Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Metaliczne tarcie na rozgrzanym silniku


denim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem coś mi się trze w silniku w okolicach alternatora.

Rozrząd zmieniony ok 7 tys km temu( bez pompy)

Dźwięk tarcia metalu o metal jest nieregularny.

Jakby jakieś łożysko albo coś.

Na zimnym silniku to nie występuje.

Nie jest związane ze sprzęgłem ani z gazem.

Jak się gazuje to dźwięk jakby zanika ( nie słychać go).

Chodzi o silnik diesla K9K D722 Czyli 1,5 DCI 82 KM.

Przy okazji zna ktoś jakiegoś mechanika, który mógłby się tym niedrogo zająć z okolic Katowic.

Z góry dzięki za pomoc

Ps założyłem nowy temat bo nic podobnego nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wydaje mi się, że miałeś to co ja - mianowicie zjechało się już sprzęgło alternatora - tzn. to koło pasowe. Wiem, że powiesz to zwykłe koło pasowe ale tak nie jest - składa się z dwóch części i w momencie kiedy wewnątrz wyrobi się już warstwa gumy daje taki objaw metalicznego obcierania szczególnie na obrotach. Niestety koszt zakupu nowego w serwisie z paskiem to ok. 250 zł natomiast w sklepie z częściami do francuzów ok. 170 zł plus wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę, ale zalecałbym przy okazji przeglądnięcie alternatora. Musi być jakaś przyczyna, że rolka padła. Albo ze starości/zużycia, albo są jakieś opory na alternatorze i się po prostu rozleciała.

Koszty jw. ale dolicz jakieś 200 zł na ewentualny przegląd alternatora.

Temat już był poruszany na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką reakcję.

Właśnie chodzi, że słychać to tylko na luzie z obrotami nie ma nic wspólnego jak się doda gazu to zanika.

Jutro podjadę do Autoreno w Katowicach, może od razu będzie diagnoza.

To jeszcze odpisze co to było.

Za wszelkie jeszcze cenne uwagi z góry dzięki

 

[ Dodano: 2009-11-09, 11:15 ]

Witam

Jest diagnoza z Autoreno.

Do zrobienia ponownie rozrząd.

Bo to zacierająca się pompa wody tak hałasuje.

Koszt pompy,płynu, paska, i paska klinowego z robocizną to ok 700 zł.

Trochę się zdenerwowałem bo rozrząd 7 tys temu. Pasek gatesa.

I impreza znowu na nowo. I wyjdzie drożej jak by za pierwszym razem jechać do serwisu.

Szkoda słów. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tylko na ciepłym ale spróbuje.Przynajmniej się przekonam czy diagnoza trafna.

Czy faktycznie wypada zmienić tylko pasek klinowy i będzie grało.

A tak przy okazji padła komuś kiedyś niezmieniona przy rozrządzie pompa wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezmieniona przy rozrządzie pompa wody

Zasada jest taka, że pompę wymienia się przy wymianie rozrządu. Niema gwarancji, że pompa wytrzyma do następnej wymiany. A może nawet spowodować zerwanie paska rozrządu, a wtedy koszty są dużo większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia tylko jedna rzecz.

Dźwiękowi przysłuchało się już kilka osób i każdy obstawiał, że to gdzieś w bliskiej okolicy alternatora. Pompa przecież jest dużo niżej.

I odpowiada za zupełnie co innego.

A diagnoza polega na przysłuchaniu się.

Pytaniu o przebieg, o rozrząd a na końcu oczywiście o pompę.

Mnie zastanawia tylko jedno ciekawe co będzie jak to nie będzie pompa :-P

Zobaczymy może coś jeszcze jutro ustalę.

Nie uważacie, że 700 zł to za drogo?

Przecież tu wychodzi prawie 400 zł za robociznę.

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro dźwięk dochodził z pompy wodnej to łatwo o pomyłkę, alternator jest prawie obok niej. Nie wiem ile kosztuje pompa do Twojego silnika? Pasek pewnie ze 100zł, pompa no może z 200zł. Mnie gość wziął za wymianę 350 zł, ale naprawiał mi auto po zerwaniu paska więc się na to zgodziłem.

Proponuję najpierw niech mechanik zdejmie pasek napędu akcesorii i niech posprawdza rolki i alternator, z wymianą rozrządu zawsze zdąży.

Zastanawiam się jednak czy w Twoim silniku pompa wodna jest napędzana paskiem rozrządu. Renault wypuścił tyle modeli Dieslów, że ja już się pogubiłem.

