Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompa spryskiwacza szyb Naprawa/MiniManual


Elmer

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Elmer - dziękuję za dokładny opis. Pomógł mi w usunięciu identycznego problemu. Moje komentarze:

 

Ja też dostałem się do pompki od dołu demonując osłonę, która jest przymocowana bezpośrednio do zderzaka. To chyba ta sama o której piszesz, ale nie wspomniałeś, że ona jest przymocowana takimi jednorazowymi nitami aluminiowymi, które nie sposób ściągnąć. Pozostało rozwiercenie. Ponieważ nie miałem podobnych nitów, na końcu zamocowałem osłonę przy pomocy zestawów śruby, nakładki, nakrętki.

 

Jak nie chlusnąć sobie płynem w twarz, gdy ma się go dużo w baku? Nie wypryska się go, skoro układ jest zaczopowany :-) . Można go zatem ściągnąć wężykiem, ale jak uniknąć degustacji? :-) Ja wymyśliłem następujący patent: bierzemy pojemnik np. po płynie do szyb, wężyk i odkurzacz. Jedną końcówkę wężyka wkładamy do naszego zbiornika samochodowego, a drugą do pustego pojemnika, ale nie do głównego otworu, lecz gdzieś z boku (trzeba zrobić odpowiedni drugi otwór na ściance). Do głównego, dużego otworu przytykamy rurę odkurzacza (pasuje średnicą), włączamy i w ten sposób zasysamy płyn ze zbiornika, jednocześnie unikając wciągnięcia płynu przez odkurzacz.

 

Ostatnia sprawa to wspomniana baryłeczka w pompce, która kieruje nam płyn na przód/tył. U mnie nie było problemu z przesuwaniem się w cylindrze, lecz jedynie z gumą, która puchnąc tak się wydłużyła, że blokowała jednocześnie dwa otwory. Trzeb było ją obciąć o jakieś 1,5 mm.

 

Teraz chodzi idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie w megi 1 ale już raz wymieniałem pompę spryskiwaczy i teraz sie przygotowałem - żeby płyn nie poleciał w twarz podłożyłem miskę zleciał oczywiście płyn a z nim cały piach - zrobiło sie błoto ogólnie mówiąc wiec przelałem płyn z miski do mniejszego pojemnika przefiltrowawszy przez dwie ( bo jedna to czasem za mało ) czyste szmaty. zostało już tylko złożenie wszystkiego do kupy i wlanie płynu pozdro i czekamy na pdf-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się ze przydają sie informacje zawarte w artykule ...niestety w tej chwili nie mam cały czas czasu na przewalenie do pdf'a bo jestem raz w Polsce raz za granica a tam mam kompa bez polskich znaków i matryce 7"cali itp :-) wkrótce ściągnę coś do robienia pdf'ów i wrzucę :-)

 

A co do słów

 

MS, jednorazowe metalowe nity muszą być jakąś inwencją twórcza poprzedniego właściciela lub twojego mechanika:) u mnie są z kolej walnięte blachowkręty a powinny być albo jakieś śrubki hmmm albo plastikowe spinki z kołkami. Powiem tylko ze wkręty nawet dobrze spełniają swoja role i o dziwo nie korodują:-) W Obi pewnie z 50 gr kosztowały :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie są z kolej walnięte blachowkręty a powinny być albo jakieś śrubki hmmm albo plastikowe spinki z kołkami

 

No więc są u ciebie oryginalne czy nie?

 

Ja jestem pierwszym właścicielem, więc albo te nity były od nowości, albo ASO takie wstawiło, przy jakiejś obsłudze, choć nie przypominam sobie kiedy musieliby to zdejmować. Przy wymianie paska rozrzadu raczej zdejmują tę główną osłonę pod silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
>

te nity były od nowości, albo ASO takie wstawiło, przy jakiejś obsłudze, choć nie przypominam sobie kiedy musieliby to zdejmować. Przy wymianie paska rozrzadu raczej zdejmują tę główną osłonę pod silnikiem?

 

hymm no niestety tylko pracownik który sprzedawał nówki odpowiedział by nam na to pytanie, ale bardzo możliwe, ze i w aso zakładali na to co mieli pod ręką lub to co uznali za lepsze... często jest tak ze takie rozwiązania są lepsze niż jakieś plastikowe wymyślone przez producenta <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie wykorzystać zdjęcie i zaznaczyłem w którą stronę trzeba wyciągać zbiornik

pchać go w stronę zderzaka a na dole wyciągnąć na bok z gniazda i najważniejsze odpiąć wężyk który idzie do tylnego spryskiwacza znajduje się pod nadkolem u góru takie łączenie bo ja tego nie odpiłem i urwałem ten zaczep na pompce

post-24167-1270069423_thumb.jpg

post-1-1270069423_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystko po to byś pojechał do ASO i tam wymieniał bo oni na tym żerują i wymyślają niewiarygodne ceny za byle usterkę :evil: :evil:

a co do zderzaka to przy wymianie żarówki to popieram a przy zbiorniczku lepiej jest ściągnąć nadkole po prostu szybciej ,5 plastikowych kołków 2 śrubki i już masz dość dobre dojście(ewentualnie odkręcić koło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!