Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

słychać dziwny dźwięk


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

ostatnio pojawił się w moim Scenicu II 1.9 dci taki problem. Na rozgrzanym silniku słychać jakby głośno pracującą rolkę lub pasek. Dźwięk dochodzi od strony pasażera. Problem ten zbiegł się w czasie z wymianą paska klinowego. Myślałem że to jakaś rolka głośno pracuje lub łożysko alternatora. Jednak mechanicy odrzucili to twierdząc że to rozrząd bo zdjęciu paska klinowego dźwięk nadal słychać. Wymieniłem rozrząd - bo i tak niedługo powinienem to zrobić oraz koło pasowe - nic nie pomogło. Jak silnik nabierze temperatury nadal jest to samo. Przy włączonej czy wyłączonej AC nic się nie zmienia. Słyszalne jest to tylko na ciepłym silniku. Na zimnym wszystko jest ok.

Czy może ktoś doradzić co może być przyczyną ?? RATUNKU!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz pompe wspomagania kierownicy

 

e to chyba nie wspomaganie - jak jest mało oleju to słychać jakby się woda przelewała lub bąbelki leciały - przynajmniej ja tak słyszałem w poprzednim aucie. W każdym razie to powinno łatwo dać się sprawdzić a uzupełnienie oleju w tym układzie kosztuje grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim wypadku dźwięk jest rytmiczny, ale nie jednostajny. Jakby łożysko, jednak one na ogół buczą lub wyją, a tu jak by coś delikatnie obcierało. Mam świeżo wymieniany rozrząd z pompą i paskiem osprzętu.

 

Jestem świeżym posiadaczem scenica, ale wydawało mi się, że wspomaganie jest elektryczne i żadnej hydrauliki tam nie ma. W każdym razie pompy i zbiornika z płynem hydraulicznym. W poprzednim aucie na szerszych oponach, jak kręciło się w miejscu kierownicą to słychać było pompę wsp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

w moim Scenicu II 1.9 dci taki problem. Na rozgrzanym silniku słychać jakby głośno pracującą rolkę lub pasek. Dźwięk dochodzi od strony pasażera.

 

Mam te same objawy - macie pomysły ?

Na zimnym silniku ciszaaaaa.

 

Na pewno nie pompa wspomagania - bo z tego co wiem to wsp. jest elektryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Mam ten sam problem. Wymieniłem już z mechanikiem dwie pompy wody i nie pomogło. To samo na napiętym i luźnym pasku rozrządu, bez plastikowej osłony rozrządu - to samo. Odgłos dochodzi jakby z okolic rozrządu lub pompy wtryskowej lub dekla zaworów. Może to także być jakiś uszczelniacz na wałku rozrządu ? Na zimnym silniku jest ok, dopiero jak się rozgrzeje słychać ten dziwny dźwięk po stronie pasażera na wolnych obrotach i przy jeździe na wolnych obrotach na 1-2 biegu bez gazu. Jak rozpędzę autko np. na drugim biegu i puszczę gaz aby spadł do wolnych obrotów - samochód się toczy i słychać ten dziwny dźwięk. Jakby głośna praca jakiejś pompy, łożyska, ocieranie rytmiczne czegoś o coś.

Na wyższych obrotach powyżej 1000 jest ok. Nie słychać tego

 

Macie jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wznawiam temat ponieważ jestem świeżym posiadaczem megane II 1.9 DCI i irytuje mnie to bardzo , teraz jest zima i non stop dmuchawa i radio to aż tego tak nie słychać ale jak tylko wyłączę to szału idzie dostać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

Dokładnie ten sam problem - rytmiczny dźwięk na obrotach poniżej 1000 w Megane 2 PH2 1.9 dCi 131KM. Wymieniony komplet rozrządu + pompa oraz pasek akcesoriów... Bez poprawy... Na zdjętym pasku wieloklinowym dźwięk nadal występuje. Takie pytanie - oprócz napinacza, paska i pompy co jeszcze przy rozrządzie można wymienić? Są tam jakieś "luźne" rolki, które mogą się wytrzeć? Jeżeli ktoś znalazł rozwiązanie to dajcie znać. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Mam ten sam dźwięk i jak do tej pory wymieniłem: koło pasowe wału korbowego, rolkę i napinacz paska i nadal słychać ten dźwięk, więc dzisiaj pojechałem do salonu renault gdzie zlokalizowano ten dźwięk za pomocą urządzenia podobnego do słuchawek lekarskich. Dźwięk ewidentnie dochodził z pompy wtryskowej z miejsca zaznaczonego na zdjęciu. Zbytnio nie wierzyłem, że to z pompy więc dano mi założyć te jakby słuchawki i ewidentnie był ten odgłos stamtąd.

post-51810-0-00198100-1426077872_thumb.jpg.

Pytanie co tam jest? W salonie powiedzieli, że ten odgłos jest normalny. Hm... wierzyć w to? Na tej obudowie są śruby torx może są tam jakieś punkty do smarowania lub coś podobnego?

 

Dodano: 31 maj 2015 - 06:35

Udzieli ktoś jakiejś informacji?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

doszedł ktoś co to jest za część na tym zdjęciu, bo u mnie też coś jakby wyło na rozgrzanym silniku ..... ;/ zakres obrotów od 1300 do 2000 obr i jest wycie... najbardziej słychać przy 1800 obr.

Edytowane przez greg_117
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!