Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompa spryskiwacza szyb Naprawa/MiniManual


Elmer

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Elmer - dziękuję za dokładny opis. Pomógł mi w usunięciu identycznego problemu. Moje komentarze:

 

Ja też dostałem się do pompki od dołu demonując osłonę, która jest przymocowana bezpośrednio do zderzaka. To chyba ta sama o której piszesz, ale nie wspomniałeś, że ona jest przymocowana takimi jednorazowymi nitami aluminiowymi, które nie sposób ściągnąć. Pozostało rozwiercenie. Ponieważ nie miałem podobnych nitów, na końcu zamocowałem osłonę przy pomocy zestawów śruby, nakładki, nakrętki.

 

Jak nie chlusnąć sobie płynem w twarz, gdy ma się go dużo w baku? Nie wypryska się go, skoro układ jest zaczopowany :-) . Można go zatem ściągnąć wężykiem, ale jak uniknąć degustacji? :-) Ja wymyśliłem następujący patent: bierzemy pojemnik np. po płynie do szyb, wężyk i odkurzacz. Jedną końcówkę wężyka wkładamy do naszego zbiornika samochodowego, a drugą do pustego pojemnika, ale nie do głównego otworu, lecz gdzieś z boku (trzeba zrobić odpowiedni drugi otwór na ściance). Do głównego, dużego otworu przytykamy rurę odkurzacza (pasuje średnicą), włączamy i w ten sposób zasysamy płyn ze zbiornika, jednocześnie unikając wciągnięcia płynu przez odkurzacz.

 

Ostatnia sprawa to wspomniana baryłeczka w pompce, która kieruje nam płyn na przód/tył. U mnie nie było problemu z przesuwaniem się w cylindrze, lecz jedynie z gumą, która puchnąc tak się wydłużyła, że blokowała jednocześnie dwa otwory. Trzeb było ją obciąć o jakieś 1,5 mm.

 

Teraz chodzi idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie w megi 1 ale już raz wymieniałem pompę spryskiwaczy i teraz sie przygotowałem - żeby płyn nie poleciał w twarz podłożyłem miskę zleciał oczywiście płyn a z nim cały piach - zrobiło sie błoto ogólnie mówiąc wiec przelałem płyn z miski do mniejszego pojemnika przefiltrowawszy przez dwie ( bo jedna to czasem za mało ) czyste szmaty. zostało już tylko złożenie wszystkiego do kupy i wlanie płynu pozdro i czekamy na pdf-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się ze przydają sie informacje zawarte w artykule ...niestety w tej chwili nie mam cały czas czasu na przewalenie do pdf'a bo jestem raz w Polsce raz za granica a tam mam kompa bez polskich znaków i matryce 7"cali itp :-) wkrótce ściągnę coś do robienia pdf'ów i wrzucę :-)

 

A co do słów

 

MS, jednorazowe metalowe nity muszą być jakąś inwencją twórcza poprzedniego właściciela lub twojego mechanika:) u mnie są z kolej walnięte blachowkręty a powinny być albo jakieś śrubki hmmm albo plastikowe spinki z kołkami. Powiem tylko ze wkręty nawet dobrze spełniają swoja role i o dziwo nie korodują:-) W Obi pewnie z 50 gr kosztowały :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie są z kolej walnięte blachowkręty a powinny być albo jakieś śrubki hmmm albo plastikowe spinki z kołkami

 

No więc są u ciebie oryginalne czy nie?

 

Ja jestem pierwszym właścicielem, więc albo te nity były od nowości, albo ASO takie wstawiło, przy jakiejś obsłudze, choć nie przypominam sobie kiedy musieliby to zdejmować. Przy wymianie paska rozrzadu raczej zdejmują tę główną osłonę pod silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
>

te nity były od nowości, albo ASO takie wstawiło, przy jakiejś obsłudze, choć nie przypominam sobie kiedy musieliby to zdejmować. Przy wymianie paska rozrzadu raczej zdejmują tę główną osłonę pod silnikiem?

 

hymm no niestety tylko pracownik który sprzedawał nówki odpowiedział by nam na to pytanie, ale bardzo możliwe, ze i w aso zakładali na to co mieli pod ręką lub to co uznali za lepsze... często jest tak ze takie rozwiązania są lepsze niż jakieś plastikowe wymyślone przez producenta <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie wykorzystać zdjęcie i zaznaczyłem w którą stronę trzeba wyciągać zbiornik

pchać go w stronę zderzaka a na dole wyciągnąć na bok z gniazda i najważniejsze odpiąć wężyk który idzie do tylnego spryskiwacza znajduje się pod nadkolem u góru takie łączenie bo ja tego nie odpiłem i urwałem ten zaczep na pompce

post-24167-1270069423_thumb.jpg

post-1-1270069423_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystko po to byś pojechał do ASO i tam wymieniał bo oni na tym żerują i wymyślają niewiarygodne ceny za byle usterkę :evil: :evil:

a co do zderzaka to przy wymianie żarówki to popieram a przy zbiorniczku lepiej jest ściągnąć nadkole po prostu szybciej ,5 plastikowych kołków 2 śrubki i już masz dość dobre dojście(ewentualnie odkręcić koło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!