Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka rezerwy paliwa nie działa


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Ja mam taki problem że mi wskazówka i lampka rezerwy nie działa a Mianowice zalałem cały bak i wskazówka podniosła się o 2 kreski po przejechaniu kilka km rezerwa się zapaliła i wskazówka opadła i nie pokazuje ile mogę przejechać. I przy odpalaniu wskazówka podnosi się i opada za jakiś czas. W teście komputera wskazówka działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie! :) Dawno nie siedziałem na forum z nie mojej winy, ale powiem tak jest to fajna sprawa , wszyscy sobie pomagają jak mogą , i to jest fajne , ale do rzeczy , chodzi mi o czujnik paliwa ,,, nie pamiętam kto to był ale jest dobry , śmiało możecie dać zamiennik z NEXII pasuje jak ulał i działa , koszt 19 zł.. Wymiana jest prosta , lutownica jeden lut i jest OK, Pozdrawiam :)
wiesz może jak ten czujnik zamontować u mnie jest nieco inny problem bo cały czas sie pali rezerwa nawet jeśli zaleje do pełna . Wydaje mi się że to jest czujnik zamontowany z pływakiem ... ale jest wszystko wmątowane w pompe . NIe wiem jak to wymienić..dowiadywałem się w sklepie motoryzacyjnym powiedzieli że mogą mi tylko zamowić pompe bo innej możliwości nie ma . Koleś gdzieś tam wykonał telefon i powiedział że chce czujnik wzkaźnika paliwa do renual megane 1.6 96r. Powiedział ze maja takie coś ale ta cześć kosztuje 1000 zł. Jeśli ktoś by widział w czym tkwi problem to był bym wdzieczny . Przeczytałem cały ten temat ale za dużo sie nie dowiedziałem :)

 

 

Sprawdziłem : czy pływak jest nieruchomy [sprawany]

lampki ,bezpieczniki pierdy [sprawane]

jeszcze jakiś czas temu z wzkaźnikkiem wszystko bylo dobrze ale zrobiła się jakaś zwara ;/ :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, mam ten sam problem. Kontrolka rezerwy zapala sie po wlaczeniu zaplonu, czyli zaroweczka dobra, ale nie wlacza sie gdy mam niski stan paliwa. Powiedzcie mi prosze co kupic, co wymienic, ewentualnie co naprawic. Mam Megane Scenic I rok 98, silnik 1.6 benzyna.

Na allegro nie znalazlem zadnego czujnika rezerwy konkretnego do tej wersji.

 

Dodam, ze jakas lipa z tym jest, w sklepach wogole nie ma takiego czujnika, nawet w sklepie z czesciami do aut francuskich, natomiast w ASO facet proponuje mi wymiane kompletnej pompy paliwa za 1000zl, a co ma piernik do wiatraka? przeciez to chyba plywak jest odpowiedzialny za poziom paliwa w baku? sprobuje jeszcze jakos sie dostac w okolice baku i sprawdze czy plywak sie nie zawiesil? trzeba jakos fotel wytarmosic z auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A ciekaw jestem czy nie dało by się tego przerobić na układ, który z powodzeniem funkcjonuje np. w polonezie. Czyli kontrolka rezerwy jest sterowana po pływaku, bez żadnego czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie wymieniam czujnik. Ale i tak będę szukał sposobu zastąpienia czujnika jakąś elektroniką. Myślę że dało by się ją wpiąć w wiązkę licznika

 

Dodano: 26 lip 2012 - 01:02

Jestem po wymianie czujnika. Kontrolka działa, lecz mam wrażenie że troche długo trzeba czekać aż się zapali. Może dlatego iż czujnik jest od lanosa.

Przy okazji wymieniłem termistor w starym czujniku i też działa. Mam jeszcze jeden uszkodzony. Jak będę wymieniał w nim termistor, to opiszę co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może za mocno go wcisnąłeś w tą dziurkę, spróbuj go delikatnie podnieść czymś cienkim od spodu. Manual z wymiany termistora to dobry pomysł, ale większość raczej kupi "gotowca" za 10zł niż będzie rozbierać swój niedziałający(wygoda ludzka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasek "długo czekać" tzn. długo się rozgrzewa.

Ale termistor kosztuje 2.5PLN, a wymiana dla każdego kto ma lutownicę jest banalnie prosta

 

Dodano: 31 lip 2012 - 23:38

Czujnik od lanosa prawdopodobnie ma większą średnicę zewnętrzną i dlatego nie mogłem go prawidłowo osadzić w gnieździe. Nie wchodzi do samego końca.

Może komuś to pomoże i dlatego zamieszczam opis wymiany termistora.

 

Potrzebujemy termistor. Czym mniesza oporność tym szybszy czas po którym zapali się kontrolka po opadnięciu poziomu paliwa poniżej czujnika(mniejsza bezwładność)

Ja kupiłem taki 2,2kΩ. Taki jest w lanosie

post-17361-0-01620400-1343770314_thumb.jpg

Potem trzeba rozmontować czujnik

dsc00741.jpg dsc00731.jpg

Następnie wylutowujemy pozostałą część termistora z metalowej obudowy czujnika, a potem wlutowujemy nowy termistor

dsc00751.jpg

Teraz składamy czujnik i dolutowujemy drugą nóżkę termistora do metalowej obudowy

dsc00721.jpg

Czujnik gotowy :)

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!