Potrzebujesz kogoś kto się zna na Dieslach, a najlepiej ma takiego jak Ty.

Łatwiej byłoby jak byś uzupełnił profil o wersję silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj kapnąć wody na pasek czy ustąpi u mnie jest tak samo tylko jak jest zimny silnik i po kapnięciu ustępuje ponoć to pasek

 

Nic z tego próbowałem :evil:

Ale mimo wszystko wydaje mi się że to coś z alternatorem a raczej z czymś po czym się kreci i nie koniecznie teraz to koło górne tylko to tuż pod alternatorem.

 

[ Dodano: 2009-11-09, 19:58 ]

Ps model K9K D722 Czyli 1,5 DCI 82 KM.

Pompa jest faktycznie napędzana paskiem.

 

[ Dodano: 2009-11-09, 19:59 ]

A jeszcze jedno pytanie trochę z innej beczki.

Czy w ASO Reanult za diagnozę i wycenę naprawy coś biorą?

 

[ Dodano: 2009-11-09, 20:04 ]

Co do mechanika to zawsze robił mi wujek.

I z ta pompa to był taki feler, że nie dojechała na czas ja musiałem na już zrobić bo nie chciałem za długo na tym rozrządzie jeździć a przy okazji jeszcze olej i wszystkie filtry były już do wymiany na wczoraj.

I tak było, że przecież pompy nie trzeba wymieniać - słowa mechanika od 25 lat.

I pojechałem teraz do tego autoreno. ( bo zraziłem się do wujka)

Ale się zastanawiam. Czy jutro jeszcze do wujka nie pojechać, żeby posłuchał i stwierdził co i jak.

Być może dojdziemy do porozumienia ;)

Kolejne pytanie czy koniecznie trzeba zmieniać pasek skoro był nowy 7 tys temu.

Czy nie wystarczy sama pompa i płyn no i ten pasek klinowy ewentualnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta rolka pod alternatorem to napinacz

VKM%2036050.jpg

W moim też piszczał, a właściwie rolka na nim. Na szczęście u mnie wystarczyło wymienić samą rolkę i przestało. Objaw był taki jakby pod maską siedział sobie świerszcz i cykał, raz to było ciszej raz głośniej, czasami w ogóle przestawał. Wyczaiłem to w ten sposób, że popryskałem ta rolkę WD ale tak, żeby olej dostał się pod śrubę. Świerszcz przestał cykać.

Nawet mechanik, który ma dokładnie taki sam silnik jak ja, słyszał ten dźwięk, ale nie bardzo potrafił powiedzieć skąd dochodzi. Również obstawiał pasek rozrządu lub pompę.

Ja nie dałem za wygraną i znalazłem.

Problem w tym, że u mnie wystarczyło wymienić samą rolkę. U Ciebie rolka jest chyba na bolcu-nicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Auto zrobione.

P_r_z_e_m_o miał racje to napinacz z rolką.

De facto pęknięty.

Chyba od częstego włączania klimy hehe :mrgreen:

Koszt z paskiem z gatesa 300 zł Robocizna 50 zł

Dało by rade taniej ale autko by stało do jutra bo dopiero przed chwilą by przyjechał ten napinacz o prawie 100 zł taniej. W jednym miejscu za 270 a w drugim 175 zł!!

Jak ktoś chce namiary na ten sklepik gdzie mogli mieć za 175 zł to pisać. Napinacz firmy INA. Ten sam w obu miejscach.

Mi zależało na czasie więc przepłaciłem ale ja nie mogę funkcjonować bez auta więc nie miałem wyboru.

Przy okazji jak wam auto głośniej klekota dotyczy diesli to sprawdźcie sobie wtryskiwacze ja wszystkie dokręcałem ( potrzeba klucz 10 i 17 oraz torxa chyba 20) bo miały luzy.

Jak ktoś chce opis co i gdzie trzeba rozkręcić to napisze. Łatwizna a auto jest ciche jak marzenie teraz na luzie jak stoi to go nie słychać aż dziwne.

Czyli bym w autoreno nie 700 zł a 1000 zostawił albo i lepiej bo zapewne by dzwonili ze jeszcze ten napinacz do roboty.

Fakt zrobili bi mi pompę ale po co skoro napinacz rozwalony.

No i jakby nie patrząc to 350 zł wydałem a nie 700 czy 1000 albo jeszcze więcej.

Wiec póki co wujek odkupił swoje winy.

Pozdrawiam wszystkich w szczególności P_r_z_e_m_o za cenne rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!