może być inna przyczyna ale należy według mnie zaczynac od najprostszych możliwości.Może być też zaśniedziała wtyczka na przednim słupku,wypnij,psiknij jakimś kontack spreyem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby problem tkwił w samym przelączniku, to szyb też by nie blokowało. Uważam, ze ten trop można sobie odpuścić, bo wygląda na to, że impuls dochodzi od przełącznika do przekaźnika, ale za nim już nie idzie do drzwi. Osobiście zacząłbym od resetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejdzie. Odłącz akumulator na jakiś czas. Po podłączeniu wszystko ruszy w formie pierwotnej. Musisz jednak po tym zabiegu wstukać kod do radia i przyuczyć szyby żeby otwierały się płynnie. Wszystko jednak jest opisane na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...kodu nie mam niestety.

Przyuczenie szyb bym znalazl na tu forum, tak jak piszesz, ale czy jest ktoś uprzejmy generujący kody radia..?

 

Aaa czy po odlączeniu aku nie trzeba ustawiać kąta zerowego wspomagania kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O poszukiwaniu kodu do radia, masz wielki wątek. Znajdziesz na pewno. O przyuczaniu szyb tak samo. Kąta zerowego nigdy nie ustawiałem i zawsze było OK. Osobiście podejrzewam, że to informacja lekko z palca wyssana, w szczególności, że w mało którym sofcie włącza się wspomaganie wraz z elektryką. Może się mylę, ale tematu nie chciało mi sie zgłębiać, bo potrzeby nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione. Byłem w ASO z jednym pytaniem i przy okazji podłączyłem się pod komputer.

Efekt... Okazało się że ta funkcja nie została uruchomiona. Blokowanie szyb było aktywne, ale drzwi już nie. Dwa kliknięcia i już działa... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!